از ترمیم دندان تا ايمپلنت

خبر

آمالگام مزایای زیادی به عنوان یک ماده ترمیمی دارد که دو تا از مهمترین این مزایا عبارتند از: استحکام خوبی در برابر فشارهای حاصل از جویدن دارد، باکتریها در مجاورت آمالگام نمیتوانند به خوبی رشد کنند(پوسیدگی زیر ترمیم با آمالگام کمتر رخ میدهد). اولین مرحله به دقت برداشتن آن است که نیاز به جراحی دارد. در مواقعی که پوسیدگی زیاد باشد، به طور موقت دندان پر می شود تا حساسیت دندان نسبت به درمان مشاهده شود.اگر بعد از چند روز علائم نامطلوبی وجود نداشت، ترمیم موقت برداشته شده و ترمیم دائمی جایگزین می شود. خیلی ها نسبت به درمان دندان پوسیده خود بی اهمیت هستند و بر این باورند که اصلاح پوسیدگی دندان یکی از سختترین اقدامات دندانپزشکی است یا به خاطر هزینههای بالای دندانپزشکی تن به این کار نمیدهند.

اگر ایمپلنت به دلیل تراکم از دست رفته شل شود، اصلاح این مشکل جایگزینی ایمپلنت را غیر ممکن می کند. استفاده از دهان شویه به ویژه دهان شویه حاوی فلوراید میتواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند با این حال نباید پس از مسواک زدن فورا از دهان شویه استفاده کنید زیرا باعث میشود فلوراید از روی سطح دندان برداشته شود. اگر دندان افتاده، باید آن را ترمیم دندان قیمت با خودتان بیاورید. این منطقه باید کاملا تمیز شده و پیوند استخوان به عنوان یک ضرورت باید انجام شود.

عفونت ممکن است به ریشه و استخوان گسترش پیدا کند و اگر بموقع درمان نشود، باعث لقی و از دست رفتن دندان خواهد شد. باید یادآوری کرد که اگر پوسیدگی بیشتر از حدی پیشرفت کند دندان قابل نگه داری نخواهد بود و باید کشیده شود و درمانهای جایگزینی دندان مانند ایمپلنت دندان و پروتز مد نظر قرار خواهند گرفت. در این روش ، یک تاج دندان مصنوعی جزئی یا کامل ساخته می شود و سپس به دندان وصل می شود تا استحکام بیشتری داشته باشد و تا حد ممکن دندان طبیعی را حفظ کند.

دندان پزشک در جلسه اول قالب می گیرد و در جلسه دوم ماده پر کننده یا روکش را قرار می دهد. در صورتی که بخشی از ایمپلنت دندان شکسته باشد، دوباره معاینه می شود و این امکان برای بیمار به وجود می آید که با مواد باندینگ، دوباره بازیابی شود یا اینکه روکش آن جایگزین شود. معمولا متخصصین ایمپلنت می گوید که سریع ترین راه برای بازیابی ایمپلنت، و کمترین روش تهاجمی، همین موضوعی بود که مطرح شد.