بیماری های همه گیر مرتبط با جنگل های پراکنده ، از دست دادن تنوع زیستی؟ آنچه علم می گوید ، و پاسخ هند

خبر

کارشناسان هشدار می دهند از دست دادن محیط زیست منجر به همه گیری های بیشتری خواهد شد ، هند از قفل برای کاهش قوانین زیست محیطی استفاده می کند.

با بیش از 50 میلیون نفر آلوده و 1.32 میلیون مرده ، کووید -19 همه گیری سال 2020 برای اکثر مردم در سراسر جهان شخصی است. با تغییر زندگی برای همیشه ، وقتی پزشکان و دانشمندان برای معالجه بیماران بحرانی و یافتن واکسن با زمان رقابت می کنند ، کارشناسان می گویند یکی از جنبه های مهم ، تقریباً عمداً بررسی شده است – تخریب تنوع زیستی جهان. از بین رفتن محیط زیست دلیل اصلی این همه گیری است و دانشمندان هشدار می دهند که همه گیرها نه تنها بیشتر شیوع پیدا می کنند بلکه در آینده نیز کشنده تر می شوند.

ویروس SARS-CoV-2 مشترک انسان و دام است – به این معنی که از یک حیوان ، به احتمال زیاد خفاش منشأ گرفته است. این ویروس از یک بازار مرطوب در ووهان چین نشات گرفته است. مانند کووید -19 ، حداقل 1.7 میلیون ویروس ناشناخته وجود دارد که می توانند افراد را در پستانداران و پرندگان آب آلوده کنند. از این تعداد ، 8500000 می توانند انسان را آلوده کنند.

“هر كدام از اینها می تواند” بیماری X “بعدی باشد – حتی بالقوه حتی مخربتر و كشنده تر از آن کووید -19 ، “در یک مهمان به چهار کارشناس هشدار داد مقاله برای IPBES. کارشناسان این کار جوزف ستله ، ساندرا دیاز ، و ادواردو بروندیزیو و دکتر پیتر دازاک هستند.

کارشناسان می گویند ، اما نه خفاش ها و نه حیوانات وحشی دیگر شرور نیستند ، تخریب زیستگاه های آنها نیز نابود است. هند و برخی از کشورهای آسیایی نه ارتباط بین از بین رفتن تنوع زیستی و بیماری های همه گیر را تأیید کرده اند و نه اقدامات سیاستی را برای کند کردن آسیب های اکوسیستم کره زمین اتخاذ کرده اند.

وقتی تنوع زیستی از بین می رود ، ویروس های قفل شده از جنگل ها خارج می شوند و به انسان – مستقیم یا از طریق حیوانات اهلی – راه پیدا می کنند. بیش از 70 درصد بیماری های نوظهور دارند نشات گرفته از حیوانات وحشی و حیوانات اهلی ، سالانه باعث هفت مرگ ناخوشایند می شود. این تازه شروع کار است. “همه گیرهای آینده بیشتر ظهور می کنند ، با سرعت بیشتری گسترش می یابند ، آسیب بیشتری به اقتصاد جهانی وارد می کنند و افراد بیشتری را از بین می برند کووید -19 در گزارش جدیدی درباره تنوع زیستی و بیماری های همه گیر که توسط 22 متخصص برجسته از سراسر جهان نوشته شده است ، مگر اینکه تغییری تحول آفرین در رویکرد جهانی در برخورد با بیماری های عفونی ایجاد شود. فرار از “دوران شیوع” ، گزارش همانطور که توسط پلت فرم سیاست بین المللی علوم بین المللی در مورد تنوع زیستی و خدمات اکوسیستم (IPBES) منتشر شده است.

در میان یک بیماری همه گیر شدید ، هند قوانین حفاظت از محیط زیست را رد کرد ، تصویب کرد که هزاران هکتار از اراضی جنگل را پاکسازی کند و حتی با آوردن جنگل ها به حراج ، فشار عظیمی را برای بخش ذغال سنگ به وجود آورد.

در 12 مارس ، وزارت اتحادیه هند در زمینه محیط زیست ، جنگل ها و تغییرات آب و هوایی (MoEFCC) یک مقاله را منتشر کرد پیش نویس اعلان ، که به گفته فعالان حفاظت از محیط زیست و فعالان ، جای خود را به دوره ای از پاکسازی محیط زیست می دهد. حدود 40 نوع پروژه – از جمله پارکهای بزرگ خورشیدی – از ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA) مستثنی شده اند. جلسات عمومی که بخشی از EIA هستند نیز حذف شده اند. این بدان معناست که جوامعی که در اطراف این پروژه ها زندگی می کنند حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

مجوزهای زیست محیطی ، برای پروژه هایی که به یک مورد نیاز دارند ، حتی پس از اتمام زیرساخت ها یا پروژه می توانند به دست بیایند. اتحاد ملی برای جنبش مردمی در این باره گفت: “تغییرات پیشنهادی کشورمان را با کاهش مشارکت عمومی و آزادسازی صنایع آلاینده ، در معرض آسیب های زیست محیطی بی سابقه قرار می دهد.” بیانیه.

