در تابستان امسال پشه‌ها و مگس‌های سیاه در شمال انتاریو بیشتر می‌شوند؟ دانشمند می گوید برای تابستان خارش دار آماده شوید

خبر

آیا در بهار امسال حشرات بیشتری در شمال انتاریو ظاهر می شوند؟

بروس دوران، دانشمند کارکنان ساینس نورث در سادبری، می‌گوید اگر امسال موجودات گازدار بیشتری را در هوا می‌بینید، چیزهایی را تصور نمی‌کنید.

یکی از عوامل پدید آمدن حشرات، باد سردی است که در اواسط بهار سراسر شمال را فرا گرفت.

دوران گفت: «حشرات همان چیزی هستند که ما آن را گرمازا یا خونسرد می نامیم. “هر زمان که دما افزایش می یابد، آنها تمایل دارند کمی فعال تر باشند.”

دوران گفت: «حدود یک هفته و نیم، دو هفته پیش، هنوز هشدار یخ زدگی دریافت می کردیم. و وقتی آنقدر سرد بود، حشرات بیرون نمی‌آمدند.

به گفته دوران، دمای پایین‌تر، فصل معمولی حشرات را متوقف می‌کند، اما این امر اجتناب‌ناپذیر را به تعویق می‌اندازد.

دوران گفت: «به جای اینکه به آرامی در پایان آوریل و اوایل ماه مه بیرون بیایند و به آرامی جمع شوند، همه آنها در یک زمان ظاهر شدند. “همه آنها ظهور کرده اند”

بروس دوران به صفحه کامپیوتر اشاره می کند که یک پشه بزرگ را نشان می دهد.
بروس دوران، دانشمند کارکنان Science North می گوید که پشه ها نه برای غذا، بلکه برای اهداف تولید مثل به سمت انسان کشیده می شوند. (مارکوس شوابه)

پس چرا حشرات ما را گاز می گیرند؟

اگرچه خواندن دقیق تعداد واقعی آنها در سراسر منطقه دشوار است، اما در مورد اینکه چرا این حشرات به سمت خون انسان کشیده می شوند، قطعیت هایی وجود دارد.

دوران گفت: مگس‌های سیاه و پشه‌ها، منبع غذایی اولیه آنها شهد گل است و انرژی خود را از آنجا می‌گیرند. “در حالی که گاز گرفتن انسان ها و حیوانات دیگر، آن ها ماده ها هستند. و آنها یک وعده غذایی خون می گیرند تا تخم هایی تولید کنند تا بچه ها تولید کنند.”

او گفت: به همین دلیل مگس سیاه ماده و پشه ما را نیش می زند. برای به دست آوردن برخی از پروتئین های خون خود برای اینکه بتوانیم تعداد زیادی تخم مرغ بسازیم تا جمعیت مگس سیاه را برای سال ها و سال های آینده ادامه دهیم.”

و انسان ها ویژگی دیگری دارند که ما را به اهداف آسان تری برای حشرات تبدیل می کند.

دوران گفت: «وقتی به گوزی فکر می‌کنید که پوست بسیار سختی دارد، خون گرفتن از آن بسیار آسان است. “پوست ما بسیار بسیار نرم است و دسترسی به آن آسان است و همچنین تمایل داریم مانند درخت کریسمس روشن شویم… زیرا این حشرات از گرمای بدن و دی اکسید کربنی که ما منتشر می کنیم استفاده می کنند و می توانند ما را واقعاً خیلی خوب پیدا کنند.”

بنابراین ما مانند یک فیله مینیون برای پشه ها یا فقط یک وعده غذایی آسان هستیم.

دلم گرفته بود…حالا چی؟

برای راشل روشا، داروساز در فصل داروسازی و کولیناریا در سادبری، ترفند این است که در وهله اول گاز نگیرید.

آستین‌های بلند، لباس‌های پنبه‌ای هوادار و توری‌هایی که گوش‌ها را می‌پوشانند، همگی به افراد کمک می‌کنند زمان بیشتری را در بیرون از خانه بگذرانند.

همچنین روش باغبان برای کاشت سیترونلا در اطراف حیاط وجود دارد، گلی که به نظر می رسد پشه ها را دفع می کند.

او گفت: «به‌علاوه، به طور حکایتی… من اهل سادبری هستم و بنابراین حداقل 50 سال است که گاز گرفته شده‌ام، بنابراین از این سم کاملاً مصون هستم».

اگرچه او به سرعت اشاره می کند که نظریه “مصونیت در برابر نیش پشه” توسط هیچ مدرک علمی پشتیبانی نمی شود، تا آنجا که او می داند، موجودات تمایلی به ایجاد رد بزرگ روی پوست او ندارند.

او گفت: “اگر من در حال تنفس حشرات هستم، باید به داخل بروم.” اما غیر از این، مرا گاز می‌گیرند و ورم نمی‌کنم و خارش هم ندارم».

زنی با پیراهن مشکی پشت میزی نشسته و بشقاب دانه های باغچه ای جلویش است.
Rachelle Rocha یک داروساز و صاحب داروخانه Seasons و Culinaria در سادبری است. (مارتا دیلمن/سی‌بی‌سی)

اگر حشرات در نهایت شما را نیش می زنند و خاراندن مداوم خارش شما آزاردهنده می شود، چند راه حل طبیعی وجود دارد که روشا پیشنهاد می کند.

اولین گیاه کامفری، گیاهی بزرگ و سرسبز با گل‌های زنگوله‌ای شکل است که می‌توان آن را به صورت پماد خرد کرد.

او حتی یک ویدیو در آن پست کرده است صفحه فیسبوک داروخانه طرز تهیه پماد همراه با موم زنبور عسل، روغن خرس و روغن زیتون برای از بین بردن نیش از نیش حشرات.

روشا گفت که علف هرز جواهر نیز وجود دارد که سال ها برای از بین بردن بثورات پیچک سمی استفاده می شود.

برای خارش شدید، یا اگر روش طبیعی آن را کاهش نمی دهد، همیشه داروهایی مانند هیدروکورتیزون، کرم بنادریل و افتربایت وجود دارد که به شما کمک می کند.

اما، روچا گفت، روزهای بسیار بد – یعنی برای پشه ها و مگس های سیاه – معمولا تا اواسط تابستان به پایان می رسد. هوای گرمتر معمولاً موجودات باقیمانده را از بین می برد و مردم متوجه می شوند که می توانند زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانند، به خصوص در عصر.

روشا گفت: آگوست واقعاً خوب است. بنابراین دوستان خود را از جنوب انتاریو و کالیفرنیا دعوت کنید تا در ماه اوت بیایند و نه در ژوئن یا جولای.

“هنوز مقدار زیادی بلوبری برای چیدن آنها در ماه اوت وجود دارد.”