با کارگران ماهر در مشاغل مورد تقاضا – دانشجویان جوان و مشاوران راهنمایی بخشی از راه حل هستند

خبر

از آنجایی که کارگران ماهر و حرفه‌ای بیشتر و بیشتر برای بازنشستگی آماده می‌شوند، در ویندزور-اسکس، آنتی، فشار زیادی برای جذب استعدادهای جوان برای جایگزینی آنها وجود دارد.

ابی درویلارد، دانش‌آموز دبیرستان کاتولیک سنت آن، دقیقاً همان استعدادی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

در 17 سالگی، او مشتاق و هیجان زده است که جوشکار شود.

او گفت: «پدرم مکانیک است و من دوست دارم ببینم او چیزهایی درست می کند، چیزهایی را درست می کند، می سازد.

می‌خواستم خودم این کار را انجام دهم، مثلاً چیزهای زیادی بسازم، تا چیزهایی تولید کنم که به دیگران کمک کند یا برای دیگران مفید باشد.»

Drouillard از طریق مدرسه خود در برنامه کارآموزی جوانان انتاریو (OYAP) شرکت می کند. این به دانش‌آموزان دبیرستانی اجازه می‌دهد تا در حالی که هنوز در مدرسه هستند، یک کارآموزی را در حرفه‌ها شروع کنند و می‌توانند دبیرستان را با مدرک دیپلم به پایان برسانند و به عنوان یک کارآموز ثبت‌نام شده فارغ‌التحصیل شوند.

Drouillard کار خود را با REKO انجام می دهد، شرکتی که خدمات اتوماسیون صنعتی را ارائه می دهد.

عموی او نیز جوشکار است و از طریق او متوجه شد که تقاضای زیادی برای افراد ماهر در آن حرفه وجود دارد.

اگرچه دشوار است، Drouillard گفت که او در حال ایجاد اعتماد به نفس زیادی در توانایی های جوشکاری خود است.

او گفت: “من اغلب این کار را انجام می دهم و در آن بهتر می شوم و در تمام مدت از آن لذت می برم.”

برنامه ریزی جانشینی

REKO در حال حاضر دارای 10 دانش آموز است که از طریق OYAP، از جوشکاری گرفته تا کار ماشینکاری و فناوری اطلاعات، با شرکت کار می کنند.

Lauren Beaudoin، مدیر منابع انسانی، اذعان می کند که شرکت شاهد کمبود کارگر است، به طوری که از هر سه کارمند یک نفر به دنبال بازنشستگی در پنج تا 10 سال آینده است.

مشارکت با OYAP به برنامه ریزی جانشین پروری کمک می کند.

او گفت: «همیشه تلاش برای یافتن افراد است.

بنابراین وقتی می‌توانیم بچه‌های خردسال، دانش‌آموزانی که مشتاق یادگیری هستند پیدا کنیم، با آموزش نحوه انجام کارها به آنها نسبت به جستجوی افراد، کشش بسیار بهتری خواهیم داشت.»

مشاوران راهنمایی در کالج St. Clair با کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل ماهر مختلف، نمایشی را دریافت می کنند.
مشاوران راهنمایی در کالج St. Clair با کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل ماهر مختلف، نمایشی را دریافت می کنند. (کاترینا جورجیوا/CBC)

حضور مشاوران راهنما

مشاورانی که در مورد آینده خود با آنها صحبت می کنند، نقش کلیدی در هیجان زده کردن دانش آموزان در مورد معاملات دارند.

از طریق مشارکت بین هیئت مدرسه کاتولیک ناحیه ویندزور-اسکس (WECDSB) و کالج سنت کلیر، هیئت مدیره در تلاش بوده است تا درک بهتری از آنچه که شغل در حرفه مستلزم آن است را به مشاوران ارائه دهد.

به عنوان بخشی از این ابتکار، در اوایل این ماه، حدود 10 مشاور در یک کارگاه آموزشی در کالج شرکت کردند و در آنجا تجربیات عملی کار با ماشین‌آلات، چیدن آجر و بازدید از محل‌های کار را به دست آوردند.

کتی ایزابلا، رئیس بخش راهنمایی در دبیرستان کاتولیک سنت جوزف گفت که این برای او نه تنها به عنوان یک مشاور، بلکه به عنوان یک والدین نیز چشم نواز بود.

“می دانید، ما اغلب اوقات می خواهیم فرزندان خود را در مسیر خاصی هدایت کنیم، درست است؟ به خصوص اگر آنها واقعاً موفقیت های تحصیلی بالایی داشته باشند. اما چیزی که این فرصت به من نشان می دهد و در معرض آن قرار می دهم این است که هر دانش آموزی، هر نوع مجموعه مهارتی ، هر نوع مسیر تحصیلی – این یک فرصت فوق العاده برای آنها خواهد بود.”

کتی ایزابلا، رئیس بخش راهنمایی در دبیرستان کاتولیک سنت جوزف، گفت که تجربه در این کالج چشم باز بود.
کتی ایزابلا، رئیس بخش راهنمایی در دبیرستان کاتولیک سنت جوزف، گفت که تجربه در این کالج چشم باز بود. (کاترینا جورجیوا/CBC)

با حرکت رو به جلو، او با این ذهنیت به دانش‌آموزان نزدیک می‌شود که همه دانش‌آموزان باید برای تجربه عملی حاصل از آن، کالج را در نظر بگیرند.

او امیدوار است که دانش‌آموزان بیشتری این شانس را داشته باشند که به صورت فیزیکی از کالج سنت کلیر دیدن کنند تا ببینند برنامه‌ها چگونه ممکن است به نظر برسند.

