این سادبری، اونت. انسان برای تجارت کمپوست خود به کرم های خاکی روی می آورد

خبر

پنج سال پیش متیو گراولاین از اینکه می‌فهمید روزی یک سوله بزرگ با ۷۵ ظرف بزرگ پر از هزاران کرم خاکی خواهد داشت، شگفت‌زده می‌شد.

به سرعت به سال 2023 می رسد و او صاحب شرکتی در سادبری، انترناسیونال، به نام Ormuir Organics است که کمپوست ساخته شده از ریخته گری کرم یا ضایعات را برای کشاورزان و باغداران تامین می کند.

همه چیز از زمانی شروع شد که او شغلی را به عنوان متخصص STEM در Science North پذیرفت تا برنامه ای در زمینه ورمی کمپوست – که پردازش زباله های آلی با کرم های خاکی است – راه اندازی کند.

گراولاین گفت: «این تکلیف به من داده شد و خیلی تمایلی نداشتم.

مردی که یک ظرف قهوه قرمز با کمپوست در دست دارد.
Matthew Graveline زمانی که کمپوست خود را به مشتریان تحویل می دهد از ظروف مانند این برای قهوه آسیاب شده استفاده مجدد می کند. (Markus Schwabe/CBC)

گراولین علیرغم رزرو اولیه خود گفت که عاشق این روند شده است.

او گفت: “برای تبدیل شدن از تکه های شما به این کمپوست باورنکردنی مانند خاک سیاه… آره، من گیر کردم.”

پس از اجرای برنامه، یکی از دوستانش که اتفاقاً یک کشاورز محلی بود، گفت که باید کسب و کار خود را برای تولید کمپوست راه اندازی کند.

از آنجایی که او قبلاً تخصص خود را با شغل خود در Science North ایجاد کرده بود، به نظر یک تناسب طبیعی بود.

Graveline آلونک خود را ساخت و کرم هایی را که برای شروع به آن نیاز داشت خریداری کرد.

او با رستوران‌های محلی، از جمله خانه عمومی Knowhere، شریک شد تا ضایعات ارگانیکی را که برای تغذیه هزاران کرم خاکی‌اش نیاز دارد، به او عرضه کند.

Graveline گفت که او تمام ظروف خود را برای کاهش اثرات زیست محیطی کسب و کار خود بالا می برد و همچنین مطمئن می شود که قطعات طبیعی مانند شاخه ها را در کمپوست خود نگه می دارد.

او گفت: “همه این مواد محلی کمپوست را با میکروب های مفیدی که از طریق سادبری و شمال در خاک ما یافت می شود، تزریق می کند.”

Graveline آنچه را که در مورد کمپوست کردن با کرم‌ها در رویداد Farm to Fork در Powassan، Ont. روز شنبه آموخته است، به اشتراک می‌گذارد.

صبح شمال9:05مرد سادبری از ده ها هزار کرم برای تولید کمپوست استفاده می کند و آن را به یک تجارت تبدیل کرده است.

متیو گراولین یک تجارت جدید در زمینه تولید ورمی کمپوست دارد. Ormiur Organics نام دارد. او از کرم‌ها برای تبدیل زباله‌های آلی به کمپوست استفاده می‌کند که می‌فروشد. او در استودیو به ما ملحق شد تا در مورد چگونگی شروع کار و کمپوستی که او و کرم هایش تولید می کنند صحبت کند.