با هوای گرم در ویندزور، ماهیگیران برای صید خوب به کنار رودخانه می روند

خبر

با وجود اینکه بهار به تازگی شروع شده است، دما در ویندزور در حال افزایش است و انتظار می رود در طول هفته بالا بماند.

طبق اعلام Environment Canada، ویندزور در این هفته آفتاب زیادی با اوج‌گیری تا پایین و اواسط دهه 20 را شاهد خواهد بود. پیش بینی می شود روز سه شنبه دمای هوا به 22 درجه سانتیگراد برسد.

هوای گرم روز دوشنبه، که بالای 18 درجه سانتیگراد بود، برای بسیاری از کسانی که برای پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و ماهیگیری به حاشیه رودخانه ویندزور رفتند، لذت بردند. ماهی Walleye، همچنین به عنوان pickerel شناخته می شود، می تواند در رودخانه دیترویت در ماه آوریل شروع به تخم ریزی کند.

هوای گرم و فصل تخم ریزی چیزی است که اغلب ماهیگیرانی مانند تروور ژلیناس را به کنار رودخانه ویندزور می آورد.

او گفت که اغلب در رودخانه دیترویت ماهیگیری می کند، یا با قایق یا در خشکی. روز دوشنبه، گلیناس میله خود را در کنار چند تن از دوستانش روی زمین می انداخت.

با افزایش دما، Gelinas گفت که فصل ماهیگیری در حال حاضر شروع بسیار خوبی دارد.

افرادی که چوب ماهیگیری را در کنار آب نگه داشته اند.
ویندزور در این هفته شاهد دمای گرم است که مردم را به ماهیگیری تشویق می کند. (جنیفر لا گراسا/سی بی سی)

او گفت: “من هنوز چیزی صید نکرده ام، اما می بینید که ماهی ها به چپ و راست می آیند، مردم همه تکنیک های مختلف خود را دارند.”

زمانی که در آن آب و هوا و آب کمی بیشتر گرم شود ماهی‌های بیشتری صید می‌شوند – در حال حاضر دمای آن 45 فارنهایت است، بنابراین وقتی به 46 درجه فارنهایت، 47 درجه فارنهایت رسید، شاهد اقدامات بی‌وقفه در اینجا خواهید بود.

تروور پیچر، استاد دانشگاه ویندزور در موسسه تحقیقات محیطی دریاچه های بزرگ (GLIER)، به سی بی سی نیوز گفت که با وجود افزایش دمای هوا، دمای آب در رودخانه دیترویت بسیار پایدار بوده و به آرامی گرم خواهد شد.

در مورد اینکه این آب و هوای گرم چگونه روی ماهی ها تأثیر می گذارد، او گفت که بستگی به این دارد که آنها در کجا قرار دارند و این نوع آب و هوا تا چه مدت ادامه دارد.

پارچ گفت: “در مکان هایی مانند رودخانه دیترویت که در آن آب سرد زیادی از قسمت های دیگر دریاچه ها جاری است، ماهی ها واقعاً خوب عمل می کنند. جایی که ماهی ها به شدت تحت تأثیر دمای هوای گرم قرار می گیرند، نهرها و نهرهای کم عمق تر هستند.” او همچنین مدیر مرکز اکولوژی احیای آب شیرین در لاسال است.

به عنوان مثال، پیچر گفت ماهی‌های رودخانه کانارد مانند مینو، ماهی باس یا ماهی‌های جثه کوچک‌تر ممکن است در برابر هوای گرم طولانی‌مدت یا تغییرات ناگهانی دما آسیب‌پذیرتر باشند.

وقتی این دماها زودتر و زودتر می آیند یا تغییر می کنند یا بسیار متغیر هستند، یکی از نتایجی که می بینیم تغییر بزرگ در فصل تخم ریزی است یا تغییرات بزرگی در رفتار آنها می بینیم، زیرا آنها به نوعی فریب این تغییرات دما را می خورند. ” او گفت.

مردی که جلوی دیوار نشسته است.
Trevor Pitcher می‌گوید که دمای گرم وقتی صحبت از ماهی‌های درشت جثه، مانند ماهی درشت یا زرد سوف در آب‌های عمیق باشد، او را نگران نمی‌کند. در عوض، او گفت که ماهی‌هایی با جثه کوچک‌تر یا ماهی‌هایی که در رودخانه‌های کم‌عمق هستند ممکن است بیشتر تحت تأثیر تغییر دما قرار بگیرند. (جنیفر لا گراسا/سی بی سی)

به گفته پیچر، بزرگ‌ترین نگرانی در این زمینه این است که اگر ماهی‌ها در زمان نامناسبی از سال تخم‌گذاری کنند، زمانی که آن ماهی‌ها متولد می‌شوند، ممکن است غذای کافی یا شرایط محیطی مناسبی برای رشد آنها وجود نداشته باشد.

وقتی از پیچر پرسیده شد که آیا آب و هوای این هفته او را نگران می کند یا خیر، گفت که او عمدتا نگران برخی از ماهی های در خطر انقراض یا در معرض خطر در رودخانه های کوچکتر است که نمی توانند “تغییر شدید” را تحمل کنند.

اما او گفت که چشم‌های دیواره‌ای و سوف‌های زرد در رودخانه دیترویت خوب خواهند بود، زیرا از سطح دورتر هستند و از دمای گرم عایق‌تر هستند.