در اوایل سال جاری ، دولت مرکزی نیز تصمیم گرفت برای باز کردن 41 بلوک زغال سنگ برای بازیکنان خصوصی برای استخراج برای بار اول از آنجا که این بخش در اوایل دهه 1970 ملی شد. بلوک های جدید زغال سنگ هزاران جریب جنگل را در معرض خطر قرار می دهد. کشورهایی مانند جارخند ، چاتیسگر و ماهاراشترا قبلاً این کشورها را تشکیل داده اند اعتراض کرد به تصمیم مرکز برای گشودن جنگلها در ایالتهایشان برای استخراج معادن.

جدا از تصمیمات کلی سیاست ، چندین پروژه که نیاز به پاکسازی قابل توجه جنگل دارند نیز تصویب شدند. یک خط راه آهن پیشنهادی به طول 164 کیلومتر ، که مستلزم قطع 2.2 درخت لاک در Ghats غربی است ، در 20 مارس پاکسازی شد. این پروژه به 995 هکتار زمین نیاز دارد که از این سطح زمین های جنگلی 595 هکتار و 184 هکتار تالاب است.

آنچه که علم می گوید و واکنش هندوستان به بیماری های همه گیر مرتبط با از بین رفتن تنوع زیستی جنگل های تکه تکه شده است

بیش از 70٪ بیماریهای نوظهور از حیات وحش و حیوانات اهلی نشأت گرفته است و هر ساله باعث هفت مرگ ناخوشایند می شود. اعتبار تصویر: Felipe Werneck / Ibama از طریق AP

موسسه حیات وحش هند تصفیه پروژه برق آبی 3،097 مگاواتی در شمال شرقی ایالت آروناچال پرادش را توصیه کرد. بر اساس اخبار ، بودجه مطالعه آنها توسط توسعه دهنده پروژه تأمین شد گزارش ها. هیمانشو تاکور از شبکه جنوب آسیا در مورد سدها ، رودخانه ها و مردم گفت: “دولت مودی مقررات زیست محیطی را به طور پیوسته کاهش می دهد. این قفل کردن کار با تمرکز بیشتر در برق آسان تر کرده است.”).

داستان در چندین کشور آسیایی مشابه است. چین پس از دلهره و تردید بسیار ، در فوریه امسال تجارت حیات وحش را ممنوع کرد. متخصصان حفاظت از محیط زیست به عنوان “پیروزی مضاعف” ممنوعیت حیات وحش را تحت فشار قرار می دهند ، زیرا از سلامت انسان و حیات وحش محافظت می کند. با این حال ، این کافی نیست. مقاله ای که اخیراً از لانست گفت ضمن استقبال از ممنوعیت تجارت حیات وحش انجمن حفاظت از حیات وحش ، در بیانیه گفت: “علاوه بر این ، این یک شکاف بالقوه برای قاچاقچیانی ایجاد می کند که ممکن است از معافیت های غیر غذایی برای فروش یا تجارت حیات وحش زنده سوit استفاده کنند و چالش های اضافی برای مأموران اجرای قانون ایجاد کنند.”

هیمالیا ، که اغلب به عنوان “قطب سوم” در نظر گرفته می شود ، منطقه ای دارای اهمیت جهانی ، یک اکوسیستم آسیب پذیر و نقطه کانونی برای تنوع زیستی است. به گفته کارشناسان ، دولت نپال چیز جدیدی یاد نگرفته است. گزارش ها نشان می دهد که قاچاق درختان برای تجارت چوب در حین قفل کردن افزایش یافته است. ارتش نپال همچنین به پیگیری سریع ترخیص در حین قفل و نقض قوانین تدارکات این کشور متهم شد. مقامات دولتی از دفتر نظارت بر تدارکات عمومی گفتند که روند مذاکرات که معمولاً 15 روز طول می کشد در عرض چند ساعت به پایان رسیده است ، افزودند که این غیر معمول و غیر طبیعی است ، به گفته رسانه ها گزارش ها.

وزیر سابق منابع آب نپال ، دیپاک گیاوالی ، گفت: “تا جایی که من می دانم ، فکر نمی کنم سیاستمداران به چیزی فراتر از جنگ فعلی بین احزاب فکر کنند.” وی افزود: “من فکر نمی کنم هیچ تغییری در تصور دولت نسبت به حفاظت از طبیعت برای جلوگیری از بیماری های همه گیر ایجاد شود.”

کارشناسان دیگر می گویند که مناطق محصور در خشکی کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند لائوس ، ویتنام ، کامبوج و چین دارای فرهنگ استفاده بی رویه از حیات وحش برای مصرف شخصی و همچنین تجارت غیرقانونی هستند. رئیس سابق سازمان ملی تنوع زیستی ، یک فرد خودمختار ، گفت: “ممنوعیت کامل تجارت حیات وحش بزرگترین اقدامی است که دولت ها می توانند برای جلوگیری از همه گیری های آینده انجام دهند. در دهه گذشته جهان پنج شیوع داشته است و ما باید یاد بگیریم.” بدن با وزارت فدرال محیط زیست و جنگل های هند دکتر بالاکریشنا پیسوپاتی.

