این پرستاران دهه ها را در بیمارستان ها سپری کردند. در حال حاضر آنها مراقبت های بهداشتی و معنوی را به اجتماعات سالخورده محله می دهند

خبر

جان لينر نزديك به پنج دهه پرستار بوده است كه از سال 1973 شروع كرده و در بخش مراقبت‌هاي ويژه و مراقبت‌هاي ويژه در بيمارستان‌هاي Victoria and St. Joseph در لندن، Ont، مشغول به كار بوده است.

وقتی 10 سال پیش از پرستاری در بیمارستان بازنشسته شد، سرعتش را کم نکرد. در عوض، او به عنوان پرستار محله در کلیسای لامبث یونایتد شروع به کار کرد، نقشی که تجربه او در مراقبت های بهداشتی را با توجه به نیازهای معنوی جمعیان مرتبط می کند.

حدود 60 پرستار محله دارای گواهینامه در کانادا وجود دارد. پرستاران ثبت نام شده می توانند با گذراندن دوره های ویژه ای که از طریق برخی از دانشگاه ها و برنامه های حوزوی ارائه می شود، این نقش را ایفا کنند.

لینر گفت: «ما بر سلامت کل نگر تمرکز می کنیم و به مردم در پیشگیری از بیماری و کمک به تحمل بیماری هایشان کمک می کنیم. ما آنچه را که دکتر به بیمار می‌گوید و وزیر به بیمار می‌گیریم، و همه آن‌ها را با هم برای مراجعانمان ترکیب می‌کنیم و مراقبت‌های معنوی را نیز وارد می‌کنیم.»

لاینر در پایان سال 2022 به عنوان پرستار محله بازنشسته شد و لمبث یونایتد یک گروه دوم را برای تصدی مسئولیت استخدام کرد – پرستار بازنشسته بارب ساترلند، که نزدیک به 40 سال در بیمارستان سنت جوزف در بخش اعصاب، پزشکی خانواده و مراقبت های تسکینی کار کرد.

ساترلند می‌گوید: «از نظر من، پرستار بخش کسی است که از بدن، ذهن و روح بیمار مراقبت می‌کند. “اگر هر یک از آن قطعات شکسته شود یا به خوبی کار نکند، در کل بدن تغییر ایجاد می کند. به همین دلیل است که ما به کل فرد با تاکید بر بخش معنوی نگاه می کنیم.”

ایجاد رابطه

لاینر و ساترلند میزبان کارگاه‌هایی درباره اهدای عضو، اهدای خون و کمک‌های اولیه مانند CPR بوده‌اند. آن‌ها همچنین تیم‌هایی از داوطلبان دارند که به بیرون می‌روند تا با مردمی که تنهایی یا غم را تجربه می‌کنند صحبت کنند.

ساترلند گفت: “جمعات ما در حال پیر شدن هستند، بنابراین ما افراد مسن زیادی داریم که به یک همراه نیاز دارند، کسی که بتواند با آنها صحبت کند، به آنها گوش دهد و گاهی اوقات این تنها چیزی است که آنها نیاز دارند.”

مردی با موهای خاکستری به دوربین داخل کلیسا لبخند می زند.  پشت سرش میله‌ها و پنجره‌ای وجود دارد که نور را به داخل راه می‌دهد.
کشیش داگ پک می‌گوید که جماعت لمبث یونایتد از برنامه پرستاران محله بهره‌های زیادی برده است. (کیت دوبینسکی/سی بی سی)

کشیش داگ پک گفت که داشتن یک دست اضافی برای کمک به سلامتی و مراقبت معنوی فوق العاده بوده است.

“من فکر می کنم این چیزی است که باید در کلیسای خود داشته باشید، و به عنوان بخشی از تیم خدمت شما، که در این روزگار بسیار حیاتی تر می شود، زیرا به همان اندازه که جمعیت شناسی سالخورده و احتمالاً قدیمی ترین جمعیتی که تا به حال داشته ایم داریم. پک گفت، در عین حال، من در تمام عمرم 90 ساله‌های سرزنده‌تر را ندیده‌ام.

ایمان نقش مهمی در سلامت مثبت دارد.– کشیش داگ پک، کلیسای لامبث

در طول همه‌گیری کووید-19، لاینر جماعت را بین داوطلبان تقسیم کرد و از مردم خواست که با هر خانواده تماس بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز مورد نیاز را دارند. او گفت که خودش با حدود 180 خانواده تماس گرفته است.

لینر گفت: «مردم واقعاً از این تماس‌های تلفنی سپاسگزار بودند.

ساترلند افزود که بازگشت به بازدید از مردم در خانه هایشان بسیار ارزشمند است.

“این یک چیز است که مردم را در کلیسا ببینید و پنج یا 10 دقیقه در صبح یکشنبه صحبت کنید. وقتی کسی را در خانه او ملاقات می کنید، زمان خاصی است و آنها کمی بیشتر به روی شما باز می شوند و شما در حال ساختن هستید. رابطه و دوستی.”

پک گفت: داشتن نگرش مثبت، آگاهی از اینکه کسی به شما فکر می کند و راهنمایی یک مشاور معنوی می تواند به فردی که بیمار یا در حال مرگ است کمک کند.

“من فکر می کنم ایمان نقش مهمی در سلامت مثبت دارد، زیرا اغلب احساسات شدید مانع برنامه بهبودی می شوند. وقتی با مردم دعا می کنیم، احساسات شدید آنها کاهش می یابد و این باعث می شود توانایی بیشتری برای شرکت در یک برنامه مراقبت بهداشتی ایجاد شود. ”