دولت فدرال رایزنی هایی را آغاز می کند تا مدارس دیگر بتوانند از سرنوشت لورنتیان جلوگیری کنند

خبر

دولت فدرال یک ماه رایزنی در مورد چگونگی محافظت بهتر از مؤسسات تحصیلات تکمیلی در صورت ورشکستگی را آغاز کرده است تا بتوانند از سرنوشت مشابه در دانشگاه Laurentian جلوگیری کنند.

در فوریه 2021، سادبری، اونت. دانشگاه درخواست ورشکستگی داد Laurentian اولین دانشگاه دولتی بود که پس از مشکلات مالی از قانون ترتیبات اعتباری شرکت ها (CCAA) برای بازسازی استفاده کرد.

از طریق این فرآیند، که قبلاً برای تجدید ساختار شرکت استفاده می شد، Laurentian 69 برنامه را کاهش داد و نزدیک به 200 کارمند و عضو هیئت علمی شغل خود را از دست دادند.

مردی پشت تریبون
فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت، می‌گوید آنچه در دانشگاه لورنتین اتفاق افتاد، نگرانی‌هایی را در مورد اینکه آیا قوانین فعلی ورشکستگی برای دانشگاه‌های دولتی مناسب است یا خیر، افزایش می‌دهد. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علم و صنعت، در بیانیه‌ای خبری درباره این موضوع گفت: «آنچه در دانشگاه Laurentian اتفاق افتاد، نگرانی‌هایی را در مورد اینکه آیا قوانین ورشکستگی فعلی ما برای کمک به موسسات پسا ثانویه با بودجه عمومی برای حل مشکلات مالی مناسب است یا خیر، ایجاد کرده است. مشاوره های آینده

تأثیری که این ورشکستگی بر کارکنان، دانش‌آموزان و کل جامعه سادبری داشت، نگران‌کننده بود و ما باید مطمئن شویم که از آنچه اتفاق افتاده درس می‌گیریم.»

سو وورتل، رئیس کنفدراسیون انجمن های اساتید دانشگاه انتاریو (OCUFA)، گفت که از اخبار مربوط به این رایزنی ها استقبال می کند.

او گفت: «این اولین قدم ضروری برای رسیدن به نقطه تغییر قانون است تا دانشگاه‌های دولتی را از این فرآیندهای ورشکستگی حذف کنیم.

ما سخت روی این موضوع کار کرده‌ایم و رایزنی‌ها برای ما اولین قدم برای ایجاد این تغییرات است.»

OCUFA نماینده 17000 استاد دانشگاه و کتابدار دانشگاهی در سراسر انتاریو است.

Wurtele گفت که فرآیند CCAA برای بخش دانشگاه “کاملاً نامناسب” است و برای تنظیمات شرکتی طراحی شده است.

کنفدراسیون مایل است که دولت فدرال CCAA را اصلاح کند تا دانشگاه های دولتی را از این قانون حذف کند.

وورتل گفت که استان ها همچنین باید با دانشگاه ها همکاری نزدیک داشته باشند تا در صورت ورشکستگی به آنها کمک کنند راه حل های دیگری پیدا کنند.

زنی که در یک مزرعه ایستاده است.
دنیس ژوانگ دانشجوی رشته پیری در دانشگاه لاورنتین است. او امیدوار است که دانش‌آموزان بتوانند در مشاوره‌های فدرال آینده در مورد نحوه محافظت از موسسات ورشکسته پس از دوره متوسطه شرکت کنند. (ارائه شده توسط Denice Zhuang)

دنیس ژوانگ، دانشجوی سالمندشناسی لاورنتین گفت که امیدوار است دانش‌آموزان بتوانند در مشاوره‌ها شرکت کنند.

او گفت: «قبل از شروع فرآیند (CCAA) یا حتی پس از این فرآیند و همه تغییرات پس از آن با ما مشورت نشد.

ژوانگ اضافه کرد که نباید با دانشگاه ها مانند یک دستگاه فروش خودکار رفتار کرد که “یک مدرک تحصیلی را بیرون می دهد.”

او گفت: “این واقعاً هدف دانشگاه نیست و این چیزی نیست که کانادایی ها می خواهند یا نیاز دارند.”