آنچه که علم می گوید و واکنش هندوستان به بیماری های همه گیر مرتبط با از بین رفتن تنوع زیستی جنگل های تکه تکه شده است

هیمالیا ، که اغلب به عنوان “قطب سوم” در نظر گرفته می شود ، هم آسیب پذیر است و هم کانون جهانی برای تنوع زیستی. کارشناسان می گویند ، اما به نظر می رسد که دولت نپال چیز جدیدی در مورد حفظ اکوسیستم یاد نگرفته است. تصویر: ناسا

کشورهای جنوب آسیا نقطه کانونی برای تنوع زیستی هستند. “به عنوان مثال ، هند تقریباً دو برابر گونه پرندگان در مقایسه با انگلیس دارد. از 36 نقطه مختلف تنوع زیستی در سراسر جهان ، چهار مورد در جنوب شرقی آسیا هستند. “گفت نیبدیتا موکرجی ، نویسنده اصلی پرچمدار UNEP گزارش چشم انداز جهانی محیط زیست – ارزیابی ششم در فصل سیاست تنوع زیستی.

منطقه ای با تنوع زیستی غنی که در معرض آسیب باشد ، پرش ویروس ها از حیوانات به انسان را آسان می کند ، گاهی اوقات مستقیماً از طریق حیوانات وحشی و اهلی. پیسوپاتی می گوید ، دانش پشت انتقال بسیار ساده است. “هرچه ژنوم کوتاهتر باشد ، جهش نیز کوتاهتر است. ویروس ها با کوتاهترین ، سریعترین جهش را نیز دارند. ” وقتی جنگل ها ، تالاب ها و اجسام آب از بین می روند ، عوامل بیماری زا ناقلاتی مانند پشه ها ، خفاش ها یا خوک ها را پیدا می کنند که به خارج از سیستم های زیست محیطی خود سفر کرده و میزبانان جدید را آلوده می کنند. پیسوپاتی گفت: “هر پاتوژن جدید همیشه به دنبال میزبان جدید است تا آلوده شود زیرا میزبان مصونیت لازم برای مبارزه با آنها را ندارد.”

نمونه های اخیر بیماری های مشترک بین انسان و دام شامل ابولا – که با از بین رفتن جنگل در آفریقای غربی ، ویروس Nipah به پرورش خوک در مالزی و آنفلوانزای مرغی به دلیل پرورش طیور مرتبط است. سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) ، تب ریفت ولی ، سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) ، ویروس نیل غربی ، بیماری ویروس زیکا از دیگر بیماری های ناشی از حیات وحش یا حیوانات اهلی است. طبق برنامه محیط زیست سازمان ملل به طور متوسط ​​هر چهار ماه یک بیماری عفونی جدید در انسان ظاهر می شود که 75 درصد این عفونت ها از حیوانات ناشی می شود (UNEP)

یک سال 2008 مطالعه متوجه شد كه كمي بيش از 60 درصد بيماري هاي عفوني در حال ظهور (EID) ناشي از عوامل بيماري زاي انسان و دام است. بیش از 70٪ این موارد به علت بیماری زایی با منشأ حیات وحش ایجاد می شوند ، و نمونه هایی مانند ظهور ویروس Nipah در پراک ، مالزی و SARS در استان گوانگدونگ چین را ذکر می کنند.

دلایل درصد بالای EID از حیوانات ، نویسندگان ذکر شده ، شامل جنگل زدایی بی رویه ، گسترش بی رویه کشاورزی ، استخراج معادن و بهره برداری از حیوانات وحشی از دلایل اصلی است. اقدامات انسانی بیش از 75 درصد از سطح زمین را تحت تأثیر قرار داده ، 85 درصد از تالاب ها را نابود کرده و 75 درصد از آب شیرین موجود را به محصولات زراعی و دامی تبدیل کرده است. “انتقال مشترک انسان و دام از میزبان حیات وحش به طور مستقیم به میزبان انسان غیر معمول است: حیوانات خانگی می توانند شکاف را برطرف کنند. پیش بینی می شود افزایش تقاضا برای شیر و گوشت ، که عمدتا توسط جمعیت سریع رشد مصرف کنندگان شهری در کشورهای در حال توسعه پیش می رود ، تا سال 2050 دو برابر خواهد شد” سازمان ملل 2016 گزارش با عنوان ‘Zoonoses: خطوط تار بیماری های اضطراری و سلامت اکوسیستم

با توجه به پانداهای زیبا و خرس های قطبی رشته ای که به ویرانه های تخریب محیط زیست تبدیل شده بودند ، به نظر می رسید تغییرات آب و هوایی برای اقدام فوری ، بسیار دور است. با این حال ، ممکن است امید باشد. “همه گیر کنونی واقعیت سخت و اهمیت محافظت از تنوع زمین را به خطر انداخته است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این امر می تواند نوع نگاه ما به کره زمین را تغییر دهد یا خیر. “

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.