“داشتن این تجربه نه تنها با معلمان و مشاوران راهنمایی آنها، بلکه مهمتر از آن، اغلب با والدینشان که … آنها را به یک جهت سوق می دهند اما فرصت های مختلفی را که برای آنها بسیار مفید است را درک نمی کنند، باز می کند. ایزابلا افزود: سطح دانشگاه.

از نظر مالی، فوق العاده پایدار است

کوری مک‌آینی، مشاور معلم برای برنامه OYAP با WECDSB، گفت که 95 درصد از دانش‌آموزانی که برنامه OYAP را پشت سر می‌گذارند، پس از فارغ‌التحصیلی به کار در آن حرفه ادامه می‌دهند و بسیاری از آنها بلافاصله پس از اتمام کار، شغلی در انتظارشان خواهد بود. مدرسه

او گفت: “از نظر مالی، به طرز باورنکردنی پایدار است. منظورم این است که ما می دانیم بدهی هایی که ممکن است برای رفتن به دانشگاه متحمل شود و همه امکاناتی برای دانشگاه ندارند یا این بدهی را برای هشت، 10، 12 سال یا بیشتر پرداخت نمی کنند.” گفت.

“شما بدون هیچ بدهی از یک تجارت خارج خواهید شد، در حالی که در حال تحصیل هستید حقوق می گیرید. مشوق های مالی دولت برای ورود به آن بسیار زیاد است. کمک های مالی موجود است. شما اساساً دارید می روید. می‌دانی که تا زمانی که 20، 21 ساله می‌شوی، مجانی به مدرسه بروی و با شغل‌سازی بیرون بیایی».

کوری مک‌آینی، مشاور معلم برای برنامه OYAP با WECDSB، می‌گوید که شغل در تجارت با رضایت و ثبات مالی زیادی همراه است.
کوری مک‌آینی، مشاور معلم برای برنامه OYAP با WECDSB، می‌گوید که شغل در تجارت با رضایت و ثبات مالی زیادی همراه است. (کاترینا جورجیوا/CBC)

طبق سندی که توسط Workforce WindsorEssex گردآوری شده است، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر ابتکارات اشتغال، افراد با سفر به مشاغل ماهر مختلف می توانند دستمزد ساعتی دریافت کنند که می تواند از 20 دلار در ساعت تا بیش از 30 دلار در ساعت باشد.

مک‌آینی گفت که افرادی که در سفر عضو اتحادیه هستند، می‌توانند 30 تا 35 درصد بیشتر از آن درآمد داشته باشند.

این انگیزه مالی دقیقاً به همین دلیل است که دانش آموز کلاس 12 نیکلاس اشنایدر به برنامه OYAP متخصص در لوله کشی پیوست.

او گفت: «احتمالاً این واقعیت است که من مجبور نیستم سال‌ها به مدرسه بروم، مستقیماً به سر کار بروم و شروع به کسب درآمد کنم.

“کار، به نظر می رسد که زمان بسیار سریع می گذرد که من آن را انجام می دهم، و همه بچه هایی که با آنها کار می کنم خوب هستند. بنابراین در واقع بسیار سرگرم کننده است.”

تقاضا در کالج در حال افزایش است

فراتر از آنچه در سطح دبیرستان اتفاق می‌افتد، کالج سنت کلر دائماً با کارفرمایان در تماس است و مقامات آگاه هستند که برنامه‌ریزی بازنشستگی در اولویت است.

آنها برنامه های جدیدی را در رابطه با برقی کردن وسایل نقلیه اضافه کرده اند و با دبیرستان ها همکاری می کنند تا دانش آموزان را نیز به مشاغل جذب کنند.

دانش آموز کلاس 12 نیکلاس اشنایدر در OYAP شرکت می کند تا یاد بگیرد چگونه لوله کش شود.
دانش آموز کلاس 12 نیکلاس اشنایدر در OYAP شرکت می کند تا یاد بگیرد چگونه لوله کش شود. (کاترینا جورجیوا/CBC)

مایکل سیلواگی، نایب رئیس، آکادمیک و ثبت‌نام کالج، می‌گوید به طور کلی، تقاضا برای برنامه‌های معاملاتی در حال افزایش است.

او گفت: “خواه گرمایش باشد، چه تبرید، چه در زمینه رباتیک ما، چه در جوشکاری، چه در نجاری، نجاری و غیره.”

با این حال، او اذعان می کند که آنها شاهد کاهش تقاضا در زمینه هایی مانند قالب سازی هستند.

سیلواگی افزود که افزودن مدارک خرد از طریق دولت استانی نیز به جذب دانش‌آموزانی که می‌خواهند به سرعت به یک مجموعه مهارت خاص دست یابند، کمک کرده است.

در همین حال، استان همچنین پروژه های جدیدی را برای جذب افراد بیشتری به بخش خودرو نیز اعلام کرد.

برنامه های رایگان برای آموزش کارگران آینده نگر از طریق مشارکت در کالج و کاریابی، در زمینه هایی از جمله زمینه وسایل نقلیه الکتریکی، عملیات ماشین آلات و مونتاژ ارائه خواهد شد. آنها توسط انجمن سازندگان قطعات خودرو و انجمن صنایع خودروسازی کانادا مدیریت خواهند شد.

انتظار می رود این برنامه ها به بیش از 360 نفر برسد و بعد از آن به آنها کمک کند تا در این زمینه شغل پیدا کنند.