برخی می خواهند بمانند، برخی می خواهند بروند: کارگران Stellantis به خرید از خودروساز واکنش نشان می دهند

خبر

برخی از کارگران Stellantis، مانند گلین مک فادن در ویندزور، بعد از ارائه اطلاعاتی در مورد پیشنهادات بسته خرید آتی از شرکت، تصمیم سختی برای اتخاذ تصمیم دارند.

این خودروساز در 26 آوریل کاهش نیروی کار خود در آمریکای شمالی را اعلام کرد. این شرکت می گوید که به دنبال کاهش حدود 3500 نفر از نیروی کار ساعتی خود است، اما نمی گوید که چه تعداد کارمند حقوق بگیر را هدف قرار داده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کاهش‌ها «در پاسخ به شرایط رقابتی روزافزون بازار جهانی امروز و تغییر ضروری به سمت برق‌سازی است».

این خودروساز 8000 کارگر اتحادیه در کانادا دارد. یکی از سخنگویان این خودروساز به CBC News گفت که این شرکت تعداد بسته های ارسال شده به کارکنان را ارائه نخواهد کرد.

مک فادن می گوید که او بسته ای را که شامل 60000 دلار پول نقد و کوپن خودرو 20000 دلاری می شود را می گیرد.

مک فادن که می گوید دلش برای رفاقت همکارانش تنگ خواهد شد، اما مشتاق است که زمان بیشتری را با دو نوه اش بگذراند، گفت: “آره. سی و پنج سال به اندازه کافی طولانی است.”

مک فادن بر این باور است که این بسته‌ها «مکان‌هایی را برای نسل جوان باز می‌کند» و شرکت را به سمت تولید خودروهای الکتریکی سوق می‌دهد.

گلین مک فادن در حال گرفتن بسته خرید از Stellantis است.
گلین مک فادن در حال گرفتن بسته خرید از Stellantis است. (گلین مک فادن)

جف ایوان همچنین در کارخانه مونتاژ ویندزور کار می کند و می گوید مطمئن نیست که آیا باید خرید را انجام دهد یا خیر.

گفت: نمی دانم. “من فقط در حال حاضر در زندگی ام آماده نیستم. آماده نیستم. آره. هنوز بچه ها در مدرسه هستند. من به اندازه کافی ارشد دارم، بنابراین از انجام کاری که در حال حاضر انجام می دهم اهمیتی نمی دهم.”

جف ایوان می‌گوید مطمئن نیست که خرید را از Stellantis بپذیرد یا خیر.
جف ایوان می‌گوید مطمئن نیست که خرید را از Stellantis بپذیرد یا خیر. (Dale Molnar/CBC)

کامرون فست به CBC News می‌گوید که قصد دارد پیشنهاد خرید از Stellantis را رد کند.

فست گفت: “نه، فکر می کنم می خواهم تا 40 سال بمانم.” “من از کار لذت می برم. من بالابر انجام می دهم. این سرگرم کننده است.”

کامرون فست به CBC News می‌گوید که قصد دارد پیشنهاد خرید از Stellantis را رد کند.
کامرون فست می گوید که قصد دارد پیشنهاد Stellantis را رد کند. (Dale Molnar/CBC)

“این وسیله نقلیه الکتریکی من فکر می کنم راه آینده است، بنابراین می دانم که برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی نیروی انسانی بسیار کمتری نیاز است، بنابراین می دانید که این یک راه خوب برای خلاص شدن از شر کمی نیروی کار است، کمی به ما پیشنهاد دهید. یک معامله شیرین است و بهترین کار را برای همه انجام دهید.”

آن‌ها وقتی زمان‌ها خوب به نظر می‌رسند، برش می‌دهند و به همین دلیل است که فکر می‌کنم چیزی در افق وجود دارد که آن‌ها دوست ندارند.– جان مک الروی، Autoline.TV

جان مک‌الروی، کارشناس خودرو، می‌گوید Stellantis در تلاش است تا نیروی کار خود را به همراه سایر خودروسازان دیترویت کاهش دهد.

رئیس Autoline.TV معتقد است که صنعت در حال پیش‌بینی رکود است و در سپتامبر امسال برای قراردادهای چانه‌زنی در دو طرف مرز آماده می‌شود.

مک‌الروی گفت: «آنها به وضوح فکر می‌کنند که باید هزینه‌های خود را در اینجا کاهش دهند، و این یک اتفاق عجیب است، زیرا فروش خودرو بسیار خوب پیش می‌رود، سود نیز بسیار خوب پیش می‌رود.»

آنها در مواقعی که زمان خوب به نظر می رسند، کاهش می دهند و به همین دلیل است که فکر می کنم چیزی در افق وجود دارد که آن ها دوست ندارند.»

مک فادن به کارکنان CBC News می گوید تا 30 ژوئن فرصت دارند از این پیشنهادات استفاده کنند.