سادبری، اونت. غیر انتفاعی می خواهد بداند که آیا محصولات تولید شده محلی حاوی فلزات سنگین هستند یا خیر

خبر

یک گروه غیرانتفاعی در سادبری، اونت. در حال جمع‌آوری نمونه‌های خاک و سبزیجات از باغ‌های سراسر شهر است تا آنها را از نظر فلزات سنگین آزمایش کند.

کری ریگنستریف، مدیر اجرایی سادبری اشتراک‌گذاری شده گفت: «آنچه ما در تلاش برای دستیابی به آن هستیم این است که دستورالعمل‌هایی را برای مردم تهیه کنیم، اگر، می‌دانید، می‌خواهند غذا را مستقیماً در زمین در سادبری پرورش دهند.

این گروه می‌خواهد دریابد که آیا عملیات معدنکاری در سادبری بزرگ و اطراف آن تأثیر منفی بر محصولات کشت شده در خاک‌های محلی داشته است یا خیر.

مطالعه قبلی خاک

در سال 2008 مطالعه خاک های سادبری منتشر شد یک گزارش بر اساس نمونه‌های خاک جمع‌آوری‌شده در اطراف شهر در سال 2001، “خطر کمی از اثرات بهداشتی بر ساکنان منطقه سادبری مرتبط با فلزات در محیط زیست” پیش‌بینی کرد.

کمیته فنی این مطالعه شامل شهر سادبری بزرگ، بهداشت کانادا، وزارت محیط زیست انتاریو، سادبری بهداشت عمومی و غول های معدنی Vale و Xstrata (در حال حاضر Glencore) بود.

محققان 8500 نمونه خاک را جمع آوری کردند و آنها را از نظر نیکل، مس، کبالت، سلنیوم، سرب و آرسنیک آزمایش کردند.

اما Regenstreif گفت که داده های این مطالعه بیش از 20 سال قدمت دارد.

او افزود: «واقعاً نگاه زیادی به محصولات باغی وجود نداشت.

می دانید، فرض در ارزیابی خطر سلامت انسان این بود که مردم واقعاً مقدار زیادی از محصولات باغی (که در محل رشد می کنند) نمی خوردند، که احتمالاً برای اکثر مردم سادبری درست است.

اما اکنون که باغبانی محبوب‌تر شده است، Sudbury Shared Harvest می‌خواهد ببیند آیا محصولات کشت شده در خاک محلی احتمالاً حاوی فلزات سنگین هستند یا خیر.

Regenstreif گفت که احتمالاً خطر کمی برای افرادی که محصولات خود را در بسترهای باغی مرتفع می کارند وجود دارد، زیرا خاک مورد استفاده در بسیاری از موارد محلی نیست.

Sudbury Shared Harvest با محقق دانشگاه ترنت اریک ساگر برای آزمایش خاک و تولید نمونه هایی برای فلزات سنگین همکاری می کند.

Regenstreif گفت که آنها از داوطلبان می خواهند که یک متر مربع را در حیاط خانه خود اختصاص دهند تا بتوانند گیاهان کاهو و تربچه – که به سرعت رشد می کنند – پرورش دهند و آنها را برای آزمایش به آزمایشگاه Sager بفرستند.

او گفت که امیدوارند ظرف یک سال به نتایجی دست یابند و توصیه هایی را به اشتراک بگذارند.