از بحران مالی تا بحران هویت: مدارس سادبری هنوز زندگی بدون لورنتین را درک می کنند

خبر

با دیوارهای تازه رنگ‌شده و کف‌های کاملاً جدید، اقامتگاه 176 تخته‌ای در دانشگاه سادبری آماده است تا دانشجویان پس از بازسازی 1.5 میلیون دلاری به آنجا مهاجرت کنند.

جاشوا دندوراند والد، مدیر کل اقامتگاه که روز شنبه میزبان یک خانه آزاد است، گفت: «تقاضا زیاد است و تقاضای زیادی برای مسکن دانشجویی مقرون به صرفه وجود دارد».

“من کاملاً مطمئن هستم که تعداد دانش‌آموزان سالمی در این ساختمان خواهیم داشت تا آن را به یک محیط واقعاً سرگرم کننده تبدیل کنیم.”

دانشگاه امیدوار بود که تا کنون دانشجویان خود را به آن اتاق های اقامت منتقل کند.

زمانی که دانشگاه لورنتین فدراسیونی را که از زمان تأسیس آن در اوایل دهه 1960 وجود داشت، خاتمه داد و روابط خود را با سه مدرسه ای که با آنها پردیس مشترک داشت قطع کرد، دانشگاه سادبری اعلام کرد که قصد دارد به یک دانشگاه مستقل فرانسوی زبان تبدیل شود.

رئیس جمهور سرژ میویل پس از اینکه در ابتدا امیدوار بود اولین کلاس های خود را در سپتامبر 2022 برگزار کند، می گوید که آنها مدارک اعتباربخشی و یک طرح تجاری را با استان به اضافه درخواست های مالی با دولت فدرال ارسال کرده اند و اکنون منتظر پاسخگویی هستند.

یک اتاق خوابگاه دانشگاهی ساده با یک تخت یک نفره، کمد چوبی و کمد
دانشگاه سادبری در آستانه بازگشایی اقامتگاه 176 تختخوابی خود است، اگرچه امیدوار بود تا کنون دانشجویان خود را در اختیار داشته باشد. (اریک وایت/سی بی سی)

“ما در حال حاضر اساساً یک هواپیمای روی آسفالت هستیم. همه آماده هستند، هواپیما پر از گاز شده است، همه چیز برای حرکت آماده است، ما منتظریم روی برج مراقبت به ما بگوید که باند پرواز روشن است و ما در حال حاضر انگشتانمان پیچ خورده است. ،” او گفت.

میویل می‌گوید که آن‌ها برنامه‌هایی برای مدرسه‌ای دارند که «واقعاً از یک سو بر تجربه دانش‌آموزی متمرکز است و ثانیاً بر مشارکت‌های ساختاری» که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد دوره‌های متنوعی را از مدارس دیگر بگذرانند.

در حالی که او می‌گوید که دانشگاه از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است، به‌ویژه با توجه به اینکه برخی از درآمدهای اقامتی اکنون وارد می‌شود، آنها نمی‌توانند برای همیشه منتظر «چراغ سبز» از استان باشند.

مردی خندان با کت و شلوار آبی در مقابل دیوار سنگی ایستاده است
سرژ میویل، رئیس دانشگاه سادبری، می‌گوید که نگران است که آن‌ها بیش از حد منتظر بمانند تا دولت استانی «چراغ سبز» رسمی در مورد برنامه‌های آینده خود نشان دهد. (اریک وایت/سی بی سی)

میویل گفت: “این یک نگرانی است. من دروغ نمی گویم. زمانی که مشخص شود که ما به وضوح نیاز داریم، باید این بحث ها را با وزارتخانه انجام دهیم.”

درست در همسایگی، دانشگاه هانتینگتون نیز در حال بررسی وضعیت بعدی خود است و به لطف پولی که از محل اداره یک اقامتگاه به دست می‌آید، زنده می‌ماند. دیگر بودجه ای برای آموزش دوره های آموزشی به دانش آموزان Laurentian دریافت نمی کند.

اسکات دارلینگ، نایب رئیس هیئت نایب السلطنه هانتینگتون، گفت: «این یک رویداد کاملاً آسیب زا بود.

ما باید تصمیم می گرفتیم که باید به جلو برویم و دانشگاه را دوباره اختراع کنیم.»

او می گوید که آنها تفاهم نامه ای را با مدرسه ای در هند امضا کرده اند که می تواند دانش آموزان را برای تحصیل به سادبری بیایند، یا شاید در دوره های هانتینگتون در خارج از کشور شرکت کنند. او می گوید که آنها همچنین در حال همکاری با لیگ ایمنی کانادا در دوره های آموزشی احتمالی برای صنعت حمل و نقل هستند.

دارلینگ می‌گوید در حالی که هانتینگتون از 32 کارمند تمام وقت به 6 کارمند کاهش یافته است، اما تا حدودی به دلیل ذخیره وجوه ذخیره شده در سال‌های گذشته، «از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه» باقی مانده است.

کلمات روی یک ساختمان عبارتند از
دانشگاه هانتینگتون می‌گوید اکنون که فرآیند ورشکستگی دانشگاه Laurentian توسط دادگاه به پایان رسیده است، این دانشگاه بر تصمیم‌گیری در مورد اینکه در سال‌های آینده چه خواهد شد متمرکز است. (اریک وایت/سی بی سی)

او گفت: “ما در مورد احتمالات هیجان زده هستیم. ما تشخیص می دهیم که این چالش بسیار مهمی بود که با آن روبرو بودیم.”

اما ما به این چالش به عنوان فرصتی برای بازسازی و ایجاد مجدد خود نگاه کرده‌ایم.»

دانشگاه Thorneloe از 40 کارمند به 4 نفر رسیده است، اما هنوز هم از محل اقامت 58 تختخوابی خود پول دریافت می کند. رئیس‌جمهور جان گیبو می‌گوید اکنون که مدرسه تئاتر خود را اجاره می‌دهد، “در حال حاضر بیشتر از آنچه که قبلا بوده استفاده می‌شود.”

این مدرسه که به کلیسای انگلیکن گره خورده است، همیشه یک برنامه الهیات کوچک را در پس زمینه اجرا می کند و اکنون به 75 دانش آموز افزایش یافته است. اکثراشون آنلاین درس میخونن

گیبو گفت: “من فکر می کنم می توانیم با مدرسه الهیات خیلی بیشتر پیش برویم. این چیزی است که ما داریم و در حال حاضر روی آن تمرکز خواهیم کرد.”

مردی با ریش بلند سفید در مقابل تابلوی دانشگاه تورنلو ایستاده است
جان گیبو، رئیس دانشگاه تورنلو، می‌گوید این مدرسه بدون دانش‌آموزان لورنسی «زنده و سرحال» است، با اقامتگاه ۵۸ تختخوابی، برنامه الهیات آنلاین و تئاتری که در بین گروه‌های هنری جامعه محبوب شده است. (اریک وایت/سی بی سی)

او قرار است در پایان ماه مه 2024 بازنشسته شود و امیدوار است رئیس‌جمهور بعدی تورنلوئه را با نقشه راهی برای آینده دانشگاه ترک کند.

گیبو گفت: “ما هنوز با دفاع از فدراسیون سر و کار داریم. هر هفته چیز جدیدی به میان می آید.”

این در حال حرکت است. فکر می‌کنم سال‌ها طول می‌کشد تا بفهمیم ما الان کی هستیم و در این واقعیت بسیار متفاوت زندگی می‌کنیم.»