“این قرار نیست بی سر و صدا از بین برود”: آتش نشانی بزرگ سادبری همچنان یک موضوع داغ است

خبر

یک ماه جلسات عمومی درباره آینده سالن های آتش نشانی در مناطق دورافتاده سادبری بزرگ در حال پایان است.

در این دور جدید بحثی که سال‌هاست ادامه دارد، شهر می‌گوید بسته شدن 9 ایستگاه آتش نشانی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها بدون به خطر انداختن مردم می‌شود، اما ساکنان روستایی قانع نشده‌اند.

رالف پرنتیس که در جامعه روستایی دریاچه بیور در محدوده غربی محدوده شهر زندگی می کند، گفت: “ما هنوز زیر چتر شهر بزرگ سادبری هستیم، باید از ما محافظت شود.”

زیرا به همین دلیل ما مالیات خود را پرداخت می کنیم.»

در طرحی که توسط شهر در نظر گرفته شده است، سالن دریاچه بیور – که مانند بقیه در نواحی دورافتاده تنها توسط تعداد انگشت شماری از آتش نشانان پاره وقت، که اغلب به عنوان داوطلب شناخته می شوند، کار می کنند – بسته و با سالن سفید ماهی در 14 کیلومتری یکپارچه می شود. دور.

پرنتیس که می‌خواهد به جای تعمیر یا جایگزینی ایستگاه آتش‌نشانی قدیمی بیور لیک، شهر را ببیند، می‌گوید: “برنده باخت یا مساوی، آنها درگیر نبرد هستند.”

“این قرار نیست بی سر و صدا از بین برود.”

یک ساختمان مربع شکل گاراژ با سه درب کناری در مقابل یک پارکینگ شنی قرار دارد
این شهر در حال بررسی بستن ایستگاه آتش نشانی در دریاچه بیور و ادغام گروه آتش نشانی نیمه وقت خود با ایستگاه Whitefish در 14 کیلومتری است. (greatersudbury.ca)

چندین مورد از تغییرات پیشنهادی قبلاً به صورت موقت اتفاق افتاده است، از جمله در روستای Skead که یک سال و نیم پیش شاهد انتقال نیروهای آتش نشانی به گارسون بود.

کارلی فارنل، ساکن مادام العمر Skead، نگران است که جامعه او کمتر امن باشد، به ویژه با توجه به جاده های پر پیچ و خم به سمت شمال در اطراف دریاچه Wanapitei، جایی که بسیاری از خانه های جدید در سال های اخیر ساخته شده اند.

“من در اینجا دو دختر بزرگ می کنم و نگرانم که اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد چقدر طول می کشد تا خدمات اورژانس پاسخ دهند؟” گفت: 36 ساله.

من فکر می کنم شهر باید به هر منطقه و جغرافیای منحصر به فرد آن نگاه کند.»

ده‌ها نفر بیرون ساختمانی در زیر نور آفتاب ایستاده‌اند و تابلوهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده بود: «نه به مالیات‌های بالاتر برای کاهش خدمات: ایستگاه Skead را نگه دارید» و «ایستگاه ما در Skead»
جلسات مشاوره عمومی چند بار مورد استقبال معترضان قرار گرفته است، از جمله شبی که آنها در مورد آینده سالن آتش نشانی در روستای Skead بحث کردند. (Bienvenu Senga/Radio-Canada)

مقامات آتش نشانی سادبری بزرگ می گویند که این تغییرات منجر به افزایش قابل توجهی در زمان پاسخ نمی شود، تا حدی به این دلیل که آتش نشانان تمام وقت که زمانی فقط به تماس در سادبری می رفتند، نزدیک به یک دهه است که مناطق اطراف را پوشش می دهند.

این شهر همچنین می‌گوید که با کاهش تعداد آتش‌نشانان نیمه‌وقت، مانند شهرها و شهرک‌های آمریکای شمالی، درگیر است.

کارکنان شهر می‌گویند که ایستگاه‌های آتش‌نشانی قدیمی یک میلیون دلار برای «نقص دارایی‌های برنامه‌ریزی نشده» هزینه کرده‌اند و 538000 دلار برای ساخت سالن‌های جدید و بازسازی سالن‌های موجود در نظر گرفته‌اند.

یک جلسه مشاوره عمومی چهارشنبه شب در Wahnapitae و پس از آن جلساتی در Val Caron و Vermillion Lake در روز دوشنبه برگزار می شود. سپس کارکنان گزارشی را می نویسند تا در هفته های آینده توسط شورای شهر سادبری بزرگ رای گیری شود.

توصیه‌های مشابهی در سال 2017 در طرحی که به عنوان طرح بهینه‌سازی آتش شناخته می‌شد ارائه شد، که در آن آتش‌نشانان تمام وقت در مناطق دورافتاده مستقر بودند که به طور سنتی توسط داوطلبان تحت پوشش قرار می‌گرفتند.

