این مغازه‌های ضبط‌فروشی لندن، انترنتی، شاهد رشد مجدد فروش سی‌دی هستند. در اینجا دلیل آن است

خبر

اگر مجموعه سی دی خود را نگه داشته اید، خوش شانس هستید. دیسک های فشرده ممکن است حدود 20 سال پیش به اوج محبوبیت خود رسیده باشند، اما برخی می گویند که آنها در حال بازگشت هستند.

در دنیایی که تحت سلطه پخش آنلاین موسیقی است، مغازه های ضبط موسیقی در لندن شاهد افزایش محبوبیت فروش سی دی در میان علاقه مندان به موسیقی هستند.

این چیزی است که تروی هاچیسون، مالک Grooves Records در خیابان Dundas در لندن، دست اول می بیند. او متوجه افزایش فروش سی‌دی در چند سال گذشته شده است و می‌گوید که اکنون فروش سی‌دی افزایش یافته است.

او گفت: ما تقریباً 20 سال است که در عصر دیجیتال زندگی می کنیم و مردم تصمیم گرفته اند که موسیقی فیزیکی را دوست دارند، فقط یک مجموعه داشته باشند.

“من فکر می‌کنم طرفداران موسیقی واقعاً می‌خواهند چیزی داشته باشند که بتوانند آن را لمس کنند و در قفسه‌هایشان بگذارند، و سی‌دی‌ها این روزها این کار را برای برخی از مردم انجام می‌دهند. پخش جریانی و دانلود هر یک از فرمت‌های دیجیتال فقط باعث ایجاد خارش نمی‌شود.”

قفسه‌های سی‌دی در مغازه ضبط در حالی که مشتری آلبوم‌ها را در پس‌زمینه مرور می‌کند
مشتری موجودی سی دی را در Grooves Records در لندن جستجو می کند. (میشل هر دو/سی بی سی)

هاچیسون گفت که قیمت نیز یک عامل است.

او گفت: “وینیل همیشه این فرمت انتخابی بوده است. با این حال، اخیراً گرانتر شده است.” قیمت سی دی می تواند بسیار ارزان باشد.

او گفت که این تغییری از زمانی است که او در نوجوانی شروع به جمع آوری موسیقی کرد، زمانی که سی دی ها قالب اصلی بودند و وینیل ارزان تر بود.

برای Hutchison، تجدید حیات نیز در مورد سرگرم کننده است.

“این سرگرم کننده تر است. Spotify به نوعی خسته کننده است. خیلی آسان است؛ آسان خسته کننده است.”

“قطعاً رشد قابل توجهی وجود دارد”

دنی اورمزبی، که در Grooves Records کار می کند، می گوید: «دنیای سی دی ها همیشه در حال رشد است. قطعاً رشد چشمگیری وجود دارد.

او معتقد است که مخاطبان جوان‌تر از قیمت و مقداری نوستالژی تحریک می‌شوند.

سی دی ها قطعا حال و هوای نوستالژیک دارند. این یک نسخه متفاوت از نوستالژی است زیرا برخی از این افراد 20 تا 25 ساله هستند. [years old]. آنها حتی ممکن است با سی دی بزرگ نشده باشند.”

مردی با لباس قرمز به دوربین در مغازه ضبط لبخند می زند
این روزها با سی دی ها محبوبیت بسیار بیشتری در بین جوانان وجود دارد. دنی اورمزبی، که در Grooves Records کار می کند، می گوید: همیشه در حال رشد است. (میشل هر دو/سی بی سی)

او گفت که سی دی ها در حال افزایش محبوبیت برای گروه های محلی نیز هستند.

گروه‌های پانک جوان زیادی در شهر هستند.

Ormsby دریافته است که کیفیت صدا در آلبوم های فیزیکی بهتر از سرویس های استریم است. “[Streaming] فایل های صوتی را بسیار فشرده می کند… این یک تفاوت بزرگ است.”

بر اساس گزارش انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) در سال 2021، فروش سی دی نسبت به سال قبل 21 درصد جهش داشت، اولین باری است که فروش سی دی در نزدیک به 20 سال گذشته افزایش یافته است. اما زمان نشان خواهد داد که آیا آنها اینجا هستند تا در مقیاس بزرگ بمانند. در سال 2022، این فروش 18 درصد کاهش یافت.

مردی با پیراهن قرمز پشت میزی نشسته و آلبوم های موسیقی پشت سرش قرار دارد
مایکل تاد، مالک Speed ​​City Records در لندن، می‌گوید که فروش سی‌دی در حدود 10 سال اخیر پایین‌تر بوده است، اما اخیراً علاقه زیادی به سی‌دی‌ها مشاهده کرده است. (Michelle Both/CBC)

“سی دی فرمت عالی است – همیشه بوده است”

در Speed ​​City Records در Springbank Drive در لندن، مالک مایکل تاد گفت که او نیز علاقه بسیار بیشتری به سی دی دیده است.

او با تخمین پایین ترین میزان فروش سی دی در 10 سال اخیر گفت: «مردم برای مدتی سی دی ها را فراموش کردند.

اما او گفت که همه اینها در چند سال گذشته تغییر کرده است.

ما همیشه سی دی های زیادی را می فروشیم.

تاد گفت: قیمت برای افرادی که می خواهند موسیقی فیزیکی جمع آوری کنند مناسب است.

سی دی فرمت فوق العاده ای است – همیشه بوده است. من هنوز مجموعه سی دی هایم را دارم. هرگز آنها را فروختم. در واقع، در سال گذشته، سی دی های بیشتری را نسبت به مدت زمان طولانی به مجموعه خود اضافه کرده ام. ”

مرد مسن‌تر در مغازه ضبط به وینیل نگاه می‌کند
کتی دالگارنو، که در اسپید سیتی رکوردز در اسپرینگ‌بانک درایو لندن نمایش داده می‌شود، می‌گوید که مجموعه سی‌دی‌های خود را با حدود 550 آلبوم نگه داشته است. (میشل هر دو/سی بی سی)

مشتری کتی دالگارنو سی دی های خود را نیز نگه داشته است. او گفت که حدود 550 مورد از آنها را جمع آوری کرده است – از جاز، بلوز، راک کلاسیک و کمی از همه چیز.

در حالی که او به وینیل گوش می دهد، گفت که سی دی ها ارزان تر و راحت تر هستند.

“وقتی نمی‌خواهید بلند شوید و عوض کنید، ضبط را برگردانید. یک سی‌دی آسان‌تر است زیرا می‌توانید آن را برای یک ساعت بگذارید. می‌توانید چرت بزنید و بیدار شوید و سپس سی‌دی را عوض کنید.”

دستی سه سی دی دارد
هاچیسون می گوید که Grooves Records نوجوانان زیادی را که در عصر دیجیتال متولد و بزرگ شده اند و اکنون سی دی می خرند، جذب می کند. (میشل هر دو/سی بی سی)

مغازه های مستقل رکورد روز شنبه، 22 آوریل، روز Record Store را جشن می گیرند.