مهول روبن داس5 مه 2023 12:44:18 IST
سامسونگ پس از معرفی آن در اوایل سال جاری در CES 2023، سرانجام به طور رسمی تلویزیون های ممتاز Neo QLED را در هند عرضه کرد. امسال، این کسب و کار از مدل های جدید تلویزیون 8K در طیف وسیعی از اندازه ها، از جمله مدل جدید 98 اینچی، رونمایی کرد. این شرکت تلویزیونهای 98 اینچی را میفروشد که میتوانند وضوح 4K را نمایش دهند اما وضوح بالاتری ندارند.
جدیدترین تلویزیونهای Neo QLED سامسونگ شامل صفحهنمایش Infinity و طراحی Infinity One میشوند که به شما اجازه میدهد تا نمایهای بسیار باریک داشته باشید. فناوری پیچیده عصبی کوانتومی سامسونگ که در مدلهای قبلی دیدهایم، تلویزیونهای QLED نئو سامسونگ را که اخیراً معرفی شده است، هدایت میکند. این تراشه پردازش 14 بیتی و ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی تلویزیون LED-lit کوانتوم مینی را تامین می کند.
مجموعه تلویزیونهای Neo QLED 8K و Neo QLED بر افزایش اتصال، امنیت با Knox Vault، شخصیسازی، تجربه بازی و پایداری تمرکز دارند. سامسونگ انتظار دارد در نتیجه این سری جدید درآمد خود را در سال 2023 دو برابر کند.
تلویزیونهای Neo QLED 8K در اندازههای 65، 75 و 85 اینچی با قیمت 3,14,990 روپیه در دسترس خواهند بود. تلویزیونهای Neo QLED 4K در اندازههای پنل بین 50 تا 85 اینچ با قیمتهای 141990 روپیه در دسترس خواهند بود. تا 25 می 2023، سامسونگ همچنین یک ساندبار سامسونگ HW-Q990 رایگان به ارزش 99990 روپیه با تلویزیونهای منتخب Neo QLED 8K و یک ساندبار سامسونگ HW-Q800 رایگان به ارزش 44990 روپیه با تلویزیونهای Neo QLED 4K ارائه میکند.
مهندیپ سینگ، معاون ارشد کسب و کار لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ، به Business Today گفت: «در بخش تلویزیون های QLED که مترادف با تلویزیون های پریمیوم است، شاهد رشد 2 برابری بین سال های 2020 تا 2022 بودیم. ما انتظار داریم در سال 2023 تا 2 برابر افزایش داشته باشیم، به دلیل خطوط تلویزیون های Neo QLED 8K و Neo QLED آینده. علاوه بر این، بازار تلویزیون های QLED 8K در سال 2022 2 برابر رشد کرد و انتظار می رود در سال 2023 رشد 3 برابری داشته باشد.
به عنوان مثال، بین سال های 2020 تا 2022، فروش تلویزیون های سامسونگ بزرگتر از 55 اینچ 150 درصد افزایش یافته است. تلویزیونهای 65 اینچی و بزرگتر 230 درصد افزایش داشته، در حالی که تلویزیونهای 75 اینچی و بزرگتر 300 درصد افزایش داشتهاند. سامسونگ پیشبینی میکند فروش تلویزیونهای ۵۵ اینچی و بزرگتر در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش یابد.
با کمال تعجب، سامسونگ معتقد است که تقاضا برای تلویزیون های هوشمند درجه یک به متروها و شهرهای بزرگ محدود نمی شود. سطح 2 و سایر شهرهای کوچکتر دو برابر سریعتر از شهرهای بزرگ رشد می کنند. طی چند سال گذشته، دو گرایش اصلی ظاهر شده است: مصرفکنندگان صفحهنمایش بزرگتر را انتخاب میکنند، بزرگتر میکنند، و تلویزیونهای ممتاز را در آغوش میگیرند.
همچنین در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد جوانان خرید تلویزیون های گران قیمت QLED بوده ایم. سینگ ادامه می دهد: «متوسط سن خریدار تلویزیون پریمیوم به طور پیوسته کاهش یافته است و از 38 سال در سال 2020 به 34 سال امروزی رسیده است.
سامسونگ همچنین رویکرد خرده فروشی خود را به منظور افزایش سهم بازار خود گسترش خواهد داد. سامسونگ قصد دارد تعداد فروشندگان تلویزیون QLED در کشور را از ۲۵۰۰ فعلی به ۵۰۰۰ در سال جاری افزایش دهد.