این لپ تاپ مخصوص بازی جین شاید به نظر نمی رسد اما قیمت مناسبی دارد و کار را به اتمام می رساند – News Technology، Firstpost

خبر

پس از گذراندن هفته با ASUS ‘ سری ROG فوق العاده از لپ تاپ های بازی، HP Omen 15 کمی بیش از حد ساده و جعبه ای احساس می شود. این همه زاویه و لبه ها است ، حتی آرم ، که فقط یک قطعه مربع از پلاستیک بازتابنده است. با باز شدن آن ، فضای داخلی لپ تاپ نیز چندان ساده نیست. لبه های کف دست تیز هستند ، نور پس زمینه صفحه کلید رنگارنگ است ، اما همچنین ساده است. در واقع صفحه کلید آنقدر بی خاصیت و ساده است که چند ثانیه طول کشید تا بفهمم دکمه پاور کجاست.

  بررسی HP Omen 15-ek0019TX: این لپ تاپ مخصوص بازی جین ممکن است ظاهری مناسب نداشته باشد ، اما قیمت مناسبی دارد و کار را به پایان می رساند

آن آرم مربع شکل در پشت کاملاً چسبناک است. تصویر: آنیرود رگیدی

آنچه می خواهم بگویم این است: این لپ تاپ بسیار ساده است.

این سادگی به صفحه کلید دارای نور پس زمینه RGB ، احساس کلیدها و حتی نرم افزار مدیریت سیستم همراه ارائه می شود که به معنای واقعی کلمه هیچ گونه قدرت گفتن ندارد. طراحی دومی کاربردی است ، اما بسیار ساده است. هیچ انیمیشن ، هیچ انتقال بین برگه ها ، هیچ چیز وجود دارد.

نور پس زمینه صفحه کلید Omen به جای داشتن یک نور پس زمینه LED ارگانیک ، برای هر کلید ، به چهار منطقه مشخص تقسیم شده است.  تصویر: Anirudh Regidi

نور پس زمینه صفحه کلید Omen به جای داشتن نور پس زمینه LED ارگانیک و برای هر کلید ، به چهار منطقه مشخص تقسیم شده است. تصویر: آنیرود رگیدی

بله ، صفحه کلید دارای نور پس زمینه RGB است ، اما نور پس زمینه به چهار منطقه مشخص تقسیم شده است: سه رنگ گسترده و یک منطقه WASD برای برجسته کردن کلیدهای حرکت. هیچ کنترل روشنایی خودکار ، یا اثر رنگین کمان ، یا درجه بندی وجود ندارد. شما فقط چهار قطعه رنگ جامد دریافت کرده اید که می توانید آنها را تغییر دهید.

همچنین چیزی در مورد صفحه کلید وجود ندارد. به طور معمول ، انگشتان من به نوعی به طور طبیعی با طرح صفحه کلید لپ تاپ سازگار می شوند. در مورد عمان ، آنها فقط این کار را نکردند. مرتباً حروف را اشتباه تایپ می کردم ، به جای Enter ، Shift را فشار می دادم و موارد دیگر. البته در انتها به طرح عادت کردم اما کمی طول کشید.

اگر می توانید از طراحی ساده گذشته استفاده کنید ، Omen 15 یک لپ تاپ کاملاً مناسب است.  کمی گران است ، اما با نمایشگر عالی ، خنک کننده عالی و بلندگوهای خوب ارائه می شود.  تصویر: آنیرود رگیدی

اگر می توانید از طراحی ساده گذشته استفاده کنید ، Omen 15 یک لپ تاپ کاملاً مناسب است. کمی گران است ، اما با نمایشگر عالی ، خنک کننده عالی و بلندگوهای خوب ارائه می شود. تصویر: آنیرود رگیدی

شاید عجیب به نظر برسد که من قبل از بحث در مورد مشخصات یا عملکرد در مورد احساس لپ تاپ صحبت می کنم ، اما این چیزی است که هنگام برداشتن دستگاه به شما ضربه می زند. این خیلی ساده و ساده به نظر می رسد.

و صحبت از مشخصات ، آنها در واقع چندان خاص نیستند. واحد مورد بررسی من ، به طور خاص HP Omen 15-ek0019TX ، دارای یک پردازنده مرکزی Intel Core i7-10750H ، 16 گیگابایت RAM ، یک ترابایت SSD و یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce 1650 Ti است. پردازنده مرکزی کاملاً قدرتمند است اما GPU یکی از ارزان ترین پردازنده های گرافیکی موبایل است که واجد شرایط GPU مخصوص بازی است.

