شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزار هوش مصنوعی اینتل و اکوسیستم باز اینتل برای دموکراتیک کردن هوش مصنوعی مولد – اخبار فناوری، فرست پست

خبر

هوش مصنوعی مولد این توانایی را دارد که روش زندگی و کار ما را تغییر دهد، اما محاسبات پیچیده ای را ضروری می کند. اینتل امیدوار است با همکاری با شرکای صنعتی برای ترویج اکوسیستم هوش مصنوعی باز، این فناوری را در دسترس همگان قرار دهد.

تلاش اینتل برای شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزار هوش مصنوعی و اکوسیستم باز برای دموکراتیک کردن هوش مصنوعی مولد
هوش مصنوعی مولد به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد، که این امر باعث می‌شود تا تولیدکنندگان سخت‌افزار به‌شدت پیشرفت کنند. Intel Habana Gaudi2 با پردازشگر آموزش عمیق یادگیری خود، اینتل Habana Gaudi2 در حال پیشروی در این چالش است.

ChatGPT، یک چت ربات خلاق هوش مصنوعی، بر اهمیت راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری تأکید می کند که به هوش مصنوعی اجازه می دهد حداکثر پتانسیل خود را بشناسد. یک اکوسیستم باز توسعه دهندگان را قادر می سازد تا هوش مصنوعی را در هر مکانی ایجاد و پیاده سازی کنند و در عین حال قدرت، قیمت و سرعت را متعادل کنند.

اینتل در حال بهینه سازی ابزارها و کتابخانه های مولد AI منبع باز است تا عملکرد بهتری در شتاب دهنده های سخت افزاری خود داشته باشد. Hugging Face، یک کتابخانه پیشرو یادگیری ماشین منبع باز، فاش کرد که Habana Gaudi2 اینتل در هنگام انجام استنتاج بر روی مدل 176 میلیارد پارامتری BLOOMZ، 20 درصد بهتر از Nvidia A100-80G عمل کرد.

در مدل کوچکتر 7 میلیاردی BLOOMZ، Gaudi2 سه برابر سریعتر از A100-80G عمل کرد. Hugging Face Optimum Habana کتابخانه ای است که اجرای مدل های زبان بزرگ را در شتاب دهنده های Gaudi آسان می کند.

علاوه بر این، در پردازنده‌های نسل چهارم اینتل زئون مقیاس‌پذیر با AMX داخلی اینتل، Stable AI’s Stable Diffusion، یک مدل هوش مصنوعی مولد برای ایجاد متن به تصویر، اکنون 3.8 برابر سریع‌تر عمل می‌کند.

این شتاب بدون هیچ تغییری در کد انجام شد و دقت ترکیبی خودکار با استفاده از برنامه افزودنی اینتل برای PyTorch با Bfloat16 می‌تواند تاخیر را به کمتر از 5 ثانیه کاهش دهد.

پردازنده‌های Xeon نسل چهارم اینتل پاسخی طولانی‌مدت و کم مصرف برای کارهای هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ ارائه می‌کنند. با شتاب‌دهنده‌های داخلی مانند Intel AMX، این پردازنده‌ها می‌توانند عملکرد استنباط و آموزش را تا 10 برابر در انواع موارد استفاده از هوش مصنوعی بهبود بخشند، در حالی که عملکرد در هر وات را تا 14 برابر نسبت به تکرار قبلی افزایش می‌دهند.

این روش یک برنامه ساخت یک بار و در همه جا را با راه حل های سازگار و باز امکان پذیر می کند.

در حالی که هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که مهارت های انسانی را تا حد زیادی بهبود بخشد، اما باید به شیوه ای انسان محور و مسئولانه توسعه و به کار گرفته شود.

برای تضمین عملکردهای اخلاقی و به حداقل رساندن بدهی اخلاقی، کنترل شفاف هوش مصنوعی از طریق یک اکوسیستم باز مورد نیاز است. اینتل با سرمایه‌گذاری در فناوری و ایجاد یک محیط باز برای برآوردن نیازهای محاسباتی همه جنبه‌های هوش مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی مولد، به دموکرات‌سازی هوش مصنوعی اختصاص دارد.

اینتل روی هوش مصنوعی شرط بندی بزرگی می کند و در تلاش است تا دسترسی به محاسبات و ابزارها از جمله مدل های زبان بزرگ را دموکراتیک کند تا هزینه ها را کاهش دهد و ارزش سهام را افزایش دهد. LLM های شخصی شده برای افراد ALS به منظور افزایش ارتباطات ایجاد می شوند.

اینتل یک اکوسیستم باز را برای پرورش اعتماد و تضمین قابلیت همکاری از طریق یک استراتژی چند رشته‌ای که بر تقویت پتانسیل انسانی از طریق همکاری انسان و هوش مصنوعی و راه‌حل‌های کارآمد انرژی تمرکز دارد، ترویج می‌کند. یک استراتژی باز مسیر پیش روی هوش مصنوعی است.