جنگ قیمتی که مدت ها در انتظار آن بود، نشانه تحول سریع در بخش خودروهای الکتریکی است

خبر

تیترهای پر هیاهو در مورد کاهش قیمت تسلا برای شاسی بلندهای برقی سطح پایه خود به کمتر از میانگین هزینه خودروها و کامیون های جدید ایالات متحده – از جمله مشعل های بنزینی – ممکن است کمی کمتر از آن چیزی که به نظر می رسد چشمگیر باشد، با توجه به اینکه میانگین هزینه یک وسیله نقلیه جدید نزدیک به 50000 دلار آمریکا است. .

اما افرادی که این صنعت را تماشا می‌کنند می‌گویند حرکت تسلا تنها یکی از شاخص‌های دگرگونی جهانی در بخش خودرو است، زیرا خودروسازان قدیمی یاد می‌گیرند که چگونه خودروهای برقی (EVs) بسازند که به اندازه خودروهای احتراق داخلی که هنوز هم بیشتر درآمدشان را تامین می‌کنند، کارآمد باشند.

آن‌ها می‌گویند که گذار وحشتناکی که کمتر کسی فقط دو یا سه سال پیش پیش‌بینی کرده بود، در کل اقتصاد تأثیر خواهد داشت، نه فقط در مواردی مانند تولید باتری و بخش نفت و گاز، بلکه به طور بالقوه در ارزش خانه شما.

ریچل دوران، مدیر سیاست و استراتژی در Clean Energy Canada، یک اندیشکده مستقر در دانشگاه سیمون فریزر، گفت: مردم نباید سرعت حرکت این بازار را دست کم بگیرند.

شروع جنگ قیمت

دوران و دیگرانی که با آنها صحبت کردم گفتند که برخی از خودروسازان ممکن است از فروش خودروهای سوخت فسیلی و کامیون‌هایی که با استفاده از فناوری قدیمی ارزان‌تر بوده‌اند، سود ببرند – در حالی که هنوز هم می‌توانند. اما به محض اینکه هزینه های تولید برابر شود، توجیه تولید خودروهای احتراق داخلی و کامیون ها از بین می رود.

تام رندال، متخصص حمل و نقل بلومبرگ، این هفته با اشاره به آخرین اعلامیه ایلان ماسک، رئیس تسلا مبنی بر کاهش کاهش قیمت، نوشت: «هیچ خودروسازی در عصر مدرن خودرو، چنین کاهش چشمگیری را به یک وسیله نقلیه با حجم بالا انجام نداده است. مدل Y تسلا، یکی از پرفروش‌ترین SUV‌های هر نوع.

در حالی که ماسک آغاز جنگ قیمتی تسلا را رد کرده است، همتایانش آن را متفاوت می بینند.

دیمیتری آناستاکیس، استاد و مورخ تجارت خودرو در دانشگاه، گفت: در واقع، حرکت تسلا برای کاهش قیمت‌ها لزوماً نشانه‌ای از قدرت نیست، بلکه ممکن است تلاشی برای تصاحب سهم بازار قبل از خوردن ناهار این خودروساز میلیاردر توسط شرکت‌های خودروسازی قدیمی باشد. مدرسه تجارت روتمن تورنتو.

آناستاکیس گفت: ده‌ها وسیله نقلیه جدید وجود خواهند داشت که مستقیماً با تسلا رقابت خواهند کرد. او گفت که تسلا با استفاده از مزیت محرک اولیه خود، رقبا را مجبور خواهد کرد که کارایی بیشتری را کاهش دهند. ماسک واقعا در تلاش است تا هزینه ها را کاهش دهد.

این مورخ خودرو گفت: تسلا از نظر فرآیندهای تولید به طرز بی‌رحمانه‌ای کارآمد است. و آنها واقعاً تامین کنندگان خود را تحت فشار قرار می دهند تا حتی بیشتر از قیمت آگاه باشند.”