ASUS A15 حدود 25k ارزان تر از Omen 15 است و همانطور که می بینید کاملاً قدرتمندتر است.  Omen این ویژگی را با نمایشگر و ست بلندگو بسیار بهتر جبران می کند ، که فکر می کنم اهمیت آن حتی در هنگام بازی بسیار بیشتر است.

ASUS A15 حدود 25k ارزان تر از Omen 15 است و همانطور که می بینید کاملاً قدرتمندتر است. Omen این ویژگی را با نمایشگر و ست بلندگو بسیار بهتر جبران می کند ، که فکر می کنم اهمیت آن حتی در هنگام بازی بسیار بیشتر است.

با نگاه کردن به نمرات آزمون من ، به سختی چیزی برجسته است. شما دریافت می کنید 65 فریم در ثانیه در Shadow of the Tomb Raider در تنظیمات متوسط ​​، 50 فریم در ثانیه Metro Exodus با استفاده از پیش تنظیم “عادی” ، 66 فریم در ثانیه در تنظیمات متوسط ​​در لشکر 2، 53 در متوسط ​​در مناطق مرزی 3، و 78 فریم در ثانیه قابل احترام در تنظیمات عادی در جنگ مدرن. این نتایج متوسط ​​هستند.

A15 در این مقایسه دارای پردازنده مرکزی Ryzen 7 است.  HP پردازنده Ryzen را نیز ارائه می دهد و بسیار ارزان تر از پردازنده Intel است.

A15 در این مقایسه دارای پردازنده مرکزی Ryzen 7 است. HP پردازنده Ryzen را نیز ارائه می دهد و بسیار ارزان تر از پردازنده Intel است.

آزمون کدگذاری و تدوین کد ویدیو هر دو حدود نیم ساعت به طول انجامید که باز هم تقریباً متوسط ​​است.

به طور کلی ، حدس می زنید ، عملکرد متوسط ​​است. البته می توانید بازی کنید ، اما برای مدیریت یک فریم در ثانیه با سرعت 50-60 باید تنظیمات را به متوسط ​​یا طبیعی کاهش دهید.

با این حال سه چیز برجسته است.

  1. نمایشگر که با 250 نیت روشن تر از حالت عادی است. با 85٪ sRGB ، رنگ آن نیز از نمایشگر متوسط ​​بیشتر است.
  2. بلندگوها برای لپ تاپ ویندوز کاملاً بلند هستند.
  3. مدیریت حرارتی خوب است و تمام گرما از پشت پراکنده می شود ، اطمینان حاصل کنید که انگشتان روی صفحه کلید و دست ماوس هنگام بازی کباب نمی شوند.

بنابراین ، آیا من آن را خریداری می کنم یا نه؟

خوب ، هیچ چیز خاصی وجود ندارد که برجسته باشد ، اما همچنین به طور خاص هیچ مشکلی با عمان 15 وجود ندارد. بنابراین حدس می زنم شما بتوانید آن را بخرید.

من بیشتر به سمت ASUS G14 متمایل می شوم خط برای استعداد زیبایی و عملکرد ، اما این لپ تاپ ها نیز بسیار گرم کار می کنند ، که می تواند برای جلسات طولانی بازی مشکل ساز شود. لپ تاپ های لژیون لنوو نیز گزینه بسیار مناسبی هستند ، اما ساده تر از لپ تاپ Omen هستند. لپ تاپ های ارزان قیمت MSI و خط ASUS TUF ارزان ترند و پیکربندی های مشابه با حدود 20k-30k کمتر را ارائه می دهند ، اما نمایشگرهای ارائه شده کاملاً وحشتناک هستند و اگر بتوانم از این مدل ها جلوگیری می کنم.

اگر این لپ تاپ را تهیه می کنید ، تنها توصیه ای که من می کنم این است که پردازنده های Intel را خنثی کنید و به جای آن پیکربندی های AMD را دریافت کنید. این مدل i7 ، 1650 Ti 1.21 روپیه هزینه دارد. یک مدل AMD با پردازنده قدرتمندتر و پردازنده گرافیکی RTX 2060 با توانایی بسیار بالاتر را می توان فقط با 3000 روپیه بیشتر تهیه کرد.