این کارآفرین متهم به کلاهبرداری بود. اما پس از صحبت های او، مردم پشت سر او تجمع کردند

خبر

پدر جدید و کارآفرین جوان جوزافات موکازی پس از اینکه در آخر هفته در یک گروه فیس بوک ویندزور با بیش از 40000 عضو به عنوان یک هنرمند کلاهبردار شناخته شد، احساس خوش بینی نداشت.

موکازی، 21 ساله، روز جمعه به فیس بوک آمد تا پاکسازی زباله، نگهداری چمن و سایر خدمات را به یک گروه محلی محبوب که عضو آن است، ارائه دهد. او پست خود را با برخی از تصاویری که در گوگل از نوع کاری که می‌توانست انجام دهد، همراهی کرد.

“اصولاً من سعی کردم یک تجارت کوچک راه اندازی کنم که چمن های مردم را برش می دهد و حیاط آنها را تمیز می کند، و سعی می کردم نمونه ای از کاری را که انجام خواهم داد به مردم نشان دهم. مجبور شدم از تصاویر در Google استفاده کنم زیرا قبلاً این کار را انجام نداده بودم. ” او گفت.

بعد از ظهر رانندگی کنید6:45پس از لقب کلاهبردار، گروه محبوب فیس بوک ویندزور به کارآفرینان جوان کمک می کند

برچسب زدن کلاهبردار در یک گروه فیس بوک با بیش از 40000 عضو برای هر صاحب کسب و کاری یک کابوس است. اما یک گروه ویندزور وضعیت را برای یکی از اعضای جامعه خود تغییر داد. جوزافات موکازی به کالین باتلر میزبان میهمان می‌پیوندد تا اتفاقات رخ داده را به اشتراک بگذارد.

موکازی پس از انتشار پست، به همراه دختر تازه متولد شده خود به پیاده روی رفت و هنگام بازگشت، اعلان های متعددی از افرادی مشاهده کرد که او را تگ می کردند، به همراه اعلامیه هایی درباره برخی از لیست های او در بازار فیس بوک گزارش شده بود.

“این زن از نمایه من اسکرین شات گرفت و سپس شروع به گفتن به مردم کرد که دارم از آنها کلاهبرداری می کنم، این عکس های من نیستند. اما او هیچ سوالی از من نپرسید. او همچنین به بازار فیس بوک رفت و شروع به گزارش پست های من کرد. آنجا.”

اگرچه این پست اتهامی در ابتدا موکازی را نگران کرد، اما او تصمیم گرفت تا پاسخ دهد و توضیح دهد که علیرغم استفاده از عکس‌هایی که در اینترنت پیدا کرده، کار قانونی ارائه می‌دهد. او مشکوک بود که ممکن است اهداف نژادپرستانه در پشت این پست وجود داشته باشد.

“تنها چیزی که می‌خواهم این است که از خانواده‌ام مراقبت کنم. گفتم او این کار را به خاطر سیاه‌پوست بودنم انجام داده است، چرا که در غیر این صورت پستی درباره من ایجاد می‌کند که از مردم کلاهبرداری می‌کنم و می‌گویم مرا رزرو نکنید؟ من نمی‌دانم از اینجا به کجا بروم. من از این موضوع بسیار ناراحت هستم.”

پدر بچه خردسال را در آغوش می گیرد.
ویندسوریت جوسفات موکازی با دختر تازه متولد شده. (یوسفات مکزی)

اعضای گروه به زودی متوجه اتفاقاتی شدند که در حال رخ دادن بود، از جمله رابرت کاراگوفسکی، مدیر صفحه، که تصمیم گرفت موکازی را استخدام کند و خودش این اتهامات را برطرف کند.

“من به او پیام فرستادم و گفتم “میدونی چیه، من تو رو استخدام میکنم. بیا داخل، من یه عالمه زباله دارم که باید برم.” او آمد، کار را انجام داد. او به موقع رسید، همه چیز را با دست کامل کرد.”

دیگران نیز از این کار پیروی کردند و موکازی ناگهان سه رزرو جدید و صدها نظر در مورد خدمات او پرسید، از جمله برخی از کاربرانی که طراحی لوگو و کمک به راه اندازی یک وب سایت را ارائه کردند.

“انتظارش را نداشتم. فقط انتظار داشتم، می‌دانی، حدس می‌زنم چند شغل پیدا کنم، برای دختر کوچکم درآمد داشته باشم و فقط زندگی کنم. اما همه اینها، من انتظار همه اینها را نداشتم. موکازی گفت: من متشکرم زیرا ویندزور پر از افراد خوب است.

کامنت‌ها شروع به ستایش موکازی برای ایستادگی خود کردند، و بسیاری از آنها در مورد نرخ و در دسترس بودن او سؤال کردند.

من همچنین با افراد زیادی که مشاغل کوچک خود را دارند صحبت کردم و فقط به اشتراک گذاشتن داستان های آنها با من واقعاً تأثیرگذار بود. من می توانستم با آنها ارتباط برقرار کنم و آنها می توانستند با من ارتباط برقرار کنند و به همین دلیل آنها از من دفاع کردند. نه به این دلیل که من موکازی گفت: من سیاه هستم یا متفاوت یا هر چیز دیگری، اما به این دلیل که می دانید من یک انسان هستم.

ما پست‌های زیادی دریافت می‌کنیم، بنابراین من هم در ابتدا خسته بودم. اما فکر کردم اگر او ظاهر شود و ثابت کند که درست است، به او کمک خواهم کرد. شهر فکر می کرد که او یک کلاهبردار است.”

پست فیسبوکی از جوسفات موکازی، با تشکر از جامعه برای دفاع از او.
پست Josophat Mukazi در Windsor Car Spotters با تشکر از جامعه. (فیس بوک / ویندزور ردیاب ماشین)

گروه Karagovski یکی از مدیران Windsor Car Spotters است که بیش از هفت سال است که در حال اجراست. این به عنوان گروهی برای اشتراک‌گذاری عکس‌های خودروها در سراسر جامعه شروع شد، اما به گفته Karagovski، هدف این صفحه در طول سال‌ها تغییر کرده است.

“این به نوعی بیشتر به یک انجمن، اخبار، آنچه در شهر می‌گذرد، صفحه‌ای با احساس خوب تبدیل شده است. مواقعی بوده است که مردم دوچرخه‌های دزدیده شده را پست کرده‌اند، و جامعه گرد هم می‌آید و به ساخت چیزهای خوب کمک می‌کند. برای مردم اتفاق بیفتد.”

عضو گروهی که اعلامیه اتهامی موکازی را منتشر کرده بود، از آن زمان از انجمن حذف شد و پست موکازی در تشکر از جامعه اکنون بیش از 1700 لایک دارد.

برای داستان‌های بیشتر در مورد تجربیات سیاه‌پوستان کانادایی – از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان تا داستان‌های موفقیت در جامعه سیاه‌پوستان – به سیاه‌پوست بودن در کانادا، یک پروژه CBC که سیاه‌پوستان می‌توانند به آن افتخار کنند، مراجعه کنید. داستان های بیشتر را می توانید اینجا بخوانید.

بنر BBIC
(CBC)