دولت پیشنهاد جدیدی به اتحادیه فدرال اعتصابی ارائه کرد

خبر

دولت فدرال بعد از ظهر جمعه پیشنهاد متقابلی را به اعضای اعتصابی اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) ارائه کرد.

جزئیات این پیشنهاد منتشر نشده است، اما گروه بزرگتر هیئت خزانه داری متشکل از 120000 کارگر را پوشش می دهد. اتحادیه در ایمیلی اعلام کرد که مذاکرات برای گروه بیش از 35000 کارگر آژانس درآمد کانادا ادامه دارد.

دفتر رئیس هیئت خزانه داری مونا فورتیر در بیانیه ای این پیشنهاد را “جامع” خواند.

یک سخنگوی اتحادیه به CBC گفت که دو طرف جمعه در حال گفتگو هستند و برنامه‌هایی برای چانه‌زنی تا آخر هفته وجود دارد.

در یک ایمیل، PSAC همچنین اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی اظهار نظر نخواهد کرد و امیدوار است که در آخر هفته به چانه زنی ادامه دهد.

این اعتصاب که از 19 آوریل آغاز شد، حدود 30 اداره را مختل کرده است و مجموعه ای از خدمات از جمله رسیدگی به اظهارنامه مالیات بر درآمد و گذرنامه ها را تحت تاثیر قرار داده است.

اتحادیه این هفته خطوط اعتراض خود را در مکان هایی مانند گذرگاه مرزی لاکول در کبک و فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو افزایش داده است.

اتحادیه و دولت از سال 2021 روی یک قرارداد جدید کار می کنند. اتحادیه می گوید که اعضای آن برای افزایش هزینه های زندگی به کمک نیاز دارند و دولت گفته است که به توافقی عادلانه برای اتحادیه و مالیات دهندگان نیاز دارد.

هر دو طرف موافق هستند که اعضا باید افزایش حقوق دریافت کنند، اما در مورد میزان اختلاف نظر دارند. حداقل به طور علنی، دولت گفته است که در طول سه سال بیش از 9 درصد افزایش حقوق نخواهد داد، در حالی که اتحادیه خواهان افزایش بیشتر است.

سایر نکات مهم در طول مذاکرات شامل این است که چه کسی قوانین کار از راه دور، قرارداد و سابقه کار را در طول اخراج، بر اساس آنچه که به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده است، تعیین می کند.

ترودو مستقیماً در مذاکرات با PSAC شرکت داشت

نخست وزیر جاستین ترودو گفت که “مستقیم و نزدیک در مذاکرات شرکت داشته است.”

او روز جمعه گفت: «من به مذاکره جمعی به عنوان یک فرآیند ایمان عمیقی دارم و می‌دانیم که مذاکره‌کنندگان ما پیشنهادات جدی ارائه می‌کنند و به طور سازنده با کارگران در این زمینه کار می‌کنند.»

“این بخش مهمی از نحوه اطمینان از حمایت مناسب کارگران در این کشور است و ما همچنان به آن اجازه خواهیم داد تا آشکار شود و من به همکاری با آن ادامه خواهم داد.”

ترودو در مورد اعتصاب PSAC “باور عمیقی به مذاکره جمعی” دارد

نخست وزیر جاستین ترودو می گوید که به مذاکره با اتحادیه خدمات عمومی کانادا برای پایان دادن به اعتصاب ادامه می دهد.

فورتیه این هفته تکرار کرد که طرف او از موضع خود دور نخواهد شد که تصمیمات در مورد دورکاری حق مدیریت است و اتحادیه باید از فوریه “تطابق خواسته های خود” را با توصیه های گزارش کمیسیون مستقل منافع عمومی (PIC) آغاز کند.

  • سوال یا چیزی برای گفتن دارید؟ ایمیل: [email protected] یا اکنون در نظرات به ما بپیوندید.

کریس آیلوارد، رئیس ملی PSAC، گفت که طرف او از پیشنهاد افزایش دستمزد خود فاصله گرفته است، که او به طور علنی آن را مشخص نکرده است، و او گفت که زمان آن رسیده است که طرف دولتی حرکت خود را انجام دهد.

آیلوارد گفت که اتحادیه دستمزدها را برای دستمزد در سایر زمینه ها به خطر نمی اندازد. در مورد کار از راه دور، PSAC می خواهد قوانین خاصی در یک قرارداد جدید تعیین شود.