در اینجا نحوه تغییر سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه انتاریو توسط بیماران آمده است

خبر

در بحث های جاری در مورد چگونگی بهبود مراقبت های بهداشتی در کانادا، تلاش جدیدی برای یافتن راه حل هایی با گوش دادن به نظرات بیماران وجود دارد.

این ابتکار – به نام OurCare – دارد بررسی شد هزاران کانادایی معمولی در مورد آنچه از مراقبت های بهداشتی اولیه می خواهند، که شامل پزشکان خانواده می شود – اولین نقطه تماس اکثر مردم با سیستم بهداشتی.

یک گزارش جدید چندین توصیه کلیدی را از اولین پانل منطقه‌ای OurCare که بر روی انتاریو متمرکز شده بود، بیان می‌کند. برخی از آن توصیه ها عبارتند از:

  • بهبود دسترسی بیماران به مدارک پزشکی الکترونیکی.
  • تغییر بیشتر پزشکان خانواده از شیوه های پزشکی انفرادی به مراقبت های تیمی.
  • ایجاد یک سیستم متمرکز دیجیتال برای ارجاع به متخصصان.
  • افزایش چشمگیر تعداد فضاهای رزیدنتی پزشکی خانواده.

در این سند آمده است: “تغییر چالش برانگیز خواهد بود، اما سیستم مراقبت های بهداشتی ما بدون آن نمی تواند دوام بیاورد.”

دکتر تارا کیران، پزشک خانواده در بیمارستان سنت مایکل در تورنتو و سرپرست ملی OurCare، می‌گوید که گروه‌های حرفه‌ای خاص و ذینفعان سیستم سلامت تمایل دارند بر بحث‌های اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی تسلط داشته باشند.

پرتره دکتر تارا کیران
دکتر تارا کیران یک پزشک خانواده در بیمارستان سنت مایکل و سرپرست OurCare است – یک ابتکار ملی برای تعامل با مردم در مورد آینده مراقبت های اولیه در کانادا. (یوری مارکاروف/یونیتی سلامت تورنتو)

کیران در مصاحبه ای گفت: «در اغلب موارد صدای مردم حذف می شود.

او می‌گوید شنیدن دیدگاه افرادی که از این سیستم استفاده می‌کنند و از آنها بپرسیم که چه چیزی را می‌خواهند در آینده ببینند ضروری است.

گزارش مشکلات نظام سلامت را شناسایی می کند

از میان بیش از 4000 انتاریایی که به نظرسنجی آن پاسخ دادند، OurCare پانلی متشکل از 35 نفر را که به طور تصادفی انتخاب شده بودند تشکیل داد تا جمعیت و جغرافیای استان را معرفی کنند. پانل بیماران برای ارائه توصیه های خود برای یک هفته بحث و گفتگو گرد آمدند.

یکی از اعضای پانل، جاشوا مک کوی، یک کشاورز لبنیات در دره اتاوا، می‌گوید که شرکت کرده است زیرا اغلب به سیستم بهداشتی انتاریو متکی بوده و مدت‌هاست که مایل بوده از او بازخورد بخواهند.

گوش کن | پزشک خانواده تورنتو می گوید: «گوش دادن به مردم واقعاً مهم است.

صبح مترو7:27گروهی از افراد که به طور تصادفی انتخاب شده بودند گرد هم آمدند تا راه حل هایی برای کمبود پزشک خانواده انتاریو ارائه دهند. در اینجا چیزی است که آنها به آن رسیدند

دکتر تارا کیران یک پزشک خانواده و دانشمند در بیمارستان سنت مایکل است. او کرسی فیدانی در زمینه بهبود و نوآوری در پزشکی خانواده در دانشگاه تورنتو است.

مک کوی در مصاحبه ای با CBC News گفت: “من همیشه می خواستم سیستم بهتری داشته باشم – راحت تر قابل پیمایش و در صورت امکان پاسخگوتر باشد.”

جورج بابو، یکی دیگر از اعضای پانل، یک مهندس و کارآفرین است که در تورنتو زندگی می کند. پس از بازگشت از ایالات متحده به کانادا، او و خانواده اش در تلاش برای یافتن یک پزشک خانواده بودند.

بابو در مصاحبه ای گفت: “من نمی خواهم یکی از افراد شاکی باشم. دوست دارم بخشی از راه حل باشم.”

