دانشجویان سادبری پیام امید را از مستند جدید جین گودال دریافت کردند

خبر

امید، زیبایی و نگاه به آینده.

اینها موضوعاتی بودند که دانشجویان سادبری پس از مشاهده آنها را لمس کردند جین گودال: دلایل امید، یک مستند IMAX روز سه شنبه در Science North به نمایش درآمد.

این فیلم داستان‌های مثبتی از تغییر را نشان می‌دهد، از معرفی مجدد گاومیش کوهان دار امریکایی به ملت بلک‌فیت در مونتانا، تا تلاش‌های سادبری برای سبز کردن مجدد.

پس از نمایش، چند دانش آموز دوره متوسطه سادبری با جین گودال، نخستی شناس مشهور جهان و نماد حفاظت صحبت کردند.

این اولین سفر گودال به سادبری پس از بازدید سال گذشته بود، جایی که او همراه با نخست وزیر جاستین ترودو، به کاشت 10 میلیونمین درخت سادبری کمک کرد.

پونیا پاندی، دانش آموز دبیرستان اسپانولا، از گودال پرسید که چرا امید – یکی از سنگ های محک تکراری فیلم – در زمان تغییرات آب و هوایی مهم است.

“بدون امید، چرا زحمت انجام کاری را می دهید؟” گودال پاسخ داد. منظورم این است که اگر احساس می‌کنید اعمالتان ناامیدکننده خواهد بود، زیرا ناامیدکننده است، چون خیلی دیر شده است، بی‌تفاوت می‌شوید و کاری انجام نمی‌دهید.»

و اگر همه ما بی تفاوت شویم و کاری انجام ندهیم، به خصوص شما که جوان هستید، محکوم به فنا هستیم.»

اولیویا تیسوت، دانش آموز کلاس یازدهم در مدرسه متوسطه لوئن پارک، نمایش این فیلم را فرصتی برای مردم خواند تا فیلمی زیبا ببینند.

اما برای تیسوت، چیزی فراتر از گرفتن صحنه های نفس گیر بود. او گفت که از ماجرای معرفی مجدد گاومیش کوهان دار آمریکایی توسط ملت Blackfeet در مونتانا متاثر شده است.

“فیلم [tells the story] از یک جامعه بومی در ایالات متحده که به این گاومیش ها به عنوان بخشی از فرهنگ خود متکی هستند و اینکه چگونه روش زندگی آنها توسط مهاجران از آنها گرفته شده است.”

ما باید معرفی مجدد این حیوانات را تماشا کنیم و این فقط یک لحظه واقعا خاص بود، می‌توانید ببینید که بر زندگی مردم تأثیر گذاشته است.»

تیسوت گفت: «تماشای آن فوق‌العاده الهام‌بخش بود و موسیقی به من لرزید.

اما حتی با وجود زیبایی فیلم، پیام آن در مورد تغییرات آب و هوایی گاهی اوقات می تواند اضطراب آور باشد.

زن جوانی با تاپ گلدار و مرد جوانی با تی شرت سفید.
اولیویا تیسوت (1) و آرجون شوکلا (ر) دو دانش آموز دبیرستانی هستند که در بازدید اخیرش از سادبری با جین گودال صحبت کردند. (بریجت یارد/سی بی سی)

اضطراب آب و هوا که به عنوان اضطراب محیطی نیز شناخته می شود، ناراحتی است که برخی افراد ممکن است در مورد تأثیرات تغییرات آب و هوایی احساس کنند.

این شرایطی است که تیسوت گفت که با آن دست به گریبان است.

تیسوت گفت: مسلماً من فردی بسیار مضطرب هستم. من با استرس به طرق مختلف برخورد می‌کنم، اما وقتی استرس پیش می‌آید، صادقانه به خودم یادآوری می‌کنم که امید می‌تواند کمک کند، همچنین درگیر اجتماعات ما می‌شود و مایلم اولین کسی باشم که قدم برداشته و می‌خواهد. تا تاثیر بگذارد.”

او گفت: «فقط دنیا را دوست داشته باش و برو بیرون.

اگر همه ما بی تفاوت شویم و هیچ کاری نکنیم، به خصوص شما که جوان هستید، محکوم به فنا هستیم– جین گودال

پس از نمایش فیلم، تیسوت همچنین این شانس را داشت که از گودال در مورد مسئولیت فردی سوال کند.

“بزرگترین کاری که یک فرد می تواند برای برانگیختن امید و ایجاد تغییرات قابل توجه انجام دهد چیست؟” او پرسید.

گودال گفت: “هر فردی متفاوت است و برای افراد مختلف، مسیر متفاوت مهمترین چیز خواهد بود.” “چیزی که شما به آن اهمیت می دهید.”

گودال می‌گوید: «یک چیز اگر همه دور هم جمع شویم و به سمت یک رژیم غذایی گیاهی حرکت کنیم، چیزی بزرگ است. از آنجایی که کشاورزی تجاری حیوانات، و میلیاردها و میلیاردها در سرتاسر جهان وجود دارد… این بزرگترین عامل تولید گاز متان در جهان است.»

جین گودال در جمعی از دانشجویان خندان ایستاده است.
جین گودال (مرکز) پس از نمایش سند IMAX جین گودال: دلایل امید این فرصت را داشت که با چندین دانشجوی سادبری صحبت کند. (بریجت یارد/سی بی سی)

آرجون شوکلا، دانش آموز دبیرستان لوئلن پارک، گفت که حتی بدون دیدن این مستند، هنوز دلایل زیادی وجود دارد که همسالانش پرتو امیدی را احساس کنند.

شوکلا گفت: ما نسل آینده هستیم. من فکر می کنم ما به عنوان نسل آینده مسئولیت داریم تا هر کاری که می توانیم برای کمک به سیاستمداران، کمک به افراد نیازمند، نقش خود در حفظ آینده ای بهتر و کمک به انجام سهم خود انجام دهیم.»

زیرا در پایان روز، ما نسل آینده هستیم.»