جوایز هریتیج نشانگر تلاش لندنی‌ها برای حفظ مکان‌های شهری است

خبر

گروهی از لندنی‌ها شب گذشته به‌خاطر فعالیت‌هایشان در حمایت و حفظ مکان‌های میراثی در این شهر تجلیل شدند.

شانزدهمین مراسم سالانه جوایز میراث لندن روز پنجشنبه پس از آن برگزار شد که سازمان دهندگان نامزدهای بیشتری را برای افراد و پروژه ها نسبت به قبل دریافت کردند.

برگزارکنندگان می‌گویند هدف از این جوایز تشویق لندنی‌ها به نگاه کردن به اطراف و قدردانی از تاریخ این شهر است.

در اینجا نگاهی به برخی از برندگان داریم:

کارل کادوگان، قهرمان میراث

ایکس
کارل کادوگان، رئیس کمیته هماهنگی تاریخ سیاهان لندن، به سازماندهی روز رهایی شهر در روز دوشنبه کمک کرد. (ماه نور مبارک/ CBC News)

کارل کادوگان یک صدای برجسته سیاه پوست بود که از حفظ و جابجایی نمازخانه برده فراری از سوهو به روستای پیشگامان فنشاوه حمایت می کرد.

او می داند که چگونه سازماندهی کند و با گروه های اجتماعی در سراسر شهر کار کند. کلیسای 174 ساله در پاییز گذشته نقل مکان کرد و کار مرمت باید در بهار امسال آغاز شود. این کلیسا به کلیسای اسقفی متدیست آفریقا تغییر نام خواهد داد.

داون میسکلی، حرفه ای هریتیج

دو
داون میسکلی مدیر اجرایی روستای پیشگامان فنشاو است. (جوایز میراث لندن)

کار برای دادن خانه دائمی به نمازخانه برده فراری تا حدی به داون میسکلی رسید که برنده جایزه حرفه ای هریتیج شد. او بسیاری از کارهای اداری، از جمله نوشتن کمک های مالی و تامین حمایت عمومی را انجام داد.

کمیته جوایز همچنین به Miskelly برای اطمینان از اینکه همه افراد درگیر جامعه سیاه‌پوست را در این فرآیند درک می‌کنند، اعتبار می‌بخشد.

لژ یادگیری Wampum، استفاده مجدد تطبیقی

ایکس
فضای تشریفاتی در فضای باز مرکز آموزش بومی توسط درختکاری الهام گرفته شده از شکل سبد سنتی چوب لاکراس Haudenosaunee محافظت می شود. (Angela McInnes/CBC)

برای اولین بار، کمیته انتخاب یک ساختمان مدرن اواسط قرن را به عنوان برنده میراث انتخاب کرد. کتابخانه سابق در کالج آلتهاوس به لژ آموزشی Wampum، مرکز جدید مرکز بومی تبدیل شد.

طراحی جدید عناصر فرهنگ بومی از جمله گنبد نورگیر برای مراسم را برجسته می کند.

تورهای پارک Labatt، تاریخ محلی

ایکس
بازی ارغوانی در پارک دو بار در ژوئن برنامه ریزی شد اما در نهایت روز یکشنبه برگزار شد. (کریس انسینگ/سی بی سی)

بسیاری از لندنی‌ها پارک یادبود لابات را می‌شناسند، اما گشت و گذار در قدیمی‌ترین زمین‌های بیسبال که دائماً در حال فعالیت هستند، برنده جایزه است.

کمیته انتخاب به تحقیقات انجام شده توسط بری ولز و دیگران به عنوان پایه ای برای ایجاد تور پیاده روی عالی که Tourism London در سال 2021 ارائه کرد اشاره کرد و قرار است تابستان امسال از سر گرفته شود.

ژنت هودر، مشارکت طولانی مدت

ایکس
ژنت هودر در سال 2023 جایزه مشارکت بلندمدت را برای کارش در حمایت از حفاظت از میراث در لندن به خانه برد. (بنیاد میراث لندن)

یکی از سازمان‌دهندگان بنیاد میراث لندن گفت که آنها مجبور بودند این جایزه را مخفی نگه دارند زیرا ژنت هودر در کمیته انتخاب حضور دارد. او در بسیاری از زمینه‌های حفاظت از میراث، از جمله راه‌اندازی چیزی که اکنون Doors Open London نام دارد، مشارکت دارد.

کمیته همچنین اشاره می‌کند که او سال‌ها رئیس پروژه برده فراری بود و زمانی که به نظر می‌رسید این پروژه ممکن است هرگز اتفاق نیفتد، پشتکار داشت. او روز پنجشنبه به خاطر عزم و “شوق عفونی”ش تشکر شد.

علاقه مند به یادگیری در مورد برندگان بیشتر هستید؟

برندگان دیگری نیز وجود داشتند، از جمله صاحب خانه هایی که در پروژه های بازسازی در مقیاس کوچک و بزرگتر در شمال قدیمی و جنوب قدیمی کار می کردند. تعدادی از خانه ها و ساختمان ها نیز به عنوان میراث شناخته شدند. برای اطلاعات بیشتر، به وب سایت بنیاد میراث لندن مراجعه کنید.