اسقف نشین Hearst-Moosonee می خواهد اعتماد را پس از نادیده گرفتن اتهامات سوء رفتار جنسی بازسازی کند.

خبر

اسقف اسقف هرست-موسونی از طریق مجموعه ای از جلسات اجتماعی در شمال شرق به اتهامات سوء استفاده جنسی علیه برخی از کشیشان رسیدگی می کند.

این به دنبال تحقیقات رادیو-کانادا است که در ماه مارس منتشر شد و نشان داد که اسقف نشین از کشیشانی محافظت می کند که برای دهه ها با اتهامات سوء رفتار جنسی روبرو بودند.

گفته می شود که از دهه 1950 تا 2010، 12 کشیش و داوطلب حدود 40 نفر را مورد آزار و اذیت قرار داده اند. تقریباً همه قربانیان در زمان آزار ادعایی زیر سن قانونی بودند.

اسقف نشین، که اکنون به نام هرست-موسونی شناخته می شود، حدود سه ساعت در شمال غربی تیمینز، استان اونت، قرار دارد و شامل حدود دوجین محله است که بسیاری از آنها در امتداد لبه شمالی بزرگراه 11، در اعماق جنگل های شمالی قرار دارند.

اسقف پیر-اولیویه ترمبلی می‌گوید که تا کنون با بیش از 450 اهل محله در تور خود در منطقه ملاقات کرده است. او گفت که امیدوار است به اعضای جامعه فضایی بدهد تا نگرانی‌ها و احساسات خود را در مورد اتهامات سوءاستفاده ابراز کنند.

اگر کسی احساس نمی‌کند که می‌تواند به ما اعتماد کند، آن‌جاست. و ما باید با آن زندگی کنیم.– پیر-اولیویر ترمبلی، اسقف اسقف هرست-موسونی

او همچنین گفت که اسقف نشین مایل است اعتماد را با جوامع بازسازی کند، “وقتی اعتماد شکسته شود، زمان زیادی می برد.”

با این حال، اسقف گفت که او آماده است که اعتماد برخی افراد را نمی توان به دست آورد.

او گفت: “اگر کسی احساس نمی کند که می تواند به ما اعتماد کند، پس اینجاست. و ما باید با آن زندگی کنیم. احترام به همه ما مهم است.”

اسقف گفت که اسقف قصد دارد پیشنهادی برای حمایت و ارائه غرامت به قربانیان سوء استفاده ادعایی ارائه کند، اما نمی تواند تأیید کند که چه زمانی این اتفاق می افتد یا شامل چه مواردی می شود. وی افزود: حوزه با یک مددکار اجتماعی در دیدار با آسیب دیدگان همکاری می کند.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت که اسقف نشین اکنون برای همه کارمندان و داوطلبان خود بررسی سوابق پلیس را انجام می‌دهد تا از موارد سوء استفاده در آینده جلوگیری کند.

اسقف ترمبلی در مقابل نقشه ایستاده است
اسقف پیر-اولیویه ترمبلی می‌گوید که تا کنون با بیش از 450 نفر از اهل محله در تور خود در منطقه ملاقات کرده است. او گفت که امیدوار است به اعضای جامعه فضایی بدهد تا نگرانی‌ها و احساسات خود را در مورد اتهامات سوءاستفاده ابراز کنند. (رادیو کانادا)

“به اندازه کافی شفاف نیست”

ایوان ترمبلی در جلسه ای که ماه گذشته در کاپوسکاسینگ برگزار شد حضور داشت. او در Immaculate Conception شرکت می کند. او قربانی اتهامات سوء استفاده نیست.

او گفت که این ملاقات ناامید کننده بود و در نهایت باعث شد او را ترک کند.

او گفت: “من فکر می کنم او فقط آنجا بود تا زمان را از بین ببرد و سعی کند طوفان بزرگ در حوزه اسقف را آرام کند، اما فکر می کنم برای من این راهی برای انجام این کار نبود. فکر می کنم به اندازه کافی شفاف نبود.”

“او کسی است که باید تمام مسئولیت همه اینها را به عهده بگیرد.”

به عنوان مثال، ترمبلی می خواست بداند آیا کشیشان متهم به سوء استفاده جنسی هنوز از اسقف نشین حقوق دریافت می کنند یا خیر. او گفت که در آن زمان اسقف نتوانست به او پاسخ دهد.

ترمبلی گفت: “من نتوانستم آنجا بمانم زیرا می دانم که او به هیچ سوالی پاسخ نخواهد داد.”

پس از این جلسه، اسقف در یک پست فیس بوک تأیید کرد که همه کشیش هایی که در اتهامات سوء استفاده قرار دارند، دیگر زیر نظر اسقف نشین خدمت نمی کنند و حقوقی دریافت نمی کنند.