سادبری، اونت می‌گوید اجرای بهتری برای جلوگیری از مصرف سیگار توسط نوجوانان لازم است. صاحب مغازه ویپ

خبر

مالک مشترک یک سادبری، اونت. فروشگاه ویپ می گوید برخلاف قوانین سخت گیرانه تر، اجرای بهتری برای دور نگه داشتن سیگارهای الکترونیکی از دست نوجوانان لازم است.

رابرت آرسنال، یکی از مالکان فروشگاه eCloudz Specialty Vape می گوید: “دولت های ما تمایل دارند همه محصولات ما را تنظیم کنند. بهداشت کانادا سعی می کند این دستور کارها را پیش ببرد.”

“ویپینگ برای بچه ها نیست. اما قانون کجاست؟”

مکان هایی که کنترل نشده هستند به احتمال زیاد مکان هایی هستند که آن را دریافت می کنند.– رابرت آرسنال، یکی از مالکان، فروشگاه ویپ eCloludz

در انتاریو خرید سیگار الکترونیکی برای افراد زیر 19 سال غیرقانونی است.

و هنوز یک مطالعه اخیر محققان دانشگاه وسترن و کالج دانشگاه برشیا دریافتند که 26 درصد از نوجوانان در کانادا حداقل یک بار در ماه قبل از آن استفاده کرده اند.

آرسنو گفت که کارمندانش از هر کسی که کمتر از 25 سال به نظر می‌رسد می‌خواهد قبل از خرید محصولاتش، یک شناسنامه نشان دهد.

اما او گفت که همه مغازه های ویپ آنقدر دقیق نیستند.

او گفت: «مکان‌هایی که مقرراتی ندارند به احتمال زیاد مکان‌هایی هستند که آن‌ها را دریافت می‌کنند.

Arsenault افزود، نوجوانان نیز سیگارهای الکترونیکی را از افراد مسن که به طور قانونی آنها را خریداری می کنند، دریافت می کنند.

فروشگاه های آنلاین همچنین راهی برای افراد زیر سن قانونی برای خرید محصولات هستند، اما آرسنال گفت که شرکت های تحویل باید قبل از تحویل بسته، یک قطعه شناسنامه بخواهند.

یک ساختمان کوچک آبی بدون پنجره.
eCloudz Specialty Vape Shop در سادبری، سیگارهای الکترونیکی و محصولات مرتبط را به افراد 19 سال و بالاتر می فروشد. (جاناتان میگنو/سی‌بی‌سی)

برای قوانین سخت گیرانه تر فشار بیاورید

Nickel Belt MPP France Gélinas Bill 85 را معرفی کرده است، ویپینگ مخصوص کودکان نیست، که حداقل سن انتاریو را برای بخار کردن از 19 به 21 سال افزایش می دهد و همچنین از کبک پیروی می کند و طعم های مایع الکترونیکی غیر از تنباکو را ممنوع می کند.

بسیاری از سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین هستند و گلیناس می گوید یکی از نگرانی های او این است که نسل جدیدی از جوانان به آن معتاد می شوند.

گلیناس به CBC گفت: «ما از تنباکو می دانیم که نیکوتین بسیار اعتیادآور است بالا شمال.

برای یک فرد جوان ممکن است یک بار آن را امتحان کند و به نیکوتین وابسته باشد.

مواد شیمیایی مضر

بهداشت کانادا می گوید تحقیقات بیشتری مورد نیاز است در مورد اثرات بلندمدت استفراغ بر سلامتی

بخار سیگارهای الکترونیکی می تواند حاوی مواد شیمیایی بالقوه مضر باشد، به خصوص زمانی که دستگاه در دمای بالاتر گرم شود. اما Health Canada همچنین خاطرنشان می کند که “میزان موجود در آئروسل بخار به طور قابل توجهی کمتر از سطوح موجود در دود سیگار است.”

تعدادی از سازمان ها از جمله انجمن ریه کانادا، بنیاد قلب و سکته مغزی کانادا و انجمن بهداشت عمومی انتاریو از لایحه اعضای خصوصی Gélinas حمایت می کنند.

پنج بطری پلاستیکی با بسته بندی رنگارنگ.  همه آنها حاوی مایعی برای سیگارهای الکترونیکی هستند.
سیلوی پاتنود-رناد، پرستار بهداشت عمومی می‌گوید مایعات الکترونیکی با طعم‌های میوه‌ای و بسته‌بندی‌های رنگارنگ برای جوانان جذاب‌تر هستند. لایحه یکی از اعضای خصوصی در انتاریو ممنوعیت این طعم ها را پیشنهاد می کند. (جاناتان میگنو/سی‌بی‌سی)

Sylvie Patenaude-Renaud، یک پرستار بهداشت عمومی در سادبری و ناحیه بهداشت عمومی، گفت که بررسی ها نشان داده است که طعم سیگارهای الکترونیکی مانند آب نبات پنبه ای و تمشک آبی برای جوانان جذاب است.

او گفت: «گزارش‌های متعددی می‌گوید که این تأثیرگذارترین عامل در تصمیم یک جوان برای شروع مصرف سیگار است.

Patenaude-Renaud گفت که سیگارهای الکترونیکی را می توان به عنوان ابزاری برای ترک سیگار استفاده کرد، اما به غیر سیگاری ها توصیه نمی کند این عادت را ترک کنند.

او گفت: «ما همچنین می‌بینیم که در برخی افراد، به‌عنوان جوانانی که سیگار می‌کشند، این امر می‌تواند به دلیل اعتیاد به نیکوتین، احتمال بیشتری برای سیگاری شدن آنها در خط تولید تنباکو ایجاد کند.

با این حال، Health Canada می گوید شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد استخاره منجر به افزایش خطر سیگاری شدن می شود.

«داده‌های اخیر نشان می‌دهد که تا کنون، نرخ استعمال دخانیات، هم برای جوانان و هم برای بزرگسالان، همچنان رو به کاهش است و در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.» بهداشت کانادا می گوید در صفحه وب خود در مورد خطرات ناشی از بخار.

در مورد محدودیت‌های پیشنهادی Gelinas در مورد طعم‌های سیگار الکترونیکی به غیر از تنباکو، Arsenault گفت که بسیاری از مشتریانش طعم‌های شیرین‌تر را دوست دارند زیرا این طعم‌ها را از سیگار متمایز می‌کند.

او می‌گوید: «داشتن طعم‌هایی برای افراد برای کمک به ترک سیگار بسیار مهم است، در غیر این صورت آن‌طور که می‌توانست مؤثر نخواهد بود».

در مورد محدودیت‌های سنی سخت‌تر، آرسنال گفت که استخاره نسبت به سیگار ضرر کمتری دارد. او گفت که منطقی نیست که محدودیت های سخت گیرانه تری برای یک محصول کمتر خطرناک داشته باشیم.

او گفت: “تصور کنید به شما بگویم، می دانید، شما 19 ساله می شوید و می توانید به جای سیگار کشیدن، به سیگار دسترسی داشته باشید.”