روزهای خوبی برای صنعت جنگل‌های شمال انتاریو

خبر

LP Building Solutions، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تخته های رشته ای جهت دار در جهان، در حال خرید یک کارخانه تخته رشته قدیمی در نزدیکی شهر Wawa در شمال انتاریو است.

اما این شرکت آمریکایی می‌خواهد چیز دیگری از تراشه‌های چوب و رزین بسازد.

آرون هاوالد، معاون روابط با سرمایه گذاران و توسعه تجاری LP، در مورد بازار نوار رشته که گاهی تخته خرده چوب یا ویفر نامیده می شود، گفت: “قیمت ها بسیار متغیر است. مانند کالایی مانند نفت یا گاز طبیعی یا طلا معامله می شود.” هیئت مدیره

“راه آسان برای فکر کردن در مورد آن این است که ما همه محصولات خود را در طیف ارزش بالا می بریم.”

اما اکنون LP قصد دارد در کارخانه Wawa خود، سایدینگ های چوبی بسازد، بخشی از یک تغییر کلی که این شرکت در حال ایجاد دور از “چرخه رونق و رکود” است که به بازار مسکن گره خورده است.

نمای نزدیک از سایدینگ خاکستری تیره که آب از آن می چکد
LP Forest Solutions می‌گوید که بازار سایدینگ‌های چوبی آن بسیار سریع‌تر از تجارت تخته‌های رشته‌ای خود در حال رشد است و آنچنان به فراز و نشیب‌های بازار مسکن وابسته نیست. (LP Forest Solutions)

هاوالد می‌گوید بازار بازسازی و تعمیر که سایدینگ در آن قرار می‌گیرد «کمی پایدارتر» است و «بسیار سریع‌تر رشد می‌کند» در حالی که یک جایگزین محیطی برای سایدینگ وینیل و پلاستیک است.

او گفت: “از آنجایی که از چوب های تجدید پذیر با برداشت پایدار ساخته شده است، در واقع کربن منفی است. به نظر عالی است و می توانید از داشتن آن در خانه خود احساس خوبی داشته باشید.”

هیچ جدول زمانی در مورد زمان راه اندازی کارخانه Wawa وجود ندارد، اما LP تخمین می زند که حدود 200 شغل در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

این آخرین طرح برای کارخانه‌ای است که از زمان افتتاح آن در سال 1995 برای ساخت تخته‌های رشته‌ای جهت‌دار با بازار بالا و پایین شده است.

پس از چند سال سخت اولیه، در سال 2008 بسته شد. آسیاب Wawa در سال 2013 به عنوان کارخانه ای برای تولید گلوله های چوبی بازگشایی شد، اما این تنها چهار سال به طول انجامید.

پس از هشت سال بیکار ماندن، در بهار گذشته توسط شرکت فارکس کبک خریداری شد، با هدف تولید بار دیگر تخته رشته‌ای جهت دار، و دریافت کمک هزینه 15 میلیون دلاری از دولت استانی برای انجام این کار.

اما این برنامه ها نیز از بین رفت و فروش به LP راه اندازی شد.

کارگری یک تخته چوبی را از روی انبوه تخته ها می گیرد.
اکثر کارخانجات چوب بری در شمال انتاریو قبل از افزایش قیمت با ظرفیت کامل کار می کردند و برخی از آنها برای تامین تقاضای الوار، اضافه کار را ارائه می کردند. (اریک وایت/سی بی سی)

جان دانکنسون، تحلیلگر صنعت و معاون اجرایی کورتون کپیتال، می‌گوید که چند سال گذشته نمونه خوبی از قله‌ها و دره‌های تجارت چوب بوده است، به طوری که قیمت‌ها در طول همه‌گیری کووید-19 تنها از سقف عبور کرده‌اند. برای سقوط دوباره به پایین.

او گفت: “بخش چوب کسب و کار چند سال بسیار خوبی داشت، در سال گذشته با همه چرخش های نرخ بهره آسیب دیده است.”

“این صنعت حتی در حال حاضر به فعالیت در زمان استراحت نزدیک است.”

اما دانکنسون می‌گوید که اگر اقتصاد وارد رکود شود، همانطور که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند، اوضاع می‌تواند به همراه بازار مسکن حتی بیشتر کند شود.

پس از چند سال خوب برای صنعت جنگل انتاریو شمالی، اکنون چک حقوق کارگران بسیار ضخیم تر می شود.

یونیفور در سال گذشته نزدیک به ده ها قرارداد جمعی را در کارخانه های سراسر منطقه مذاکره کرده است.

الوار در توده های منظمی در کنار انبوهی از کنده های برش نخورده چیده شده است
الوار شمالی انتاریو علیرغم همه گیری همه گیر و تعرفه های تجاری در حال انجام، رکوردهای فروش را در سال 2020 در ایالات متحده به ثبت رسانده است. (اریک وایت/سی بی سی)

استفان بون، مدیر منطقه شمالی، که نماینده حدود 5000 کارگر جنگل در شمال است، می گوید که اکثر قراردادهای جدید حول افزایش دستمزد بین 23 تا 36 درصد ساخته شده اند.

“این افزایش ها با واقعیت سازگار نیست. صنعت بسیار خوب عمل کرده است. وجود دارد [were] رکورد سود یک سال پیش این صنعت طی چندین دهه چنین سودی نداشته است.”

“واقعیت دیگر در حال حاضر این است که دستمزدها افزایش یافته است، بازار کار فشرده شده است. بنابراین شرکت ها پای میز مذاکره آمده اند و می گویند، “ما درک می کنیم که باید قراردادهای خوبی برای جذب و حفظ افراد در صنعت انجام دهیم.”