شورای شهر سادبری بزرگ پس از برخی جلسات عمومی شدید حتی از دریافت آن گزارش خودداری کرد و این طرح را به طور کامل رد کرد.

یک ساختمان یک طبقه آجر خاکستری روی یک پارکینگ شخم زده قرار دارد
شهر سادبری بزرگ قبلاً به طور موقت سالن آتش نشانی Skead را تعطیل کرده است و در حال پاسخ دادن به ایستگاه گارسون است، اما ساکنان امیدوارند که از دائمی شدن آن جلوگیری کنند. (Bienvenu Senga/Radio-Canada)

نویسنده این طرح، ترور بین، رئیس آتش نشانی سادبری، اندکی بعد توسط شهر برکنار شد و برخی از اعضای شورای شهر به اتهام آزار و اذیت در محل کار مورد تحقیق قرار گرفتند.

او می‌گوید تعجب نمی‌کند که مناظره شش سال بعد همچنان ادامه دارد.

بین گفت: «این فقط موضوعی است که باعث اضطراب می شود.

“ما از نظر جغرافیایی بسیار تقسیم شده ایم … [with] شهرک‌های ماهواره‌ای که هنوز خاطره‌هایی از شرایط دهه 60، 70 و 80 دارند و بسیاری هنوز از بهتر بودن آن روزها صحبت می‌کنند.»

او می گوید که دو مطالعه دیگر در مورد خدمات آتش نشانی سادبری قبل از طرح بهینه سازی وجود داشت که “قبلاً به نتایج مشابهی رسیده اند.”

چیزی که بین در گزارش خود خواستار آن شد، تغییر در سیاست مالیاتی “رتبه بندی منطقه” بود که به ادغام 20 سال پیش بازمی گردد.

در آن زمان، نرخ‌های مالیات برای شهرهای سابق خارج از سادبری پایین‌تر تعیین شد، زیرا آنها خدمات حمل و نقل یا حفاظت از آتش‌نشانان تمام وقت نداشتند.

اما اکنون مناطق اطراف توسط آتش نشانان تمام وقت خدمات رسانی می شود، حتی اگر این خدمات منحصراً توسط مالیات دهندگان در شهر قدیمی سادبری پوشش داده شود.

مردی صاف با پیراهن و کراوات در کنار یک ماشین آتش نشانی سادبری ایستاده است
Trevor Bain، رئیس سابق آتش نشانی Greater Sudbury نویسنده گزارش بحث برانگیز بهینه سازی 2017 بود که شورای شهر سادبری حتی از بررسی آن خودداری کرد. (اریک وایت/سی بی سی)

“کسی در این فکر است که چه کسی برای چه چیزی پول می دهد؟” گفت باین.

“شما فقط با این اصطلاحات شروع به صحبت می کنید و همه می خواهند سر خود را بیندازند و آن را نادیده بگیرند.”

سادبری بزرگ در ساختار آتش نشانی خود تا حدودی غیرمعمول است، اما شبیه تیمینز است، جایی که آتش نشانان تمام وقت در شهر و تیپ های داوطلب در مناطق دورافتاده مانند شوماخر و پورکوپین جنوبی وجود دارند.

اما تام لاگرن، رئیس سابق آتش نشانی و شهردار تیمینز، می گوید که آتش نشانان تمام وقت همیشه به کل شهر خدمت کرده اند و آتش نشانی به طور کلی «مسئله سیاسی بزرگی نیست».

مردی با پیراهن چهارخانه با چند میکروفون صحبت می کند
تام لاگرن، رئیس سابق آتش نشانی و شهردار سابق تیمینز، می گوید که این شهر با فشارهایی مانند Greater Sudbury در مورد خدمات آتش نشانی مواجه است، اما این یک “مسئله سیاسی” بزرگ نیست. (رادیو کانادا)

با این حال، او می‌گوید تیممینز با فشارهای مشابهی با تعداد کمتر آتش‌نشان داوطلب، تقاضای بیشتر برای بودجه شهرداری و «گسترش شهری» بیشتر با مردمی که به املاک کنار دریاچه و خانه‌های روستایی دورتر از سالن‌های آتش‌نشانی حرکت می‌کنند، با فشارهای مشابهی مواجه است.

لاگرن گفت: «من فکر می‌کنم وقتی به مناطق روستایی نگاه می‌کنید، فقط بر اساس حجم تماس‌ها، جایی که مردم برای دسترسی به آن سالن زندگی می‌کنند، با فاصله از ایستگاه‌های اصلی شما، یک چالش است.

“هزینه مالیات، بیمه، همه چیزهایی که با خانه شما مرتبط است همیشه یک مسئله است.”