انتاریو در زمینه آموزش بومی «خیلی پیش رفته» اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد: گزارش

خبر

یک گزارش جدید می‌گوید که مدارس با بودجه دولتی در انتاریو در دهه گذشته پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه آموزش بومی داشته‌اند، اما هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود تا این استان بتواند بگوید که به طور کامل فراخوان‌های مربوط به آموزش و پرورش از سوی کمیسیون حقیقت و آشتی را اجرا کرده است. .

این گزارش روز دوشنبه توسط سازمان تحقیقات و حمایت از آموزش عمومی People for Education منتشر شد و شامل یافته‌های نظرسنجی سالانه مدرسه انتاریو 2022-23 است. این یک نمای کلی از پیشرفت انتاریو در اجرای استراتژی های آموزش بومی و پاسخ به توصیه های کمیسیون ارائه می دهد.

از جمله یافته ها:

  • نسبت مدارسی که توسعه حرفه‌ای را برای کارکنان مدارس در آموزش بومی گزارش می‌دهند در دهه گذشته برای مدارس ابتدایی بیش از دو برابر شده است، از 34 درصد در سال‌های 13-2012 به 76 درصد در سال‌های 2022-23، و برای مدارس متوسطه از 34 درصد در سال. در سال 13-2012 به 82 درصد در 2022-23 رسید.
  • 72 درصد از مدارس متوسطه گزارش دادند که دوره مطالعات بومی را در سال 2022-23 ارائه می کنند، در مقایسه با 40 درصد از مدارس متوسطه در 2013-2014.
  • از سال 2012 تا 2022، نسبت مدارسی که برنامه های زبان های بومی را ارائه می دهند از چهار درصد به 13 درصد در مدارس ابتدایی و از 11 درصد به 20 درصد در مدارس متوسطه افزایش یافته است.
  • 14 هیئت مدرسه در حال جایگزینی دوره اجباری درجه 11 انگلیسی با یک دوره بومی متمرکز بر روی اولین ملل، متیس و صدای اینویت هستند.

“ما در واقع خیلی دور آمده ایم”

آنی کیدر، مدیر اجرایی People for Education، می‌گوید که این گزارش می‌گوید «ما در واقع از نظر مطالعات بومی در مدارس دولتی انتاریو بسیار پیشرفت کرده‌ایم».

کیدر به سی‌بی‌سی تورنتو گفت: «این یکی از آن خبرهای بسیار خوب است که در آن خلأهایی وجود دارد.

نموداری که نسبت مدارس ابتدایی و متوسطه را در انتاریو نشان می دهد که توسعه حرفه ای کارکنان را در آموزش بومی ارائه می دهند.
این نمودار که دوره 2012 تا 2022 را پوشش می دهد، نسبت مدارس ابتدایی و متوسطه در انتاریو را نشان می دهد که توسعه حرفه ای کارکنان را در آموزش بومی ارائه می دهند. (مردم برای آموزش)

درصد مدارسی که توسعه حرفه ای را به معلمان در آموزش بومی ارائه می دهند برای Kidder برجسته بود.

“[It] در 10 سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

مدیر اجرایی گفت، در طول نسل ها، درک بیشتری در میان جوانان در مورد اهمیت یادگیری در مورد تاریخ، فرهنگ، “کمک هایی که مردم بومی انجام می دهند، و همه اشتباهات وحشتناک و وحشتناکی که توسط استعمار انجام شده است.”

کیدر گفت: “نظام غیربومی چیزهای زیادی می تواند از آموزش بومی بیاموزد. بنابراین، اینجا یک خیابان یک طرفه نیست و این نیز بسیار مهم است.”

این گزارش – که بر اساس پاسخ‌های 1044 مدیر از تمام 72 هیئت مدیره مدارس انتاریو با بودجه عمومی است – نشان می‌دهد که برخی از مدارس مشارکت قوی با جوامع بومی محلی ایجاد کرده‌اند. اما بسیاری دیگر می گویند که برای موفقیت به حمایت بیشتر از سوی هیئت مدرسه و وزارت آموزش و پرورش نیاز دارند.

نموداری که تابلوهای مدارس را با دوره انگلیسی اجباری درجه 11 متمرکز بر بومی نشان می دهد.
این نمودار 14 هیئت مدیره مدارس انتاریو را با یک دوره آموزشی زبان انگلیسی درجه 11 متمرکز بر بومی نشان می دهد. (مردم برای آموزش)

به طور کلی، مدارس در شمال انتاریو به احتمال زیاد فرصت های آموزش بومی را ارائه می دهند، در حالی که مدارس در GTA کمترین احتمال را داشتند که آنها را ارائه دهند.

پروفسور می گوید به آموزش بیشتری نیاز است

براک پیتاواناکوات، هماهنگ کننده برنامه بومی در دانشگاه یورک، می گوید به کارکنانی نیاز است که برای ارائه دوره های بومی “به طور موثر آموزش دیده باشند”.

