دانش آموزان دبیرستانی جشن رمضان را برای جمع آوری کمک های مالی برای امدادرسانی به زلزله برگزار می کنند

خبر

کافه تریا در مدرسه متوسطه سر فردریک بانتینگ در لندن ممکن است صبح جمعه خالی به نظر می رسید – اما در شب از فانوس ها، تزئینات و مجموعه ای از غذاها و دسرهای خوشمزه پر می شود.

به این دلیل که گروهی از دانش‌آموزان مسلمان در دبیرستان گرد هم آمده‌اند تا یک جشن افطاری را میزبانی کنند، وعده غذایی که هنگام افطار مسلمانان در عصر مشترک است تا جامعه را در ماه رمضان گرد هم بیاورند.

اما این رویداد چیزی فراتر از شیرینی و جشن است – همچنین راهی برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ آنها و جمع آوری کمک های مالی برای تلاش های امدادی در زلزله فوریه در سوریه و ترکیه است.

امل بلال، یکی از بنیانگذاران گروه دانشجویی کمک به زلزله Banting، گفت: «اقدام و کمک به مردم نیازمند واقعاً برای ما بسیار مهم است.

دانش آموز کلاس دوازدهم که چهار سال پیش به کانادا نقل مکان کرد، گفت: من خودم سوری هستم و این زلزله زندگی شخصی من را تحت تأثیر قرار داد. این یک افتخار برای همه ماست و به نظر می رسد بالاخره توانستیم به جوامعی که از آن آمده ایم بازگردیم.»

چهار دختر دایره ای می نشینند و لبخند می زنند
دانش آموزان دبیرستانی اسیل یوسف، امل بلال، لینا جاسم، زینا بلال بخشی از یک گروه حدود 30 دانش آموزی هستند که جمعه شب در مدرسه متوسطه سر فردریک بانتینگ لندن میزبان یک شام افطار هستند. (میشل هر دو/سی بی سی)

راهی برای پس دادن

ماه رمضان زمانی است که اکثر مسلمانان در سراسر جهان از طلوع تا غروب خورشید از خوردن و آشامیدن پرهیز می کنند. روزه هر روز با یک وعده افطار به پایان می رسد. ماه مبارک رمضان امسال از 31 اسفند از غروب آفتاب آغاز شده و با عید سعید فطر در 30 فروردین ماه به پایان می رسد.

لینا جاسم، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان Banting (MSA)، می‌گوید که افطار پاداشی برای مسلمانان پس از یک روز روزه‌داری است – برای نشستن در کنار هم و لذت بردن از یک وعده غذایی دلپذیر.

او گفت: «در ماه رمضان باید صدقه بدهیم و قرار است در کارهایی که انجام می‌دهیم و کارهایی که انجام می‌دهیم بسیار متواضع باشیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این افطار شگفت انگیز را میزبانی کنیم تا به جامعه هدیه دهیم.»

دو دختر لبخند می زنند
ضیافت افطار در کافه تریا دبیرستان برگزار می شود که با تزیینات دانش آموزان داوطلب دگرگون خواهد شد. (میشل هر دو/سی بی سی)

جاسم که دوران کودکی خود را در عراق و سوریه گذرانده است، گفت: «همه در مدرسه به شدت حمایت کرده اند.

او گفت که دانش آموزان حدود 170 بلیت فروختند. آنها انتظار دارند حداقل 1500 دلار کمک مالی برای اقدامات امدادی زلزله وارد کنند، اما این اعداد پس از این رویداد نهایی خواهد شد. سازمان دهندگان گفتند که آنها در حال کار با Students 2 End Suffering هستند، یک ابتکار دانشجویی در لندن برای جمع آوری پول برای یک کلینیک کمک سیار در مرز سوریه و ترکیه.

هیجان انگیز و فروتن

او گفت که معلم مایسه الصایق می گوید که دیدن دانش آموزانی که جامعه را برای جبران این رویداد گرد هم می آورند هیجان انگیز و متواضع است، او گفت که حداقل یک دهه است که یک وعده افطاری در بانتینگ با این ظرفیت اتفاق نیفتاده است.

السایق، معلم ESL و سرپرست گروه های دانش آموزی MSA و زلزله زدگان در بانتینگ، گفت که بسیاری از خانواده های سوری در این مدرسه خانواده هایی در منطقه زلزله زده در سوریه و ترکیه دارند.

او گفت: «این تأثیر بسیار زیادی بر روی دانش آموزان ما گذاشت که به هر طریق ممکن از آنها حمایت کنند.

الصائق گفت که دانش آموزان “قطعا رهبران جوامع ما هستند.” “این قطعا برای همه هیجان انگیز است.”

او گفت که حدود 300 دانشجوی مسلمان در Banting MSA شرکت دارند و آن را به یکی از انجمن های بزرگ در لندن تبدیل می کنند.

گروه های دانش آموزی همچنین برنامه های اهدایی و رویدادهای ورزشی را برای تلاش های امدادی برنامه ریزی کرده اند. Banting MSA همچنین در حال برنامه ریزی مجلسی در 6 ژوئن برای بزرگداشت خانواده افضل به امید ایجاد آگاهی و جامعه است.

واکنش جامعه برای دانش آموزان دلگرم کننده بوده است.

بلال گفت: “من واقعاً از پاسخی که دریافت کردیم سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم به بهترین نحو به جامعه پاسخ دهیم.”

او گفت که در افطار جمعه، او مشتاقانه منتظر جشن گرفتن تنوع جامعه بانتینگ است.

برای من مهم است که نشان دهم که جوامع بدون توجه به هر چیزی چگونه به هم پیوند خورده اند و چگونه گرد هم می آیند تا یکدیگر و یا فرهنگ ها و سنت های یکدیگر را جشن بگیرند.”