شکاف بین مدل پایه و Paperwhite- Technology News، Firstpost را پر می کند

خبر

قیمت: 9999 روپیه

تقریباً 15 سال از عرضه اولین کیندل می گذرد. این دستگاه در حال حاضر در نسل یازدهم خود قرار دارد. اما از زمانی که آمازون اولین Kindle Paperwhite را راه‌اندازی کرد، این دستگاه برای کسانی که می‌توانستند آن را بخرند، انتخاب شده است. این کار بیهوده بود زیرا Paperwhite در مقایسه با مدل پایه کیندل دارای ویژگی ها و خوانایی بسیار بهتری بود.

با راه اندازی جدیدترین Kindle (غیر کاغذی)، انتخاب بین این دو ممکن است آنقدر ساده نباشد که خوبی های زیادی را از پسر عموی نخبه تر خود وام گرفته است. ما باید تلاش خود را در Kindle کاملاً جدید (همانطور که آمازون دوست دارد آن را صدا کند) در چند هفته گذشته امتحان کنیم، و در اینجا موارد خوب و نه چندان خوب در مورد آن وجود دارد.

تصویر سرب بررسی نسل یازدهم Kindle
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

آنچه در مورد کیندل کاملاً جدید دوست داشتیم:

بسیار سبک و در دست احساس بسیار خوبی دارد
این شرکت ادعا می کند که این کیندل جدید نسل یازدهم جمع و جورترین و سبک ترین تا به امروز است و ما با آن مخالفت نخواهیم کرد. این دستگاه در دست بسیار سبک است و وزن آن تنها 158 گرم است. برای اینکه همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم، این روزها از بسیاری از تلفن های هوشمند سبک تر است. نگه داشتن طولانی مدت آن در یک دست باعث خستگی نمی شود. و اندازه جمع و جور آن باعث می شود که به راحتی آن را در یک کیف قرار دهید. ممکن است در برخی از جیب‌های شلوار هم جا شود، اما انجام آن را توصیه نمی‌کنم.

قاب های بالا و کناری باریک تر از قبل هستند و تقریباً به اندازه جدیدترین Paperwhite هستند. با این حال، بر خلاف Paperwhite، آنها به طور یکپارچه در صفحه ادغام نمی شوند و به طور قابل توجهی برجسته می شوند. یک دکمه فیزیکی منفرد در لبه پایینی برای روشن کردن دستگاه یا قرار دادن آن در حالت آماده به کار وجود دارد. در اینجا هیچ بلندگوی وجود ندارد اما می توان هدفون یا بلندگوهای بلوتوث را برای مصرف محتوای Audible وصل کرد.

طراحی بررسی نسل یازدهم Kindle
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

نمایشگر به مراتب بهتر از نمونه های قبلی
این تا حد زیادی بزرگترین پیشرفت در این Kindle جدید است. صفحه‌نمایش‌های پایه قدیمی‌تر Kindle قبلاً دارای تراکم پیکسلی 167 PPI بودند که متن را کمی ناهموار در اطراف لبه‌ها می‌کرد. آمازون تراکم پیکسلی این یکی را به 300 PPI افزایش داده است که همان تراکم پیکسلی Paperwhite است. اندازه صفحه نمایش هنوز 6 اینچی است (در مقابل 6.8 اینچی در Paperwhite)، اما بسیار واضح تر از قبل است، خواه متن یا جلد کتاب.

Kindle 11th Gen Review خوانایی نور خورشید
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

حتی متن با فونت‌های کوچک‌تر نیز در این Kindle واضح به نظر می‌رسد، و می‌توانید بدون نگرانی در مورد تأثیر نامطلوب خوانایی، اندازه فونت را کاهش دهید تا متن بیشتری در هر صفحه قرار گیرد. همه چیز در زیر نور مستقیم خورشید نیز عالی است، و همچنین نور قابل تنظیم جلو را دریافت می کنید که به شما امکان می دهد از این کیندل حتی در یک اتاق تاریک استفاده کنید. وقتی صحبت از تاریکی شد، چیزهای بیشتری وجود دارد که مرا به نقطه بعدی می رساند.

حالت تاریک یک افزودنی عالی است
در حالی که Kindle جدید را می توان در تاریکی کامل استفاده کرد، اما راحت ترین تجربه برای دیگران در اتاق نیست. بگویید دوست دارید در رختخواب مطالعه کنید، درخشش صفحه نمایش می تواند حواس فرد کنار شما را پرت کند. اینجاست که حالت تاریک وارد می‌شود، که صفحه را سیاه و متن را سفید می‌کند، بنابراین تجربه خواندن بسیار آرامش‌بخشی را حتی برای شخصی که از این Kindle استفاده می‌کند، فراهم می‌کند. این یک افزودنی عالی است و به سادگی با پایین کشیدن منوی بالا فعال می شود.

