زنان کامیون دار دکلی را به راه می اندازند که علائم دستی «به من کمک کن» نشان می دهد تا جلوی قاچاق انسان را بگیرد

خبر

رانندگان کامیون از جنوب غربی انتاریو به افزایش آگاهی در مورد اقداماتی که در صورت مشاهده علائم قاچاق انسان باید انجام شود، کمک می کنند.

حامیان صبح چهارشنبه در خارج از مدرسه رانندگی کامیون انتاریو در لندن گرد هم آمدند تا از یک دکل پیچیده شده در پیام‌هایی که توسط کمپین مبارزه با قاچاق انسان ساخته شده است، رونمایی کنند. این توسط دانش آموزان در اطراف منطقه لندن، چتم و تیلبری هدایت می شود تا برای جوامع شهری و روستایی منطقه قابل مشاهده باشد.

این هفتمین تریلر است که برای این منظور در سراسر انتاریو استفاده می شود.

شلی واکر، مدیرعامل و موسس فدراسیون حمل و نقل زنان کانادا، سازمانی که پشت این کمپین است، گفت: «قاچاق انسان در اینجا در انتاریو، به ویژه در امتداد راهروی 401 در حال افزایش است. “اعداد اینجا در لندن بسیار زیاد است. بنابراین ما باید برای حل آن آموزش ببینیم.”

ممکن است این کامیون را در جایی بین لندن و تیلبری، اونت ببینید.  این مدرسه متعلق به مدرسه رانندگی کامیون انتاریو است و به عنوان بخشی از کمپین آموزش عمومی قاچاق انسان را بشناس.
ممکن است این کامیون را در جایی بین لندن و تیلبری، اونت ببینید. این مدرسه متعلق به مدرسه رانندگی کامیون انتاریو است و به عنوان بخشی از کمپین آموزش عمومی قاچاق انسان را بشناس. (Angela McInnes/CBC)

واکر که یک راننده کامیون کهنه کار با بیش از 30 سال سابقه، گفت که در طول زندگی حرفه ای خود در مورد قاچاق انسان آموخته است و احساس می کند که پیام رسانی مداوم در دسترس عموم نیست.

او اولین دکل کمپین را در سال 2019 بسته بندی کرد و از آن زمان تاکنون سفرای دیگری را در سراسر کشور وارد کرده است.

به گفته واکر، اغلب پرچم‌های قرمز قاچاق انسان در مکان‌های استراحت یا ایستگاه‌های کامیون وجود دارد، و اگر مردم بدانند چه چیزی را باید تماشا کنند، می‌توانند در فضای باز مشاهده شوند.

او گفت: «من فکر می‌کنم یکی از بزرگترین افسانه‌ها این واقعیت است که مردم بر این باورند که افرادی در یک تریلر هستند که به صورت قاچاق از مرز عبور می‌کنند. “ما در مورد قاچاق جنسی خانگی صحبت می کنیم، که در اینجا در کانادا در حال افزایش است. اما اغلب مردم به من می گویند، این اتفاق نمی افتد، نه در کانادا. بله، این اتفاق می افتد.”

هم والدین و هم فرزندان باید علائم را یاد بگیرند

کامیون پیچیده شده به عنوان یک “بیلبورد نورد” عمل می کند و به مردم از علائم دست برای “لطفا کمکم کنید” به همراه شماره تلفن خط تلفن کمپین و وب سایت آن اطلاع رسانی می کند.

ملیسا ویلکینز، هماهنگ کننده خدمات قربانی با خدمات قربانیان لندن و میدلسکس، گفت: هم والدین و هم فرزندان باید علائم زمانی که ممکن است شخصی مورد قاچاق قرار گیرد را بیاموزند.

ویلکینز می‌گوید: «چیزهایی مانند اینکه اگر کسی به نظر می‌رسد در ناراحتی است، اگر نمی‌داند شاید کجاست و به نظر می‌رسد که ممکن است قربانی نوعی آزار و اذیت باشد».

جاش مورگان، شهردار لندن روز چهارشنبه در مراسم رونمایی شرکت کرد و گفت که کمپین های آگاهی بخشی در مبارزه برای پایان دادن به قاچاق انسان حیاتی است.
جاش مورگان، شهردار لندن روز چهارشنبه در مراسم رونمایی شرکت کرد و گفت که کمپین های آگاهی بخشی در مبارزه برای پایان دادن به قاچاق انسان حیاتی است. (Angela McInnes/CBC)

“اگر دلتان به شما می گوید که ممکن است نگرانی وجود داشته باشد، مداخله نکنید، بلکه فقط با 9-1-1 تماس بگیرید و نشان دهید که به قاچاق انسان مشکوک هستید، و تا جایی که می توانید از نظر مکان و ظاهر افراد یادداشت کنید. آن اطلاعات را بپسندید و با خدمات اورژانسی که می‌توانند رهبری را بر عهده بگیرند و پشتیبانی ارائه کنند، به اشتراک بگذارید.”

جاش مورگان، شهردار لندن گفت که موقعیت جغرافیایی لندن و دسترسی به بزرگراه ها، آن را به مرکزی برای قاچاق انسان، قاچاق جنسی و استثمار تبدیل کرده است.

علاوه بر حمایت از کمپین‌های آگاهی‌بخشی، او گفت مطمئن است که رئیس پلیس جدید تای تروونگ، تخصص لازم را از کار خود در GTA برای مقابله با این موضوع به ارمغان خواهد آورد.

بر اساس گزارش مرکز کانادایی عدالت و آمار ایمنی جامعه، در سال 2020، 65 درصد از حوادث قاچاق انسان گزارش شده توسط پلیس کانادا در انتاریو رخ داده است.