شهردار برکنار شده شهر کوچک شمال انتاریو امیدوار است که دادگاه تجدیدنظر او را به سمت خود بازگرداند

خبر

رای دهندگان انتخاب خود را در پاییز انجام دادند، اما اکنون، چه کسی صندلی شهردار در دریاچه الیوت را پر می کند در دستان سه قاضی است.

کریس پاتری، عضو سابق شورای شهر، در اکتبر 2022 به عنوان شهردار شهر کوچک شمال انتاریو انتخاب شد، اما در ژانویه، تنها چند هفته پس از سوگند او، با تصمیم دادگاه در مورد شکایت تضاد منافع از سال 2019 از سمت خود برکنار شد.

گفته می شود که او تلاش کرده است تا اعضای شورای شهر خود را متقاعد کند که یک مجتمع تفریحی پیشنهادی چند میلیون دلاری را در زمینی نزدیک یک میدان تجاری که در آن پاتری صاحب یک فروشگاه است، بسازند.

او اکنون به این تصمیم اعتراض کرده است و هیئتی متشکل از سه قاضی روز چهارشنبه به پرونده او رسیدگی کردند.

“کاملاً حدس و گمان”

وکیل پاتری، برایان داکسبری، استدلال کرد که قاضی اصلی برای تصمیم گیری در مورد این پرونده نتایجی گرفته است که “کاملاً حدس و گمان” هستند.

او به عنوان یکی از اعضای شورای شهر، پاتری استدلال کرد که مجموعه عرصه جدید باید در زمینی نزدیک تپه اسکی محلی که قبلاً متعلق به شهرداری است، ساخته شود، و مخالف خرید ملک سابق مرکز خرید آلگو سنتر است.

داکسبری استدلال کرد که با «گیج‌کردن و درهم‌آمیختن» مکان‌های پیشنهادی مختلف و دوره‌های زمانی مختلف در این بحث طولانی‌مدت در دریاچه الیوت، قاضی به «استنباط» رسید که پاتری «دارای طرحی بود که به نوعی تپه اسکی را به مرکز تبدیل کند».

داکسبری به هیئتی متشکل از سه قاضی گفت: “شواهد این را تایید نمی کند.”

او همچنین این استدلال را که پاتری در پیشنهاد ساخت مجموعه آرنا در نزدیکی اوکلند پلازا، که در آن منافع مالی دارد، تضاد منافع داشت، زیر سوال برد.

کنار ساختمان دارای یک ساعت و عبارت «شهر دریاچه الیوت» است.
از زمانی که پاتری در ژانویه برکنار شد، یک شهردار موقت رهبری شورای شهر الیوت لیک را بر عهده داشت. (فردریک پروژان/رادیو-کانادا)

داکسبری به دادگاه گفت: “شما یک مجتمع 30 میلیون دلاری در یک شهر 10000 نفری قرار دادید، همه از آن سود می برند.” [Patrie]رفتار، از جمله مبادلات آزمایشی با دیگر اعضای شورای شهر، به عنوان نشانه ای از تضاد منافع.

وکیل پاتری، چهار سال انتظار برای تصمیم دادگاه را “اساسا ناعادلانه” خواند و از قضات خواست که اگر این موضوع “مناظره داغ سیاسی در دریاچه الیوت” بوده است، شاید رای دهندگان قبلاً در انتخابات شهرداری اکتبر در مورد آن تصمیم گرفته باشند. با انتخاب پاتری به عنوان شهردار خود.

“و آیا باید در آنجا بماند؟ و آیا دادگاه باید به این موضوع رسیدگی کند؟ داکسبری گفت.

“آیا دادگاه کمی در اینجا برای اعلام برنده کشیده می شود؟”

او همچنین استدلال کرد که شورای شهر الیوت لیک به درستی آیین‌نامه‌ای را تصویب نکرده است که به کمیسیون یکپارچگی اجازه انجام تحقیقات را می‌دهد، چیزی که وکلای شهر با آن مخالفت می‌کنند.

به عنوان بخشی از درخواست تجدیدنظر خود، پاتری همچنین از هیئت قضات می‌خواهد که حکم قبلی را که او را مجبور به پرداخت 90000 دلار به عنوان هزینه‌های قانونی متحمل شده توسط شرکت کمیسیونر صداقت، که وکیلش آن را “دوبرابر کردن” توصیف می‌کند، مورد بررسی قرار دهد.

Raivo Uukkivi، وکیل کمیسر یکپارچگی، به دادگاه گفت که Patrie “هیچ خطای اصلی محسوس” را با رای اصلی ارائه نمی دهد و فقط می خواهد پرونده را “مجدداً استدلال کند”.

او همچنین گفت غیرمعمول نیست که پرونده ها سال ها طول بکشد تا مراحل دادگاه طی شود و آن را “پیشنهاد خطرناک” برای تأخیر برای تأثیرگذاری بر حکم قاضی خواند.

جرمی مارتین وکیل، همچنین نماینده کمیسر یکپارچگی الیوت لیک، استدلال کرد که خود پاتری با به کارگیری یک «استراتژی دفاعی که احتمالاً در سیاست بسیار خوب عمل می‌کند»، مقصر این تاخیر است، اما در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های درخواست می‌شود. “

هیچ صحبتی در مورد اینکه چه زمانی قضات در مورد درخواست تجدید نظر پاتری تصمیم خواهند گرفت، وجود ندارد.

اگر آنها با شهردار برکنار شده موافقت کنند، او می تواند دوباره به کار خود بازگردد. در غیر این صورت، شورای شهر الیوت لیک تصمیم می‌گیرد که چگونه کرسی شهردار را پر کند، که محتمل‌ترین گزینه در انتخابات میان دوره‌ای است.