اجراکنندگان انتاریوی شمالی از صورت‌حساب مناطق امن در اطراف رویدادها حمایت می‌کنند

خبر

از آنجایی که NDP انتاریو از دولت می‌خواهد مناطق ایمنی اجتماعی ایجاد کند که از اجراکنندگان در برابر آزار و اذیت و ارعاب محافظت کند، هنرمندان در شمال شرق به این فکر می‌کنند که این حمایت‌ها چه معنایی برای آنها می‌تواند داشته باشد.

هفته گذشته، کریستین وانگ تام، نماینده مجلس نمایندگان حزب دموکرات، این قانون را ارائه کرد که در صورت تصویب به دادستان کل اجازه می‌دهد تا به طور موقت آدرس‌هایی را – مانند محل برگزاری یک نمایش – به‌عنوان مناطق ایمنی جامعه و آزار و اذیت، ارعاب و سخنان نفرت بر ضد دگرباشان جنسی تعیین کند. در فاصله 100 متری مشمول جریمه 25000 دلاری خواهد بود.

ارقام آماری کانادا حاکی از افزایش 64 درصدی جرایم ناشی از نفرت گزارش شده توسط پلیس با انگیزه تمایلات جنسی است که از 258 مورد در سال 2020 به 423 در سال 2021 افزایش یافته است.

پل کالاندرا، رهبر مجلس دولتی هفته گذشته در پاسخ به سؤالات NDP در مجلس مقننه گفت که مجلس قانون پیشنهادی را مورد توجه قرار خواهد داد.

پنج بازیگر درگ که روی یک رژه ایستاده‌اند با پرچم رنگین کمانی که دور آن‌ها بسته شده شناورند.
اجراکنندگان درگ در رژه سالانه پراید در خلیج شمالی شرکت می‌کنند. (ارسال شده توسط جیسون مک لنان)

جیسون مکلنن، مدیر ارتباطات North Bay Pride و یک اجراکننده درگ، گفت که از دیدن پیشنهاد NDP برای مناطق ایمنی جامعه خوشحال است، اما ناامید است که به آن نیاز است.

مکلنن گفت: “واقعیت این است که به دلیل اتفاقاتی که در حال رخ دادن است و آنها از اطلاعات نادرست در مورد اجراکنندگان درگ و به طور کلی در مورد جامعه 2SLGBT متنفرند، به آن بسیار مورد نیاز است.”

“و آن روز غم انگیزی برای همه ما است.”

مکلانن گفت که او به دلیل تعدیل مناظرات سیاسی به صورت آنلاین تهدید به مرگ دریافت کرده است.

در صورتی که محافظه کاران واقعاً در این زمینه قدم بردارند، می تواند بگذرد.– جیسون مکلانن

اشلی آیکنز-مک اینتاش، مجری درگ از Sault Ste. ماری، در انترنتی، گفت که معترضانی را در خارج از رویدادهای درگ استوری که میزبانی کرده است داشته است.

او گفت: “ما در آن رویدادها بچه داریم و حفظ امنیت آنها برای من بسیار مهم است.”

آیکنز-مک‌اینتاش گفت حتی اگر قانون پیشنهادی به قانون تبدیل نشود، بیانیه مهمی را بیان می‌کند و نشان می‌دهد که برای محافظت از افرادی که در رویدادهای درگ شرکت می‌کنند و شرکت می‌کنند، همبستگی وجود دارد.

مکلانن گفت که حمایت از لایحه عضو خصوصی بر عهده محافظه کاران مترقی انتاریو است.

او گفت: «اگر محافظه‌کاران واقعاً از لایحه عضو خصوصی حمایت کنند و تشخیص دهند که مشکلی در مورد نفرت و جامعه 2SLGBT وجود دارد، به ویژه آنهایی که در جامعه ترنس اجرا می‌کنند، می‌تواند تصویب شود.

نگرانی در مورد این لایحه

کارا زویبل، مدیر برنامه آزادی های بنیادین انجمن آزادی های مدنی کانادا، گفت که در مورد قانون پیشنهادی نگرانی هایی دارد.

او گفت: «نظر ما این است که موقعیت پیش‌فرض در جامعه لیبرال دمکراتیک مانند کانادا این است که مردم حق دارند حتی به روش‌هایی که ممکن است توهین‌آمیز، ناراحت‌کننده یا نگران‌کننده بدانیم و ما به شدت با آن مخالفیم، خود را ابراز کنند».

زویبل گفت سخنان نفرت انگیز در کانادا به صورت محدود به عنوان بیان افراطی که باید به یک آستانه قانونی برسد تعریف می شود.

او گفت: «حدس من این است که حداقل برخی از آنچه در این رویدادها اتفاق می‌افتد، به آن تعریفی که ممکن است توهین‌آمیز و مشکل‌ساز باشد، نزدیک نباشد.»

او افزود اگر افرادی که در اجرای درگ شرکت می‌کنند یا در آن شرکت می‌کنند، احساس خطر کنند، می‌توانند با پلیس تماس بگیرند تا وضعیت را مدیریت کنند.

زویبل گفت که قانون پیشنهادی نیز “مشکل مکانیکی” دارد، زیرا این به حسابرس کل است که فضاهای خاصی را به عنوان مناطق ایمنی جامعه تعیین کند.

از آنجایی که رویدادهایی مانند زمان داستان درگ کوئین می‌توانند در فضاهای مختلف – مانند کتابخانه‌ها یا مراکز اجتماعی- اتفاق بیفتند، تعیین منطقه ایمنی جامعه به موقع برای یک رویداد می‌تواند چالش برانگیز باشد.

در مقایسه، مناطق امنی که استان پیرامون خدمات سقط جنین در سال 2018 ایجاد کرد، همیشه در یک مکان قرار دارند.

زویبل گفت که مناطق امن در اطراف خدمات سقط جنین مناسب تر است زیرا اعتراضات با خدمات مراقبت های بهداشتی تداخل می کند و همچنین حق حریم خصوصی افراد را مختل می کند.