اعتصاب 6000 کارمند دولت فدرال در شمال انتاریو

خبر

از صبح روز چهارشنبه حدود 155000 کارمند دولت فدرال در سراسر کانادا دست به اعتصاب زده‌اند، از جمله حدود 6000 نفر در شمال انتاریو.

آنها پس از آن که اتحاد خدمات عمومی کانادا نتوانست با مذاکره کنندگان دولتی قبل از ضرب الاجل سه شنبه شب به توافق برسد، کناره گیری کردند.

صف های پیکت در خارج از مرکز مالیات در سادبری، جایی که حدود 3000 کارگر اتحادیه در آژانس درآمد کانادا بیکار هستند، وجود دارد.

همچنین در خارج از دفاتر فدرال در خلیج شمالی، تیمینز و دریاچه کرکلند، صف‌های اعتراضی وجود دارد.

این اتحادیه نماینده کارگران در بخش های مختلف دولتی در سراسر شمال است، از خدمات کانادا گرفته تا امور کهنه سربازان کانادا و آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA).

صف طولانی مردمی که پرچم ها و تابلوها را حمل می کنند در یک پیاده رو در امتداد جاده ای شلوغ مار می روند
صدها تظاهرکننده در ساعات اولیه صبح در سادبری خارج از مرکز مالیاتی بودند، اگرچه اکثر 3000 کارمند آژانس درآمد کانادا (CRA) از خانه کار می کردند. (اریک وایت/سی بی سی)

کریس فوکو، که نماینده کارگران اتحادیه‌های CRA در منطقه است، گفت که از عدم توافق در روز سه‌شنبه “شکه شده است”.

او گفت که یکی از مسائل مهم برای اعضایش این است که حقوق آنها با هزینه های زندگی “سرسام آور” که اساسا به معنای “کاهش دستمزد” است، مطابقت ندارد.

فوکو می‌گوید: «من از صدها نفر در روز می‌شنوم که فقط شکایت می‌کنند و می‌خواهند بدانند چه زمانی افزایش حقوق دریافت می‌کنیم.

به راحتی می توان گفت افزایش دستمزد برای مالیات دهندگان هزینه دارد، اما هر کاری که دولت انجام می دهد برای مالیات دهندگان هزینه دارد.

کار از راه دور نیز مشکل بزرگی برای کارگران مالیاتی در سادبری است. فوکو گفت که در اوج همه‌گیری، حدود 500 نفر در دفتر باقی مانده‌اند، اما بیشتر 3000 کارمند از خانه به کار خود ادامه می‌دهند.

مردی که لباس سیاه UTE/SEI پوشیده و پرچمی سفید در دست دارد برای دوربین لبخند می‌زند
کریس فوکو رئیس اتحادیه کارمندان مالیات در سادبری است که نماینده حدود 3000 کارگر CRA است. (اریک وایت/سی بی سی)

“چون همه ما مجبور شدیم زندگی خود را در زمان شیوع بیماری همه گیر کنیم. ما مجبور شدیم از خانه کار کنیم. اکنون که مردم این مکان ها را ساخته اند، آنها از مهدکودک خود خلاص شده اند، فرزندان خود را در خانه آموزش می دهند و اکنون مجبور شده اند. برای بازگشت به دفتر، او گفت.

زمانی که در سه سال اول چنین کار بزرگی انجام دادیم، برای من عادلانه نیست. اکنون که زندگی ما توسط کارفرمایمان به هم ریخته است، مجبور به بازگشت هستیم.”

پرچم‌های PSAC در مقابل آرم دولت کانادا بر روی یک ساختمان بزرگ خاکستری به اهتزاز در می‌آیند
حدود 100 کارگر CRA در سادبری در طول اعتصاب به کار خود ادامه می دهند زیرا آنها یک خدمات ضروری تلقی می شوند. (اریک وایت/سی بی سی)

فوکو که گفت آخرین بار در سال 2004 اتحادیه او به مدت دو روز در اعتصاب بوده است، گفت که حدود 120 نفر از اعضای او به عنوان کارگران ضروری شناخته شده اند و در طول اعتصاب به کار خود ادامه می دهند.

اتحادیه درخواست افزایش 4.5 درصدی دستمزدها را داشت، اما گفت که نمی‌خواهد درباره جزئیات مذاکرات صحبت کند، به این امید که هنوز بتوان در روزهای آینده به توافق رسید.

دولت فدرال در طول مذاکرات قرارداد به صراحت گفته است که به دنبال یک معامله عادلانه برای کارگران و مالیات دهندگان است.