وقتی استفانی هانگرفورد وقت یا انرژی لازم برای پختن شام برای خانواده اش را ندارد، گاهی اوقات در مسیر بازگشت به خانه از دفتر، مک دونالد یا وندی را برمی دارد.
اما وقتی مادر ونکوور وارد یکی از آن رستورانهای فست فود میشود، میگوید که اغلب با یک تصمیم دشوار مواجه میشود.
“آیا باید رانندگی را انجام دهم یا به داخل بروم؟ مثلاً، کدام در واقع سریعتر است؟ زیرا گاهی اوقات ماشینهای زیادی در مسیر درایو قرار میگیرند. و همچنین، اگر رانندگی سریعتر باشد، میخواهم بدانید چرا.”
را خرج زندگی تیم این سوال را برای هانگرفورد، و هر کانادایی که تا به حال خود را در جادهها، در عجله و…خوشمدگی پیدا کرده است، حل کرده است.
“مسابقه با ساعت”
بکا راب نمی تواند شغلی را به خاطر بیاورد که در آن به اندازه زمانی که از سال 2014 تا 2020 در مک دونالد در کلگری کار می کرد، دوید.
“به معنای واقعی کلمه همه چیز روی عرشه است.”
راب میگوید در حالی که همبرگر و سیبزمینی سرخکرده را بستهبندی میکند، باید چشمانش را به ساعت شمارش معکوس روی دیوار میچسباند که نشان میداد مشتریان چقدر منتظر غذایشان بودهاند.
و اولویت ها مشخص بود. سفارشهای غذاخوری باید در دو دقیقه و نیم سرو میشد، در حالی که غذاهایی که برای رانندگی در نظر گرفته شده بود باید آماده میشدند که راننده پنجره دوم را بالا کشید.
راب میگوید: «آن ساندویچ ظرف 30 ثانیه تمام میشود.
آلیسیا اسکنلند، کارمند سابق A&W میگوید که انتظار میرفت کارکنان در عرض سه دقیقه به مشتریان رستوران سفارش دهند و در کمتر از یک دقیقه به مشتریان خود برسند.
“این یک مسابقه با زمان است.”
مکدونالدز، ای اند دبلیو یا وندی کانادا به درخواست CBC برای اطلاعات در مورد سرعت رانندگی در مقابل غذا خوردن پاسخ ندادند، با این حال، سخنگوی Starbucks Coffee Canada بیانیهای ایمیلی ارائه کرد که گفت: «اولویت این شرکت ارائه بهترین تجربه Starbucks است. مهم است که مشتریان ما ما را کجا پیدا کنند.”
هر دو اسکندلند و راب می گویند که کارفرمایان سابق آنها همیشه کارکنان بیشتری را برای خدمات رسانی به رانندگان گرسنه اختصاص می دادند – به ویژه در هنگام صبحانه، ناهار و شام عجله.
“آیا متوجه شدهاید، وقتی وارد مکدونالد میشوید، تعداد زیادی از افراد حاضر نیستند که سفارش شما را تحویل بگیرند؟” رابز می گوید. “آنها افرادی دارند که تا کنون در آن جبهه هستند، اما به رانندگی کمک می کنند.”
راب میگوید که کارکنان همچنین برای سفارشهایی که با سرعت برق انجام میدادند، با وعدههای غذایی رایگان پاداش میگرفتند. روی دیواری پشت پیشخوان، یک تابلوی دیجیتالی وجود داشت که تمام رانندگیهای محلی مکدونالد را از سریعترین به کندترین رتبهبندی میکرد.
اسکنلند میگوید که نمایندهای از دفتر شرکت A&W که سرعت خدمات را ممیزی و درجهبندی میکند، سالانه از فرنچایز کلگری بازدید میکند که او در آن کار میکرد.
به ما آموزش داده شده است که رانندگی در ماشین در اولویت قرار دارد، زیرا افرادی که در داخل هستند کمی بیشتر از بیرون در ماشین صبر دارند.
خرج زندگی5:25سریعترین راه برای تهیه فست فود چیست؟
در دنیای فست فود، رانندگی در مسیر پادشاه است
رابرت کارتر، کارشناس صنعت رستوران در گروه StratonHunter، میگوید مشتریان Drive-thru «بهطور بدنام ناپایدار هستند».
“اگر چند بار تجربه بدی در رانندگی داشته باشید، آن مشتری را از دست داده اید و آنها به سمت رانندگی بعدی می روند زیرا واقعاً تحت تأثیر این فاکتور راحتی هستند.”
کارتر میگوید، مشتریان Drive-thru به اندازه مشتریان غذاخوری وفادار نیستند و زنجیرههای فست فود برای این سهم بازار با دندان و ناخن مبارزه میکنند.
“بنابراین مهم است که آنها مطمئن شوند که تجربه رانندگی سریع است و تجربه خوبی است.”
سپس، موضوع اپتیک وجود دارد.
اگر درایو عبوری عقب بیفتد، صف به خیابان میرود و ترافیک را مسدود میکند و وسایل نقلیه فقط در آنجا مینشینند و بیکار میمانند.
کارتر میگوید فست فودهای زنجیرهای نمیخواهند به عنوان آلایندهها دیده شوند، و این دلیل دیگری است که چرا آنها منابع بیشتری را برای جابهجایی این خودروها اختصاص میدهند.
این رستوران های زنجیره ای از تاثیرات محیطی بسیار آگاه هستند.
پول بیشتر، قدرت بیشتر
در نهایت، کارتر میگوید رستورانهای فست فود ارزش بیشتری برای مشتریانی قائل هستند که معمولاً در مقایسه با مشتریانی که صرف غذا میکنند، پول بیشتری خرج میکنند.
او میگوید: «شما ممکن است خانوادههایی داشته باشید که چندین سفارش را انجام میدهند، ممکن است کسی داشته باشید که برای افراد در دفتر وسایل جمع آوری میکند. بنابراین به طور کلی این یک حوزه سودآورتر از تجارت است.
به گفته شرکت تحقیقات بازار خرده فروشی NPD، تعداد بسیار بیشتری از مشتریان وعده های غذایی خود را خارج از محل می خورند تا در محل.
آخرین دادهها نشان میدهد که اپلیکیشنهای تحویل، پیکاپ کنار جاده و رانندگی با خودرو 72.7 درصد از کل سفارشهای رستوران خدمات سریع کانادا را بین مارس 2022 تا فوریه 2023 تشکیل میدهند.