رئیس انتاریوی شمالی می‌گوید که جامعه او به دلیل همسایگی «ملت اول» همچنان از سیل «ترس» دارد.

خبر

رئیس کاشه‌چوان می‌گوید که جامعه کری او در ساحل خلیج جیمز انتاریو، به‌خاطر اولین ملت همسایه، هر بهار در معرض خطر سیل قرار دارد.

کاشه‌چوان نزدیک به دو دهه است که با دولت فدرال درباره جابجایی از دشت سیل‌آبی رودخانه آلبانی صحبت می‌کند که اخیراً در توافقنامه سال 2019 برای انتقال جامعه 2000 نفری به مناطق مرتفع تا سال 2029 ثابت شده است.

اما رئیس گایوس وسلی می‌گوید که مذاکرات چند سال پیش تغییر کرد، زمانی که دولت گفت فورت آلبانی، اولین ملت در آن سوی رودخانه، ملزم به امضای این حرکت است.

او گفت: “راستش نمی دانم آنها چگونه به این نتیجه رسیدند. من احساس می کنم که زندگی ما فقط با آنها بازی می شود.”

وسلی می‌گوید که او و رهبران قبلی کاشه‌چوان تلاش کرده‌اند «آنها را وارد کشتی کنند» و پیشنهاد می‌کند که قلعه آلبانی، که در معرض خطر سیل نیز قرار دارد، به مکان جدیدی منتقل شود.

اما او می‌گوید که رهبران فورت آلبانی تمایلی به همکاری با او نداشته‌اند، که این هفته او را بر آن داشت تا علناً در مورد این بن‌بست صحبت کند و در فیس‌بوک پست بگذارد به این امید که مردم در فورت آلبانی “رهبران محلی خود را تحت فشار قرار دهند تا با ما همکاری کنند و روابط اطراف را بازسازی کنند. این فایل.”

مردی پشت تریبون ایستاده است.
گایوس وسلی، رئیس کاشه‌چوان، می‌گوید که اخیراً درباره بن‌بست با فورت آلبانی صحبت کرده است، به این امید که شهروندان جامعه همسایه رهبران خود را تحت فشار قرار دهند تا با کاشه‌چوان برای جابجایی هر دو کشور اول همکاری کنند. (اسپنسر کولبی/ مطبوعات کانادا)

وسلی گفت: “مردم ما همچنان در ترس زندگی می کنند. فرزندان ما هر بهار در ترس به زندگی خود ادامه می دهند.”

“من احساس می کنم مردم تصویر بزرگ را از دست می دهند. این برای امنیت مردم است.”

هر دو جامعه این هفته در جریان تخلیه احتیاطی قرار دارند و بزرگان پیش‌بینی می‌کنند که این می‌تواند فصل بدی برای سیل بهاری باشد.

یک جاده خاکی یخ‌زده از تپه‌ای از کناره‌های برفی به سمت ساختمان‌های افق بالا می‌رود.
قلعه آلبانی در گذشته سیل زده شده است، اما به اندازه جامعه همسایه کاشه‌چوان که بالاتر از رودخانه و در ارتفاع پایین‌تری قرار دارد، در خطر نیست. (اریک وایت/سی بی سی)

مردم در کاشه‌چوان هر بهار با هواپیما بیرون می‌روند، تا جایی که به آن «فصل تخلیه» می‌گویند، اما امسال فورت آلبانی نیز از روز جمعه تعدادی از 700 شهروند خود را به هتل‌های میسیساگا می‌فرستد.

الیزابت کاتاکاپیت، رئیس فورت آلبانی، این هفته سوالاتی را در مورد تخلیه در تالار شهر آنلاین مطرح کرد، اما به مسئله جابجایی اشاره نکرد و چندین ماه است که خود را برای صحبت با CBC در دسترس قرار نداده است.

در ماه فوریه، پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی به سی‌بی‌سی گفت که برنامه‌های انتقال کاشه‌چوان متوقف شده است، زیرا اولین ملت جایی را که می‌خواهد به آنجا نقل مکان کند، انتخاب نکرده است.

او به سی‌بی‌سی سادبری گفت: «زمانی که کاشه‌چوان برای خود تعیین می‌کند که می‌خواهد به کجا منتقل شود، دولت کاملاً متعهد به حمایت از این هزینه‌ها است.

“این یک گفتگوی دشوار برای جامعه است. من می دانم که تعدادی از پویایی های سیاسی در بازی وجود دارد. من می دانم که آنها این کار را انجام می دهند. و ما آماده هستیم تا زمانی که آنها تصمیم بگیرند که می خواهند به چه کاری ادامه دهند، کمک کنیم.”

تابلوی چوبی آبی و سفید رنگ و رو رفته
فورت آلبانی در بحبوحه تخلیه احتیاطی با پیش بینی فصل بد سیل بهاری است و پروازهای عازم میسیساگا در روز جمعه است. (اریک وایت/سی بی سی)

رئیس وسلی می گوید که این درست نیست. در حالی که سال‌ها پیش بحث‌هایی در مورد محل نقل مکان کاشه‌وان وجود داشت، سال‌ها پیش در نقطه‌ای در 30 کیلومتری شمال محله فعلی در امتداد رودخانه آلبانی به نام سایت 5 مستقر شد.

در این هفته، خدمات بومی کانادا بیانیه زیر را ارائه کرد:

در بیانیه منسوب به وزیر حاجدو آمده است: «ما به تلاش‌های جابجایی کاشه‌چوان متعهد هستیم، زیرا آنها با حوادث سیل و تخلیه سالانه سالانه مواجه هستند که زندگی آنها را مختل می‌کند».