کاهش بی رحمانه هزینه ها

نه شرکت‌های بزرگ خودروسازی و نه تامین‌کنندگان کوچک‌تر آن‌ها این فشار قیمت را دوست ندارند. اما هم فشار بدنام تویوتا بر تامین‌کنندگان و هم فشار کامپیوتر شخصی Compaq در دهه 90 نشان داد که می‌توان قیمت‌های صنعت را از طریق کاهش بی‌رحمانه هزینه‌ها پایین آورد و در عین حال از مزیت فروش بالاتر با قیمت جدید بهره برد.

اما در حالی که تسلا در عرضه خودروهای برقی خود برای برآوردن تقاضای جدید مزیت دارد، آناستاکیس گفت که قیمت به تنهایی ممکن است برای رقابت با بازیگران صنعت جهانی مانند فولکس واگن، فورد و تویوتا کافی نباشد، پس از اینکه تولید خودروهای برقی را تجهیز کردند. در واقع او تسلا را به عنوان یک هدف احتمالی تصاحب آینده می بیند.

او گفت که عشق بازار آمریکای شمالی به کامیون‌ها می‌تواند به شرکت ماسک در تلاش برای تولید Cybertruck آسیب برساند. و این هفته جنرال موتورز اعلام کرد که تولید EV Bolt سطح ابتدایی خود را متوقف می کند تا روی خودروهای بزرگتر تمرکز کند.

شارژر های پارک در تورنتو
شارژرهای عمومی فلو در بلوار های پارک تورنتو. در حالی که صنعت گفته است کمبود وجود دارد، اکثر کانادایی‌ها می‌خواهند در خانه برق خود را تامین کنند و ظرفیت شارژ را به یک عامل احتمالی در قیمت‌گذاری املاک تبدیل کنند. (دان پیتیس/اخبار CBC)

همچنین، آناستاکیس گفت، علیرغم کارآمدی و رهبری خود در فضای خودروهای الکتریکی، تسلا هرگز فرآیند پیچیده توسعه مدل را که همیشه چیزهای جدید بعدی را ارائه می دهد، چنین بخش بزرگی از صنعت خودروسازی قدیمی را یاد نگرفته است. او گفت که خودروهای تسلا، در حالی که از خودروهای قبل از تسلا جدا می شوند، هنوز هم بسیار شبیه تسلاهای اصلی 10 سال پیش هستند.

لرزش در بخش خودرو

اما جنگ قیمت فقط یک پدیده آمریکای شمالی نیست. به گفته برایان گو، مدیر اجرایی XPeng، یکی از رقبای بین‌المللی تسلا، مبارزه کنونی برای کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها در بخش خودروهای الکتریکی، یک نبرد جهانی برای بقا است.

گو به فایننشال تایمز گفت: طی پنج تا 10 سال آینده، بازار بسیار متمرکزتری خواهد بود.

خودروسازان چینی که تحت سلطه خودروهای برقی هستند، اکنون در حال صادرات به جهان هستند و از آلمان پیشی گرفته اند و در دم ژاپن داغ شده اند. به گفته گو، برخی از بسیاری از شرکت های خودروسازی چینی که به دلیل کاهش قیمت تسلا مجبور به کاهش هزینه های خود شده اند، احتمالاً از کار خواهند افتاد و تنها ده تولیدکننده در جهان باقی خواهند ماند.

دوران گفت که این نوع فشار قیمت، همراه با الزامات دولت برای فروش درصد فزاینده ای از خودروهای برقی، نوآوری خودرو و باتری را در معرض خطر قرار می دهد.

تنها یک سال پیش در گزارشی از Clean Energy Canada، یک محاسبه دقیق از هزینه‌های خرید و راه‌اندازی یک خودروی برقی نشان داد که این هزینه‌ها در حال حاضر به‌طور قابل‌توجهی کمتر از هزینه خودروهای درون‌سوز بوده است و بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که کانادایی‌ها آن را می‌دانند. او گفت که با بالا گرفتن رقابت قیمت ها و شروع یکسان شدن قیمت ها، مزیت هزینه برق باعث ایجاد نوآوری انفجاری می شود.

