خانواده لندنی به دنبال سامری خوب پس از اینکه پسر 5 ساله اوتیسمی از خانه دور می شود، می گردند

خبر

حمزه بهانپوراوالا می‌خواهد از زن ناشناسی که پسر پنج ساله‌اش، حیدر را پیدا کرد، پس از اینکه از خانه‌شان در لندن، اونت، در جستجوی تکه‌ای پیتزا سرگردان شد، تشکر کند.

بهان پوروالا گفت که حیدر اوتیستیک است و غیرکلامی است.

فقط یک دقیقه طول کشید تا پسر کوچولو در حالی که پدرش حول و حوش ساعت 7 بعدازظهر سه شنبه روی کار تمرکز کرده بود بیرون لیز خورد. او گفت که بهانپوراوالا به سرعت متوجه شد حیدر در خانه آنها نیست و شروع به جستجوی کودک پنج ساله کرد.

بهانپوروالا گفت: «همه همسایه‌هایم برای کمک به من بیرون آمدند و ما در اطراف او را جستجو می‌کردیم.

او گفت که فکر می‌کرد حیدر به دنبال حیوانات خانگی در محله می‌گشت – اما معلوم شد که محله را ترک کرده و در خیابان ولینگتون مجاور تنها بوده و به سمت پاپا جان، پیتزای مورد علاقه‌اش می‌رود.

آنجا بود که زن ناشناس او را در حال دویدن در خیابان شلوغ پیدا کرد و با پلیس تماس گرفت.

بهانپوراوالا گفت که او و همسرش ابتدا با پلیس تماس نگرفتند زیرا فکر می کردند حیدر نزدیک خانه آنها خواهد بود.

او گفت: «پلیس به ما گفت دفعه بعد که چنین اتفاقی افتاد، فعال باشید و تماس بگیرید.

حمزه گفت که بعد از 30 دقیقه جستجو می خواست با 911 تماس بگیرد که یک رزمناو پلیس با حیدر در صندلی عقب غلت زد.

“من خدا را شکر می کنم و به خصوص از آن فردی که به پلیس زنگ زد. من معتقدم که آنها نیز با دیدن این بچه که در جاده 60 کیلومتر در ساعت می دود، متوقف شده اند. آنها باید متوقف شده و به او کمک کرده اند.”

یه عکس خانوادگی
حمزه بهانپوراوالا و همسرش فریده به همراه پسرشان حیدر که سه شنبه شب از خانه خانواده دور شدند. (ارسال شده توسط حمزه بهانپوروالا)

مایکل کاناد از اوتیسم انتاریو می گوید فرار یا فرار کودکان اوتیسمی امری رایج است. او گفت همچنین برای کودکان اوتیسمی مانند حیدر معمول است که “درکی اولیه از خطر ندارند.”

Cnudde گفت کودکان اوتیسمی که سرگردان هستند اغلب در معرض خطر تصادف رانندگی یا غرق شدن هستند.

او گفت که قرار دادن قفل‌های اضافی روی درها، نصب آلارم‌هایی که هنگام باز شدن درها به صدا در می‌آیند، و قرار دادن باندهای ردیابی GPS بر روی کودکان برخی از اقدامات حفاظتی در برابر فرار هستند – اما او گفت حتی انجام این اقدامات احتیاطی ممکن است هر بار کارساز نباشد.

“بسیاری از کودکان، مانند حیدر، بی کلام هستند و هنوز حرف خود را نمی گویند، بنابراین نمی توانند ارتباط برقرار کنند. بنابراین یک راه حل ممکن ممکن است شناسه هشدار پزشکی روی دستبند با نام او، شماره تلفن او باشد. و اطلاعات تماس.”

بهانپوراوالا گفت که حیدر اکنون در اداره ثبت اختلالات طیف اوتیسم پلیس لندن ثبت شده است که اطلاعات مهمی در مورد ساکنان اوتیسم مانند ظاهر، سن، محل زندگی آنها، تماس اضطراری آنها و آنچه آنها را ناراحت یا آرام می کند ارائه می دهد.

بهانپوراوالا گفت که دوست دارد شخصی که حیدر را پیدا کرده است بداند که از تماس با پلیس سپاسگزار است.

او گفت: دوست دارم با آنها ملاقات کنم. “بدیهی است که آنها مردمی مهربان هستند.”