تغییر جدیدی در یک کلاسیک، بدون نوستالژی – اخبار فناوری، فرست پست

خبر

قیمت: 25990 روپیه

صرفاً ذکر یک واکمن سونی خاطرات بسیار خوبی را زنده می کند (با فرض اینکه سن شما به اندازه کافی برای دانستن کاست صوتی چیست). همان چیزی که زیراکس برای دستگاه‌های کپی و گوگل برای جستجو بود، واکمن مترادف با پخش‌کننده‌های کاست صوتی قابل حمل در دهه‌های 80 و 90 بود.

بررسی تصویر سرب سونی واکمن NW-A306
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

به غیر از یک بیانیه مد برای بسیاری، این یک ابزار واقعی برای شخصی کردن موسیقی شما نیز بود. واکمن از یک پخش کننده کاست، به یک پخش کننده سی دی قابل حمل و در نهایت یک پخش کننده MP3 تبدیل شد.

با گذشت زمان، با بر عهده گرفتن تمام وظایف سرگرمی توسط گوشی‌های هوشمند و منسوخ شدن چندین ابزار مانند دوربین‌های عکاسی و پخش‌کننده رسانه، Walkman اهمیت خود را از دست داد. صادقانه بگویم، من به یاد ندارم که در دهه گذشته یا بیشتر دنبال یکی از آن ها بوده باشم.

اما وقتی سونی به طور غیرمنتظره‌ای واکمن جدید خود را در اوایل ماه جاری منتشر کرد، خاطرات قدیمی دوباره سرازیر شدند. باید می‌دانستم که چگونه به نظر می‌رسد، چگونه عمل می‌کند و چگونه برنامه‌ریزی می‌کند تا در عصر گوشی‌های هوشمند مرتبط بماند. ما برای مدت کوتاهی به یکی از این سوالات دست پیدا کردیم و من امروز به همه آن سوالات و برخی دیگر برای شما پاسخ خواهم داد.

Sony Walkman NW-A306 دقیقا چیست؟
Sony Walkman جدید یک پخش کننده رسانه چند فرمتی است که می تواند اکثر فرمت های فایل های صوتی و همچنین فیلم ها را با استفاده از صفحه نمایش LCD پخش کند. این دستگاه اندروید 12 را اجرا می‌کند و می‌توان سرویس‌های پخش محبوب مانند YouTube یا Spotify را دانلود کرد و محتوا را از طریق WiFi در این دستگاه پخش کرد. با این حال، تخصص آن تولید فایل های صوتی با کیفیت بالا و تقریباً بدون ضرر برای بهترین نتیجه است.

طراحی بررسی Sony Walkman NW-A306
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

آیا شبیه یک واکمن کلاسیک دهه 90 است؟
نه، اینطور نیست و من هم انتظارش را نداشتم. اما لوگوی معروف Walkman را در پشت دستگاه و یک پوسته/کاغذ دیواری پخش کاست صوتی را به عنوان یک بازگشت کوچک و منظم دریافت می‌کنید. فراتر از آن، هیچ چیز در مورد آن شما را نوستالژیک نمی کند. در واقع، این دستگاه بیشتر شبیه یک گوشی اندرویدی نسل اولیه سونی اریکسون است، احتمالاً به دلیل صفحه نمایش لمسی 3.6 اینچی آن 720p، و اندروید را نیز اجرا می کند. صفحه نمایش کاملا واضح و پاسخگو است، اما کاملا منعکس کننده است.

Sony Walkman NW-A306 یک دستگاه جمع و جور است که به خوبی در کف دست شما قرار می گیرد. کیفیت مواد استفاده شده بسیار خوب است و ساخت محکم و صیقلی است در حالی که وزن آن را تا تنها 113 گرم نگه می دارد. پشت موج دار یک عنصر طراحی خوب است و از لکه ها جلوگیری می کند. علاوه بر صفحه نمایش لمسی، شش دکمه فیزیکی نیز برای کنترل تمام عملکردهای پخش و صدا و روشن و خاموش کردن صفحه نمایش یا دستگاه دریافت می کنید.