جاشوا مک کوی پشت تریبون ایستاده است و بنری روی آن نوشته شده است
Joshua McCoy، یک کشاورز لبنیات از دره اتاوا، به عنوان بخشی از طرح OurCare انتخاب شد، پروژه ای که نظرات بیماران را در مورد چگونگی بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه در کانادا جلب می کند. (یوری مارکاروف/یونیتی سلامت تورنتو)

با هدف راه‌حل‌ها، اعضای پانل پنج مشکل عمده زیر را که سیستم بهداشت اولیه انتاریو را آزار می‌دهد شناسایی کردند:

  • تکه تکه است و اغلب بیماران را با شکاف هایی در مراقبت و بدون پاسخ روشن در مورد اینکه به کجا مراجعه کنند، می گذارد.
  • این ناعادلانه است و بیماران آسیب پذیر و آنهایی را که دارای زمینه های مختلف هستند بدون مراقبت مداوم با کیفیت بالا می گذارد.
  • سیستم های IT قدیمی شده اند.
  • بحران منابع انسانی وجود دارد.
  • دسترسی عمومی به مراقبت های اولیه اولویت سرمایه گذاری نیست.

تغییر به سمت مراقبت مبتنی بر تیم، گزارش استان را ترغیب می کند

پانل بیماران طیف وسیعی از توصیه ها را در 6 موضوع کلی، از جمله مسئولیت پذیری، استخدام و آموزش عمومی ارائه می کند.

موضوع دیگر “مدل های مراقبت” است – نحوه ارائه مراقبت های اولیه به مردم. کیران این توصیه‌ها را از جسورانه‌ترین توصیه‌ها در گزارش می‌نامد.

در میان این توصیه‌ها، این هیئت از دولت استانی می‌خواهد تا نسبت بودجه‌ای را که به سیستم مراقبت‌های اولیه اختصاص می‌دهد، افزایش دهد. همچنین پیشنهاد می‌کند که سیستم مراقبت‌های اولیه را از ارائه‌دهندگان انفرادی به سمت مراقبت‌های مبتنی بر تیم، مانند تیم‌های سلامت خانواده – که در آن پزشکان با سایر متخصصان سلامت کار می‌کنند، دور کنیم.

“بعضی از مردم [on the panel] تجربه مراقبت مبتنی بر تیم را داشتند و آن را دوست داشتند. بسیاری از ما حتی نمی دانستیم که این یک گزینه است.”

یک پزشک یک کودک نوپا را در اتاق معاینه می بیند.
این گروه از بیماران از دولت انتاریو می خواهند تا پزشکان خانواده بیشتری را از فعالیت های پزشکی انفرادی به مراقبت های تیمی، مانند تیم سلامت خانواده که شامل دکتر مانیشا ورما در محله روستای لیبرتی تورنتو می شود، تغییر دهد. (کریگ چیورز/سی بی سی)

این توصیه‌ها همچنین از استان می‌خواهد تا مشکلات انتاریو را اصلاح کند سامانه هوج پاج مدارک الکترونیکی پزشکی. پلتفرم‌های دیجیتالی انتخاب شده توسط پزشکان خانواده، متخصصان، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های مختلف به ندرت با یکدیگر سازگار هستند و بیماران به سوابق سلامت و نتایج آزمایشات خود دسترسی ثابتی ندارند.

استان در حال بررسی توصیه ها

اعضای میزگرد می گویند که خوشبین هستند که دولت به این گزارش عمل خواهد کرد.

ما فکر می کنیم اینها ایده های خوبی هستند، فکر می کنیم اینها مهم هستند، و ما مالیات دهندگانی هستیم که برای این هزینه پرداخت می کنیم. [health-care system]بابو گفت.

“من باید این مردم را باور کنم [in government] مک‌کوی گفت که می‌خواهند گوش کنند و تغییرات درستی ایجاد شود.

سخنگوی وزیر بهداشت سیلویا جونز گفت که دولت در حال بررسی توصیه‌ها است.

سخنگوی انتاریو در ایمیلی به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «انتاریو با داشتن 90 درصد از مردم انتاریو پزشک خانواده یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی اولیه در کشور پیشرو است، اما ما می‌دانیم که باید کارهای بیشتری انجام شود».

“سرمایه گذاری های ما برای تیم های جدید سلامت انتاریو مراقبت های مرتبط و راحت بیشتری را در سراسر استان فراهم می کند و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا با دولت فدرال به توافق برسیم تا بر روی کاری که دولت ما در حال حاضر انجام می دهد تا افراد بیشتری را به پزشکان خانواده متصل کند.”