تیم طراحی محلی طرح “بهبودی” را به عنوان بخشی از مسابقه ایده های طراحی شهری سودبری 2050 به نمایش می گذارد

خبر

یک تیم طراحی محلی به فینال مسابقات طراحی سودبری 2050 راه یافته است.

این مسابقه که توسط دانشکده معماری McEwen در ماه مه آغاز شد ، از رقبا از سراسر جهان خواست تا در مورد هسته شهری گریت سودبری بزرگ فکر کنند.

یکی از تیم های فینال Mashkikike: A Story of Healing نام دارد. Mashkikike یک واژه Ojibwe یا Anishnaabemowin است که به معنی “ساخت دارو” است. اعضا با ائتلاف برای یک سودبری زنده زندگی می کردند و به شدت از ورودی جامعه بهره مند می شدند.

نائومی گرانت ، یکی از اعضای تیم ماشکیکیکه و سازمان دهنده ائتلاف برای یک سودبوری زنده ، گفت: “من فکر می کردم که ارسالی بر اساس اجتماع ارزش داشته باشد زیرا ، البته ، افرادی که در اینجا زندگی می کنند بهترین نیازهای خود را می دانند.”

طراح اصلی پروژه ، امیلیو پورتال ، می گوید که برنامه آنها با پنج موضوع هدایت می شود – استعمارزدایی ، ایجاد یک اکوسیستم سالم ، آماده شدن برای شرایط اضطراری آب و هوا ، و همچنین مراقبت و سرزندگی.

این تیم بیش از 1000 مورد بازخورد جامعه دریافت کرد که به شکل گیری طرح کمک کرد.

این رقابت در شرایطی صورت می گیرد که این شهر در هسته اصلی شهر خود با افزایش جرم ، بی خانمانی و اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند.

پورتال می گوید چشم انداز آنها “ایجاد پایه ای برای نوع خاصی از جهت است. و این جهت قطعاً در مورد بهبود و مراقبت از جامعه است.”

تیم Mashkikike یکی از 13 نامزد نهایی این رقابت ها است. قضاوت توسط گروهی از معماران ، دانشگاهیان و نمایندگان جامعه انجام می شود. سه جایزه نقدی اعطا می شود – 50،000 دلار برای گروه آزاد، 10،000 $ برای گروه دانشجویی و 3000 $ برای رده انتخاب افراد. برندگان منتخب بخشی از نمایشگاه ها ، سخنرانی ها ، انتشار بالقوه و یک کمپین آگاهی عمومی خواهند بود ، که با کارگاه عمومی در شهر سودری بزرگ در سال 2020 آغاز می شود.

پورتال گفت: “من فکر می کنم نقطه قوت ما این است که ما کاملا محلی هستیم و به چشم انداز جامعه اختصاص داده ایم.”

“ما در حال ارائه طرحی هستیم که رابطه بسیار صمیمی تری با مکان دارد. اگر در مسابقه پیروز شویم ، امیدوارم توجه بسیاری از این موضوعات و مضامین مورد بحث ما را جلب کند. “

گرانت موافقت می کند ، خاطرنشان می کند ، در صورت پیروزی ، آنها امیدوارند که این کار الهام بخشی از اقدامات باشد.

نائومی گرانت یکی از اعضای تیم Mashkikike: A Story of Healing است و یک سازمان دهنده ائتلاف برای یک سودبری زنده است. (اریک وایت / CBC)

“من فقط به مشارکت در جامعه ادامه دهید و کارها را به جلو پیش ببرید. چنین قوتی در پروژه ها و راه حل های تحت هدایت جامعه وجود دارد. و هر گونه احیای مرکز شهر که شامل آن باشد ، برای آن قویتر و فراگیرتر و بهتر خواهد بود “.

“و من فکر می کنم نوعی از نتیجه ای است که ما دوست داریم ببینیم.”

در حالی که تیم ایده های خود را جنجالی می کرد ، گرانت می گوید روشن شد که پروژه آنها در مرکز شهر سودبری به عنوان مکانی برای درمان – درمان برای مردم و زمین متمرکز خواهد بود.

گرانت گفت: “مشکیکیکه به معنی ساخت دارو است و این مربوط به بهبودی است ، بلکه همچنین به رابطه داشتن با زمین نیز مربوط می شود.”

“و کل فرآیند ساخت دارو ، بهبودی خود و بهبود جامعه شما – این موضوع مربوط به پروژه است. در احیای مجدد [our community’s] در مرکز شهر ، ما خودمان را شفا می دهیم ، ما زمین را شفا می دهیم. همه ما به هم متصل هستیم. “