پیتاواناکوات به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «من اکنون در اواسط دهه 40 هستم و به گذشته نگاه می‌کنم، اغلب آموزش بومی چیزی بود که فکر می‌کنم معلمان با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، زیرا خودشان این آموزش را دریافت نکرده بودند.

براک پیتاواناکوات.
براک پیتاواناکوات، هماهنگ‌کننده برنامه بومی در دانشگاه یورک، می‌گوید برای ارائه دوره‌های بومی به کارکنانی نیاز است که به طور مؤثر آموزش دیده باشند. (CBC)

براک، دانشیار، معتقد است که مطالعات بومی اجباری در مدارس انتاریو «ارزش زیادی» خواهد داشت، اما می‌گوید که در دولت داگ فورد به این زودی‌ها چنین اتفاقی نمی‌افتد.

پیتاواناکوات گفت: «ابتکاراتی در سطح استان برای داشتن یک برنامه درسی جدید بومی انجام شده است و دولت فعلی نشان نداده است که به طور خاص از آن حمایت می کند.

او گفت: «به عنوان مثال، یکی از اولین کارهایی که دولت فورد در زمان روی کار آمدن انجام داد این بود که یک برنامه درسی جدید را که بومیان را درگیر می کرد، کنار گذاشت.

چالش های در طول مسیر

سخنگوی وزیر آموزش استفان لچه گفت که دولت در مورد تعهد خود برای اطمینان از حضور دیدگاه‌های بومی در مدارس انتاریو شفاف بوده است.

گریس لی گفت که گزارش روز دوشنبه «موفقیت‌های زیادی» را در چند سال گذشته نشان می‌دهد، از جمله «افزایش قابل توجهی در مدارسی که دوره‌های مطالعات بومی را ارائه می‌دهند و یک برنامه درسی جدید علوم اجتماعی که دانش‌آموزان را در مورد مدارس مسکونی یاد می‌گیرند».

لی گفت که دولت نزدیک به 167 میلیون دلار برای سال تحصیلی آینده سرمایه گذاری می کند تا از یادگیری بومی در کلاس حمایت کند، از جمله برنامه مربی فارغ التحصیلی بومی، که به دانش آموزان کمک می کند تا به مربیگری دسترسی پیدا کنند، از توسعه رهبری حمایت می کند و آنها را به مشاغل با درآمد خوب هدایت می کند.

بر اساس گزارش People for Education، در 16 سال گذشته، سیاست آموزش بومی در انتاریو با گزارش ها، چارچوب ها، اهداف و تغییرات بودجه مشخص شده است.

این سازمان خاطرنشان کرد که تعهداتی برای بهبود نتایج دانش‌آموزان بومی وجود دارد، قول همکاری با شرکای بومی برای افزایش دانش دانش‌آموزان از دیدگاه‌ها، تاریخ‌ها و فرهنگ‌های بومی، و دستورالعمل‌هایی برای حمایت از هیئت‌مدیره مدارس در اجرای داوطلبانه و محرمانه خودخواهی. فرآیندهای شناسایی برای دانش آموزان بومی

این استان همچنین متعهد شده است که برنامه درسی مطالعات اجتماعی و تاریخ انتاریو را برای کلاس های 4، 5، 6، 7، 8 و 10 بازبینی کند. این گروه می‌گوید در حالی که برخی از برنامه‌های درسی بازنگری شده و برنامه درسی جدید مطالعات اجتماعی ابتدایی برای پاییز 2023 وعده داده شده است، چالش‌هایی در این راه وجود داشته است.

توصیه هایی برای استان

مردم برای آموزش در بخشی از گزارش خود توصیه های زیر را به وزارت آموزش و پرورش ارائه کردند.

  • دوره مطالعات بومی را به جای کلاس 11 انگلیسی/فرانسوی در سطح استان تعیین کنید و تعداد مدارس ابتدایی و متوسطه را که زبان ها و برنامه های بومی را ارائه می دهند افزایش دهید.
  • تأمین بودجه اختصاصی برای موقعیت‌هایی در مدارس، هیئت‌های مدیره و دولتی که بر ترویج و حمایت از برنامه‌های مؤثر در زمینه زبان‌های بومی و راه‌های دانستن تمرکز دارند.
  • یک کارگروه متشکل از مربیان، بزرگان و دانش آموزان بومی متنوع و منطقه ای را تشکیل دهید تا از وزارت آموزش و پرورش و 72 هیئت مدیره مدارس با بودجه عمومی در سراسر انتاریو در پاسخ به فراخوان ها برای اقدام در مورد آموزش حمایت کنند. این گروه می‌گوید که کار باید شامل توسعه برنامه‌های درسی و به‌روزرسانی چارچوب سیاست آموزشی انتاریو، متیس و اینویت باشد که در ابتدا در سال 2007 منتشر شد.