شما همچنین یک نوار لغزنده نگه دارید تا در صورتی که نگران فشار دادن اشتباهی کلیدها هستید، آنها را قفل کنید. چیزی نیست که باید نگران آن باشید، زیرا برای فشار دادن کلیدها به نیروی مناسبی نیاز دارید. هیچ بلندگوی در این دستگاه وجود ندارد و برای گوش دادن به محتوا باید از هدفون، هدفون یا بلندگو سیمی یا بی سیم استفاده کنید. در اینجا جک هدفون 3.5 میلی متری به همراه پشتیبانی از بلوتوث 5.0 برای جفت کردن دستگاه دلخواه خود دریافت می کنید.

بررسی قابلیت اتصال Sony Walkman NW-A306
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

ویژگی های کلیدی آن چیست؟
همانطور که در ابتدا اشاره کردم، در حالی که می تواند به طور کامل محتوا را پخش کند یا اکثر فایل های رسانه ای را پخش کند، هدف اصلی آن ایجاد فایل های صوتی تقریباً بدون ضرر مانند FLAC است. اگر مجموعه‌ای از فایل‌های FLAC بدون اتلاف دارید، Sony Walkman NW-A306 گزینه‌ای عالی برای بهترین بهره‌برداری از آن‌ها است.

این پخش کننده دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است که 18 گیگابایت آن برای فایل های شما و نصب برنامه های بیشتر در دسترس است. اگر این کافی نیست، یک اسلات کارت MicroSD وجود دارد که آن را بیشتر گسترش می‌دهد یا به سادگی در کارت حافظه‌تان مملو از محتوای «قانونی» قرار می‌گیرد.

فروشگاه Google Play برای دسترسی شما به تقریباً هر برنامه مرتبط در پلتفرم در دسترس است. اتصال بی سیم در اینجا با گزینه هایی مانند WiFi دو بانده و بلوتوث 5.0 خوب است. پشتیبانی از کدک با انطباق با استانداردهای LDAC، aptX HD، AAC و SBC حتی بهتر است. که دو مورد اول به دلیل پهنای باند بالاترشان مرتبط ترند.

بررسی رابط کاربری Sony Walkman NW-A306
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

از آنجایی که یک محصول سونی هستید، از 360 Reality Audio برای تجربه ای همه جانبه در محتوای سازگار پشتیبانی می کنید، و DSEE Ultimate نیز برای ارتقاء و بهبود صدای دیجیتال فشرده شده وجود دارد. سپس تقویت کننده دیجیتال S-Master HX و سایر اجزای پیشرفته را برای ارائه خروجی با کیفیت بالا در نرخ نمونه برداری 24 بیتی/96 کیلوهرتز و فراتر از آن دارید.

بکاپ باتریش چقدر خوبه؟
این قسمتی از مشکل است. مسافت پیموده شده شما بسته به اینکه چگونه از این پخش کننده استفاده می کنید و چه چیزی آن را با آن جفت می کنید، بسیار متفاوت خواهد بود. سونی رقم 36 ساعت پخش صدا را برای این واکمن اعلام می کند، اما هنگام پخش فایل های MP3 128 بیتی با استفاده از هدفون سیمی.

مطمئناً قصد ندارید این دستگاه را برای پخش چنین محتوایی با نرخ بیت پایین خریداری کنید. پس بیایید واقعی شویم. هنگامی که فایل های صوتی برتر مانند FLAC بدون اتلاف را پخش می کنید یا ویدیوها را تماشا می کنید، این تعداد بسیار متفاوت است.

هنگام گوش دادن به فایل‌های FLAC روی هدفون‌های بی‌سیم، ارقام باتری به کمتر از نصف حداکثر تئوری کاهش می‌یابد. در طول فرآیند آزمایش، از هدفون و هدفون بی‌سیم با کدک LDAC و یک هدفون با کدک aptX به طور خلاصه استفاده کردیم.