“مقامات خدمات بومی کانادا به کار مستقیم با رئیس و شورای کاشه‌چوان و فورت آلبانی برای پیشبرد این برنامه‌ها و اطمینان از توافق کامل در مسیر رو به جلو ادامه می‌دهند.”

تکه های بزرگ یخ از کنار یک دایک خاکی با پشت بامی در دوردست بالا می روند.
کاشه‌چوان هر بهار توسط آب‌های رودخانه آلبانی تهدید می‌شود، اگرچه جامعه همیشه سیل نمی‌آید. اما اولین ملت در دهه گذشته هر سال به عنوان یک اقدام احتیاطی تخلیه شده است. (ارسال شده توسط لئو جمعه)

این بیانیه به این سوال اشاره نمی کند که چرا دولت از فورت آلبانی می خواهد قبل از جابجایی کاشه چوان رضایت خود را بدهد.

یکی از دلایل احتمالی این است که کاشه‌چوان و فورت آلبانی زمانی یک جامعه بودند که در جزیره‌ای در وسط رودخانه آلبانی قرار داشتند، قبل از اینکه در دهه 1950 در امتداد خطوط مذهبی تقسیم شدند و دو ملت اول مجزا را در سواحل مخالف ساختند.

با این حال، از نظر دولت فدرال، آنها همچنان ذخیره مشترکی دارند که به طور قانونی به نام فورت آلبانی 67 شناخته می شود.

سه مرد پشت یک میز، دو نفر کت و شلوار پوشیده و یکی با روسری، پوشه های قرمز رنگی را که داخل آن اسناد است، نگه می دارند.
کاشه‌چوان در سال 2019 با دولت‌های فدرال و استانی آنچه به عنوان «توافقنامه کار برای امید» شناخته می‌شود، بر اساس تعهدی مبنی بر جابه‌جایی جامعه ظرف 10 سال امضا کرد. (Philippe de Montigny/Radio-Canada)

این موضوع توسط مارک میلر، وزیر روابط بومی و ولیعهد، طی یک تور در شمال انتاریو در ماه ژانویه مورد توجه قرار گرفت، در حالی که روشن ساخت که خدمات بومی، وزارتخانه اصلی است که پرونده جابجایی کاشه‌چوان را مدیریت می‌کند.

میلر به سی‌بی‌سی گفت: «نوعی رابطه حقوقی که بر این جوامع تحمیل شده است، رابطه‌ای است که کانادا در مورد کاشه‌چوان و فورت آلبانی ایجاد کرده است.

این کار این است که ما باید هر دو جامعه را با هم جمع کنیم و مطمئن شویم که جامعه ای مانند کاشه چوان را به خطر نمی اندازیم فقط به این دلیل که یک جنبه فنی قانونی وجود دارد.”

رئیس وسلی می‌گوید که اگر این مدت طولانی‌تر شود، او به «کشتن جابه‌جایی» نگاه خواهد کرد و برنامه‌ریزی برای بازسازی جامعه در مکان فعلی‌اش را آغاز خواهد کرد.

او گفت: «ما نمی‌خواهیم دیگر وقت خود را برای تلاش برای جلب همکاری رهبری فورت آلبانی تلف کنیم.

این موضوع قبلاً در بحث طولانی مدت در مورد جابجایی کاشه‌چوان مطرح شده است.

عکس هوایی از درختان و باتلاق های مشک
این توده درختان در امتداد رودخانه آلبانی در 30 کیلومتری شمال کاشه‌چوان به عنوان سایت 5 شناخته می‌شود و جایی است که اولین ملت می‌خواهد جامعه جدیدی بسازد. (ملت اول کاشه چوان)

در سال 2006، دولت لیبرال فدرال 500 میلیون دلار برای انتقال جامعه به سطوح بالاتر متعهد شد. اما اندکی بعد، محافظه کاران به قدرت رسیدند و آن طرح را بسیار گران یافتند.

سال بعد، آنها در عوض قول دادند که 200 میلیون دلار برای بازسازی کاشه‌چوان در مکان فعلی آن هزینه کنند. اگرچه، اولین ملت می گوید که بیشتر این پول برای تخلیه در فصل سیل خرج شد.

وسلی می‌گوید بازسازی شامل بهبودهای عمده در سیستم دایک است که جامعه را احاطه کرده است و احتمالاً به اندازه انتقال به یک مکان جدید، که اکنون احتمالاً در محدوده 1 میلیارد دلار است، هزینه خواهد داشت.

دایک ساخته شده از شن و آجر با آب در یک طرف و بالای قطب های آبی در طرف دیگر منحنی است.
رئیس گایوس وسلی می‌گوید اگر مذاکرات جابه‌جایی تا تابستان امسال متوقف شود، کاشه‌چوان در عوض برنامه‌ریزی برای بازسازی در مکان فعلی‌اش، از جمله بازسازی‌های اساسی در دایک‌هایی که جامعه را احاطه کرده است، آغاز خواهد کرد. (اریک وایت/سی بی سی)

وسلی گفت: “تعداد زیادی از افراد در جامعه هستند که شروع به ایجاد خشم کرده اند.”

ما نباید بیش از این منتظر بمانیم. اگر دولت تشخیص دهد که مردم در معرض خطر هستند، پس نباید هیچ مسئله قضایی وجود داشته باشد.