در حیوانات ، مانند افراد ، احساسات و خلق و خو اساس رفتار را تشکیل می دهند – اخبار فناوری ، Firstpost

خبر

به نظر می رسد حیوانات نیز مانند انسان تغییرات رفتاری و خلقی دارند. یک مطالعه جدید اکنون نشان می دهد حیوانات هنگام پیروزی روحیه مثبت و هنگام از دست دادن بدبینی می کنند ، دقیقاً مانند انسان ها.

در یک مطالعه مروری ، که توسط دانشکده علوم بیولوژیکی دانشگاه کوئین بلفاست انجام شد ، نویسندگان این تحقیق اظهار داشتند که ارزیابی حیوانات از ارزش منابع و توانایی جنگیدن مخالفان به وضعیت عاطفی آنها کمک می کند ، که به نوبه خود رفتار حیوانات را نیز هدایت می کند.

  در حیوانات ، مانند افراد ، احساسات و خلق و خو اساس رفتار را تشکیل می دهند

دانشمندان می گویند که خلق و خوی در حیوانات به طور انطباق پذیر ناشی از تجربیات قبلی است.

نویسندگان این مطالعه نشان می دهند همانطور که انسانهای افسرده یا مضطرب نسبت به آینده بدبین ترند ، حیواناتی که درگیری خود را از دست می دهند ، احتمالاً در یک حالت عاطفی منفی تر به سر می برند ، نسبت به اینکه آیا می توانند پیروز شوند یا کمتر تمایل به درگیری دارند ، بدبین تر هستند.

به گفته نویسنده ارشد مطالعه ، اندرو کراپ ، در حالی که شناخته شده است که احساسات انسانی بر شناخت و رفتار غیرمرتبط تأثیر می گذارد ، آنها اکنون دریافته اند که حیواناتی که در یک مسابقه برنده شده اند ، روحیه مثبت تری را تجربه کرده و انتظار شکارچیان کمتری را دارند ، در حالی که حیواناتی که در یک مسابقه شکست خورده اند احساسات منفی را تجربه کرده و منجر به رفتار ناسازگار شده است.

وی همچنین اضافه كرد كه حوادثی كه پاسخهای احساسی به همراه دارند ممكن است تقریباً در هر تصمیمی تأثیر بگذارد. خلق و خوی در حیوانات با تجارب قبلی سازگار است. با این حال ، اگر این خلق و خوی ناشی از اتفاقات منفی باشد ، ناسازگار است. طبق گفته محققان ، در چنین شرایطی ، وقتی اساس عاطفی تصمیم با خود تصمیم ارتباط نداشته باشد ، آنها می توانند تصمیم گیری ناسازگار را پیش بینی کنند.

بر اساس بیانیه توسط دانشگاه ، این تحقیق پیشنهاد می کند که تئوری احساسات می تواند پایه و اساس کلیه رفتارهای غیر انعکاسی حیوانات باشد.

دکتر گرت آرنوت ، محقق اصلی مقاله ، اضافه کرد که در حالی که محققان رفتار حیوانات معمولاً احساسات حیوانات را در کار خود در نظر نمی گیرند ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که ممکن است لازم باشد این مورد در نظر گرفته شود زیرا نقش احساسات حیوان در رابطه با درک بسیار مهم است رفتار بعدی آنها