دوران که خانواده‌اش دو وسیله نقلیه الکتریکی را در منطقه‌ای روستایی در کبک نه چندان دور از اتاوا رانندگی می‌کنند، گفت: «انسان‌ها شگفت‌انگیز هستند؛ نوآوری شگفت‌انگیز است». او گفت که افرادی که دو یا سه سال پیش به خرید نگاه کردند شگفت زده خواهند شد که چقدر چیزها تغییر کرده است. با رشد بازار، شگفت‌انگیز است که چه نوع نوآوری رخ خواهد داد.»

و به گفته نینو دی کارا، کارآفرین برق‌سازی خودرو، فرآیند نوآوری در حال گسترش است تا زندگی همه را مختل کند.

شرکت او، Electric Autonomy، در ماه مه میزبان نمایشگاه خودروهای برقی و شارژ در تورنتو است تا به کسب‌وکارهای کانادایی کمک کند تا با یکی از این اختلالات کنار بیایند، یعنی تغییر سوخت در پمپ‌های بنزین به یافتن برق کافی برای نگه داشتن وسایل نقلیه تجاری در جاده‌ها.

هزینه مسکن برای عدم شارژ

در حالی که رویداد ماه مه شرکت هایی مانند توسعه دهندگان املاک و شارژ خودروهای ناوگان را هدف قرار داده است، دی کارا گفت که افزایش مورد انتظار در فروش خودروهای برقی تاثیر زیادی بر کانادایی ها از جمله بر قیمت اموال آنها خواهد داشت.

روز چهارشنبه، بانک زیرساخت کانادا اعلام کرد که در حال نصب هزاران شارژر عمومی جدید است، چیزی که صنعت خودرو خواستار آن است. اما دی کارا گفت که اکثریت قریب به اتفاق کانادایی ها انتظار دارند با شارژ در خانه در هزینه خود صرفه جویی کنند.

به دلیل عدم تفکر رو به جلو توسط شهرداری ها، دی کارا گفت که حتی در مسکن های پیشرفته اخیراً ساخته شده، بسیاری از سازندگان از قبل برای شارژ فضای پارکینگ برنامه ریزی نکرده اند. برخی از مالکان جدید متوجه شده اند که مشکل فقط کمبود دستگاه های شارژ یا سیم کشی ناهموار نیست. در برخی موارد، به سادگی برق کافی در همسایگی آنها وجود ندارد، به خصوص در مورد مسکن چند خانواری.

دی کارا در این هفته تلفنی گفت: «ما باید این مسائل را کشف کنیم. زیرا می‌دانید، در نهایت، در یک مقطع زمانی روی قیمت ملک تأثیر می‌گذارد.»

“اگر به دنبال خرید یک آپارتمان هستید و نمی توانید خودروی برقی خود را در آنجا شارژ کنید، پس ساختمان دیگری و آپارتمان دیگری را انتخاب می کنید که در آن چنین توانایی را دارید.”

تماشا | پروژه آزمایشی نشان می دهد که چگونه می توان صاحبان خودروهای برقی را در ساعات کم بار شارژ کرد:

Enmax Power یافته های حاصل از مطالعه جدید روی خودروهای الکتریکی را فاش می کند

Enmax می‌گوید یکی از راه‌های همگام شدن با تقاضای فزاینده برق می‌تواند ارائه نرخ‌های پایین‌تر در ساعات کم مصرف باشد. آن‌ها اخیراً یک پروژه آزمایشی انجام دادند که مشوق‌های مالی را برای دارندگان وسایل برقی الکتریکی که در شب شارژ می‌کنند، ارائه کردند و شرکت می‌گوید که این یک موفقیت‌آمیز بود. کالین آندروود از CBC جزئیات را در اختیار دارد.