این فروشگاه حشیش LaSalle یک پلی استیشن هدیه می دهد. یکی از همسایه ها می گوید که این بچه ها را هدف قرار می دهد

خبر

یکی از ساکنان محلی می‌گوید تابلویی برای تبلیغ یک هدیه پلی‌استیشن 5 در یک فروشگاه حشیش LaSalle از خط عبور می‌کند، اما این کسب‌وکار می‌گوید تبلیغ آن قوانین ضد تبلیغات برای خردسالان را نقض نمی‌کند.

تابلوی بیرون فروشگاه LaSalle Greentown Cannabis می گوید: «اینجا بپیچ» و «یک پلی استیشن 5 را ببر».

تراویس لیسی، یک پدرخوانده که همچنین کشیش جوانان است، می‌گوید که شکایتی را به کمیسیون بازی و الکل انتاریو (AGCO) در مورد این علامت ارائه کرده است.

لیسی گفت: «وقتی از کنار این تابلو، که درست در کنار خانه‌ام است، رانندگی کردم، بلافاصله این مؤسسات اجازه ندارند به هر طریقی که ممکن است برای یک جوان جذاب باشد، تبلیغ کنند.

آنها نه تنها از تبلیغات به هر طریقی که ممکن است برای یک جوان جذاب باشد منع شده‌اند، بلکه از ترغیب یا تشویق کسی برای خرید حشیش نیز منع شده‌اند.»

مردی با تی شرت مشکی در اتاقی با تخته سفید در زوم صحبت می کند.
تراویس لیسی یک پدر و مادر پرورش‌دهنده و کشیش LaSalle است که استدلال می‌کند که هدایای PlayStation Cannabis Greentown خلاف قوانین AGCO است. (CBC)

اما صاحب کسب‌وکار می‌گوید که این مسابقه در چارچوب قوانین است و کنسول‌های بازی توسط بسیاری از سن قانونی حشیش استفاده می‌شود.

پالاش تیواری، نایب رئیس گروه کاتزمن که مالک گرین تاون کانابیس است، گفت: “من 32 سال دارم، یک پلی استیشن 4 و یک ایکس باکس دارم. من یک گیمر هستم.” “ما کارمندانی داریم که 48، 45، 46 سال دارند. آنها گیمر هستند.”

این مسابقه بخشی از یک سری هدایا توسط Greentown Cannabis و The We Store – که تیواری مدیر عامل آن است – است که در 20 آوریل به پایان خواهد رسید. سایر مکان‌های We Store و Greentown تلویزیون‌های بزرگ را اهدا می‌کنند.

مردی با پیراهن سفید با یک
پالاش تیواری، یکی از مدیران شرکت Greentown Cannabis، گفت که هدایای پلی استیشن فروشگاه مطابق قوانین AGCO است. (CBC)

تیواری گفت: “تیم ما در LaSalle فکر کرد، “میدونی چیه، بیایید کار متفاوتی انجام بدیم”، “ما در مورد چند ایده فکر کردیم: [electric] اسکوتر، دوچرخه. یعنی میشه بگی [that it advertises to children] در مورد اسکوترها، می توانید این را در مورد تلویزیون ها بگویید.”

او گفت که هیچ کس زیر 19 سال نمی تواند وارد ساختمان شود و جوانان در درب خانه شناسنامه می گیرند.

یک در شیشه ای مات می خواند
Greentown Cannabis در LaSalle در حال اجرای یک جایزه برای PlayStation5 5 است. (جیسون ویو/سی‌بی‌سی)

نمایندگان AGCO درخواستی را برای اظهار نظر در روز جمعه ارسال نکردند، و مقررات آنلاین صرفاً بیان می‌کند که تبلیغات نباید «برای افراد زیر 19 سال تجدیدنظر کند یا آنها را هدف قرار دهد».

یکی دیگر از قوانین AGCO، خرده فروشان را از «ارائه[ing] هر چیز یا منفعت دیگری، به عنوان انگیزه ای برای خرید حشیش یا لوازم جانبی شاهدانه».

تیواری گفت که Greentown و The We Store در گذشته هدایای مشابهی را برای اسکوترهای برقی و کولرهای قابل حمل پر از محصولات غیر شاهدانه اجرا کرده اند و این هدایا راهی برای متمایز کردن فروشگاه های آنها از رقبا است. در یک هدیه دیگر، مانند این، او گفت که آنها مسابقه را با ACGO بررسی کردند تا مطمئن شوند که قوانین را نقض نمی کنند.

تیواری گفت که شرکت در مسابقه نیازی به خرید ندارد – شرکت کنندگان باید به سادگی وارد فروشگاه شوند و حتی برای انجام این کار باید 19 سال داشته باشند.

او گفت: «ما نمی توانیم چیزی را به فروش متصل کنیم.

لیسی گفت که احساس می کند بهتر است محتاط باشد.

“من می گویم که این مسئولیت اوست که در مورد بازاریابی نکردن اشتباه کند، به نحوی که به هر بالقوه و به هر شکل معقولی برای کسی جذاب باشد. [under age]،” او گفت.

“این فقط پلی استیشن 5 نیست که آنها می توانند برنده شوند. این مردی است که در جلو با لباس های روشن ایستاده است، می رقصد، می دانید، همه این چیزها با هم ترکیب می شوند که فقط به جوانان نشان می دهد که این یک چیز سرگرم کننده است. دقیقا همان چیزی است که قانون شاهدانه برای جلوگیری از آن طراحی شده است.”