سیفلیس در شمال شرقی انتاریو در حال ظهور مجدد است

خبر

سیفلیس در شمال شرقی انتاریو کمی احیا می‌شود، جایی که برخی از افسران پزشکی از مردم – به‌ویژه آن‌هایی که چندین شریک جنسی دارند – می‌خواهند تا برای بیماری مقاربتی آزمایش کنند.

بهداشت عمومی سادبری و ولسوالی ها بیشترین افزایش را داشته است، با 23 مورد در سال 2023 گزارش شده است، بالاتر از سرعت سال گذشته که 31 مورد تایید شده بود.

اگرچه این افزایش همگام با اعداد استانی است بهداشت عمومی انتاریو فقط تا سال 2021 داده ها را ثبت کرده است.

هر دو منطقه بهداشتی Algoma و North Bay Parry Sound نیز شاهد افزایش تعداد مبتلایان بوده‌اند، به طوری که مقامات افزایش مداوم را طی پنج سال گذشته گزارش کرده‌اند.

آلگوما 31 مورد را در سال 2022 و 12 مورد را تاکنون در سال 2023 گزارش کرده است. اگرچه North Bay-Parry Sound فقط سه مورد را در سال جاری گزارش کرده است، واحد بهداشت تعداد موارد را تا 22 مورد در سال 2021 گزارش کرده است.

واحد بهداشت Timiskaming (THU) سه مورد را در سال 2020 گزارش کرد، اما در سال 2022، مسئولان واحد بهداشت گفتند که “انتظار دارند در چند ماه آینده موارد بیشتری وجود داشته باشد.”

علاوه بر این، THU گزارش داد که موارد سیفلیس مادرزادی در منطقه در حال افزایش است. سیفلیس مادرزادی زمانی اتفاق می‌افتد که نوزاد پس از آلوده شدن در رحم یا در حین تولد با سیفلیس متولد شود.

تنها منطقه ای که افزایشی در تعداد گزارش نکرده است، واحد سلامت پورکوپین (PHU) است که مناطق تیممینز و کاکرین را پوشش می دهد.

Mary France Caron-Bruneau، هماهنگ کننده برنامه برای برنامه سلامت جنسی در PHU، گفت که این منطقه تنها چند مورد دارد.

ساختمانی با تابلویی که روی آن نوشته شده است، «Sadbury and Districts» سلامت عمومی.
سادبری و منطقه بهداشت عمومی افزایش تعداد موارد سیفلیس در این منطقه را طی پنج سال گذشته گزارش کرده است. (فردریک پروژان/رادیو-کانادا)

Caron-Bruneau گفت: “یا افراد تحت آزمایش قرار نمی گیرند، یا موارد هنوز به منطقه مهاجرت نکرده اند.”

در هر صورت، کارون برونو گفت، او همه کسانی را که از نظر جنسی فعال هستند تشویق می کند تا با شریک زندگی خود گفتگوهای صادقانه داشته باشند.

او گفت: “من همه افرادی را که به طور بالقوه در معرض خطر هستند – بنابراین هر کسی که آمیزش محافظت نشده با چندین شریک جنسی دارد – تشویق می کنم تا برای سیفلیس آزمایش شوند، چه علائمی داشته باشند یا نداشته باشند.”

بدیهی است که واقعاً رابطه جنسی ایمن را انجام دهند، اما این ارتباط را با شرکای خود داشته باشند و شرکای خود را تشویق کنند که آزمایش شوند.

کمی نگران کننده است– تیلور مک چارلز، مدیر بخش بهداشت عمومی سادبری و ناحیه

در سادبری، تیلور مک چارلز، مدیر برنامه سلامت جنسی بهداشت عمومی، گفت که این افزایش “کمی هشداردهنده” است.

مک چارلز گفت: «دلایل دقیق افزایش ناشناخته است.

ما شاهد افزایش دوستیابی آنلاین و گسترش شبکه‌های جنسی هستیم که می‌تواند رفتار جنسی پرخطرتر را افزایش دهد. حدس می‌زنم می‌توانید بگویید که نوعی سهولت رابطه جنسی ناشناس.

همچنین ممکن است شاهد کاهش استفاده از کاندوم یا محافظ در حین رابطه جنسی باشیم.

محدودیت‌های همه‌گیری نیز می‌تواند نقش داشته باشد، زیرا بسیاری از کلینیک‌های تست STD در حالی که واحدهای بهداشتی با COVID-19 برخورد می‌کردند، متوقف شدند.

از سرگیری آزمایش برای سیفلیس نیز می تواند نقش داشته باشد، زیرا آزمایش بیشتر می تواند منجر به یافته های مثبت بیشتری شود.