Kindle 11th Gen Review حالت تاریک
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

16 گیگابایت حافظه داخلی
آمازون در Kindle جدید فقط تراکم پیکسلی را افزایش داده است. فضای ذخیره سازی نیز از 8 گیگابایت به 16 گیگابایت افزایش یافته است. صادقانه بگویم، با توجه به اینکه حجم اکثر کتاب های الکترونیکی حداکثر یک یا دو مگابایت است، حتی 8 گیگابایت نیز به اندازه کافی خوب بود. و 16 گیگابایت (13.2 گیگابایت در دسترس) به شما امکان می دهد هزاران کتاب الکترونیکی را در این دستگاه ذخیره کنید. تصور کنید وزن چند هزار کتاب فقط 158 گرم باشد. آیا ما عاشق تکنولوژی نیستیم؟

بهبود پشتیبان باتری و پورت USB-C برای شارژ
باتری پشتیبان نیز نسبت به نسل قبلی خود 50 درصد پیشرفت خوبی داشته است. این شرکت ادعا می کند که عمر باتری 6 هفته ای برای Kindle جدید دارد. شکار – در 30 دقیقه مطالعه روزانه. عمر باتری بسته به استفاده شما متفاوت خواهد بود. با کمی بیش از یک ساعت مطالعه روزانه، به راحتی بیش از یک دو هفته برای من دوام آورد، که با توجه به اینکه حداکثر نیاز به شارژ این دستگاه دارید حداکثر دو بار در ماه بسیار خوب است.

Kindle 11th Gen Review پورت USB-C
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

اگر به مدت یک هفته یا بیشتر از آن استفاده نکنید، بسیار بیشتر دوام می آورد. زمان آماده به کار در اینجا عالی است و در صورت عدم استفاده، به سختی باتری خالی می شود. یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل‌توجه وجود درگاه USB-C است که چند نسل طول کشید تا وارد شود، اما بالاخره به اینجا رسید. شارژر استاندارد 10 وات USB-C حدود چهار ساعت طول می کشد تا این کیندل را به طور کامل شارژ کند.

آنچه در مورد کیندل کاملاً جدید دوست نداشتیم:

بسیاری از معایب اینجا نتیجه خراب شدن ما توسط Kindle Paperwhite است. در حالی که ما کاملاً آگاه هستیم که باید تمایزهای واضحی بین این دو دستگاه وجود داشته باشد تا وجود فردی آنها را توجیه کند، عناصر خاصی وجود دارد که می‌توانست به مدل پایه نیز اضافه شود.

بدون حفاظت از ورود
این یکی از ویژگی های Paperwhite است که من مطمئناً دوست داشتم در Kindle اصلی ببینم. در حالی که دستگاه ممتازتر دارای مقاومت مناسب در برابر آب IPX8 است، مقاومت در برابر پاشش آب IPX5 نیز برای این مدل کافی است. کتابخوان چیزی نیست که فرد فقط در داخل خانه از آن استفاده کند. بنابراین کمی محافظت در برابر عناصر در فضای باز مفید خواهد بود. چیزی که آمازون باید برای کیندل نسل دوازدهم در نظر بگیرد.

Kindle 11th Gen Review Bezels
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

داشتن نور گرم قابل تنظیم خوب بود
بله، اکنون ما آن را فشار می دهیم. اما ویژگی نور گرم باعث می‌شود که Paperwhite علاوه بر نور یکنواخت‌تر جلو به لطف 17 LED، روی چشم‌ها بسیار راحت‌تر شود. در حالی که هیچ مشکل آشکاری در مورد خوانایی Kindle کاملاً جدید وجود ندارد، اما صفحه نمایش در مقایسه با آن کمی سرد به نظر می رسد، به خصوص در محیطی با نور کم، و لمس گرما، اگر یک نور گرم قابل تنظیم نبود، بهتر بود.

بدون اسلات سیم کارت برای اتصال داده در حال حرکت
Kindle پایه فقط از طریق WiFi کار می کند و هیچ گزینه ای برای اتصال داده وجود ندارد زیرا گزینه SIM یا e-SIM ندارد. بنابراین اگر خارج از منطقه WiFi هستید، نمی توانید کتاب های الکترونیکی را در حال حرکت بخرید یا دانلود کنید. البته، می‌توان یک هات اسپات را روی تلفن هوشمند خود راه‌اندازی کرد و کارهای ضروری را انجام داد، اما یک نوع جداگانه 4G/5G برای کسانی که به آن اهمیت می‌دهند، ایده بدی نبود.

Kindle 11th Gen Review حالت عادی
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

قیمت و حکم:
Kindle کاملاً جدید (نسل یازدهم) را می توان با 9999 روپیه با یک سال ضمانت در آمازون هند خریداری کرد. شما می توانید بین گزینه های رنگ مشکی و آبی جین یکی را انتخاب کنید. این کیندل جدید نه تنها فشرده‌ترین و سبک‌ترین کیندل تاریخ است، بلکه بهترین مدل پایه تا به امروز است. همچنین دارای تعداد انگشت شماری از ویژگی های مفید است که قبلاً فقط در Paperwhite موجود بود، مانند صفحه نمایش 300 PPI و نورپردازی جلو.

یک رابط کاربری پاسخگو، 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، پشتیبان‌گیری بهتر از باتری و حالت تاریک جدید را اضافه کنید، و Kindle کاملاً جدید با توجه به تفاوت 5000 روپیه‌ای بین این دو، نسبت به Paperwhite یک مورد قوی برای خود ایجاد می‌کند. البته، Paperwhite همچنان بهترین خواننده کتاب الکترونیکی است، اما شکاف بین این دو دستگاه از یک نسل قبلاً تا این حد کم نبوده است.