ما نزدیک به 16 ساعت زمان پخش از آن را دریافت کردیم، که اگرچه مطابق با شکل تبلیغی نیست، اما برای دستگاهی مانند این با توجه به مقدار داده ای که در هنگام پخش آن فایل های صوتی با کیفیت بالا دارد، بسیار مناسب است.

بررسی طراحی سونی واکمن NW-A306 2
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

آیا صدای موسیقی بهتر از گوشی اندرویدی من است؟
بله کاملا! اما فقط در صورتی که از چند هدفون یا هدفون باکیفیت همراه آن استفاده کنید. ممکن است تفاوت زیادی در هدفون های بی سیم سطح پایه مشاهده نکنید. اگر می‌خواهید از هدفون یا هدفون بی‌سیم استفاده کنید، یکی را انتخاب کنید که با کدک‌های LDAC یا aptX HD سازگار باشد.

ما از Sony WH-1000XM5 برای بخش بهتر فرآیند تست استفاده کردیم و نتایج عالی بود. در حالی که XM5 حتی با پخش جریانی Spotify Premium با کیفیت بالا در تلفن‌های هوشمند عالی به نظر می‌رسد، این واکمن تجربه را به بالاترین سطح ارتقا داد.

اتفاقاً من چند فایل قدیمی FLAC بدون اتلاف نیز در دست داشتم تا سعی کنم بهترین استفاده را از این پخش کننده داشته باشم. کیفیت صدا با سه محدوده فرکانس اصلی به خوبی نشان داده شده بود.

جزئیات موجود در صدا به وضوح یک یا دو درجه بالاتر از چیزی بود که من در برخی از گوشی‌های اندرویدی رده بالا تجربه می‌کردم. وضوح در میانه ها بسیار خوب بود، باس بدون فراتر رفتن از مرزهای خود ضربه خوبی داشت و اوج ها فقط مقدار مناسبی از لبه داشتند.

ما همچنین سعی کردیم از هدفون های Soundcore TWS میان رده با کدک های aptX استفاده کنیم. در حالی که انتظار جهش زیادی در کیفیت صدا در مقایسه با گوشی های هوشمند نداشتم، صدا در واقع واضح تر از حد معمول به نظر می رسید که بسیار خوب است. من سعی کردم با برخی از هدفون های ارزان قیمت محبوب مانند OnePlus Buds Z2 شانس خود را بیشتر کنم اما فایده ای نداشت. هنگام استفاده از هدفون با کدک AAC، به سختی تفاوت قابل تشخیصی در صدا وجود داشت.

چه کسی باید Sony Walkman NW-A306 را بخرد؟
. این سوال بسیار مهمی است البته اگر پول داشته باشید، می توانید هر چیزی را که بخواهید بخرید، اما موضوع این نیست. این پخش کننده ایده آل برای کسانی است که مجموعه بزرگی از فایل های صوتی بدون اتلاف دارند یا به سرویسی مانند Tidal دسترسی دارند که صدایی با کیفیت بالا ارائه می دهد. علاوه بر آن، شما همچنین باید یک ابزار شنود باکیفیت داشته باشید، چه سیمی و چه بی سیم. برخلاف واکمن های خوب قدیمی سه دهه پیش، این دقیقاً جذابیت انبوه ندارد.

کنترل‌های بررسی Sony Walkman NW-A306
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

قیمت و حکم:
Sony Walkman NW-A306 را می توان با 25990 روپیه در هند و با یک سال گارانتی خریداری کرد. ما آن را مقرون به صرفه نمی‌دانیم، اما محصولی خاص است که نیازهای خاصی را برآورده می‌کند. اگر یک گوشی هوشمند علیرغم جفت کردن آن با هدفون/هدفون با کیفیت، نیازهای صوتی شما را برآورده نکرده است، می توانید به خرید این واکمن فکر کنید.

اگر هدفون/گوشی مناسب ندارید و تمایلی به سرمایه‌گذاری روی آن ندارید، بهتر است اجازه دهید تلفن هوشمندتان راه‌حل سرگرمی یک مرحله‌ای باشد به جای حمل یک دستگاه اضافی.