طرفداران در بازدید از گوردون لایت فوت در اوریلیا، اونت، به او احترام می گذارند.

خبر

بیش از 1000 طرفدار روز یکشنبه در شهر زادگاه گوردون لایت فوت در مرکز انتاریو برای خداحافظی با این خواننده و ترانه‌سرا به صورت عمومی حضور یافتند.

با باریدن باران، صفی در خیابان بیرون کلیسای یونایتد سنت پل در اوریلیا، انتاریو، جایی که لایت فوت زمانی به عنوان پسر گروه کر آواز می خواند، رشد کرد.

در داخل، هر فرد لحظه ای با اسطوره موسیقی فقید داشت، در حالی که صف به آرامی از کنار تابوت بسته او می گذشت. با یک دسته گل بزرگ از گل رز قرمز و همچنین یک گل صورتی تزئین شده بود.

درون دسته گل، کارتی که توسط بیوه‌اش، کیم لایت‌فوت، نوشته شده بود، نوشته شده بود: «گنجینه قلب من». او در ساعت اول به بازدیدکنندگان در نزدیکی محل ورود آنها به ساختمان خوش آمد گفت.

در طول بازدید، که قرار است تا ساعت 8 بعد از ظهر یکشنبه ادامه داشته باشد، یک جریان مداوم از آهنگ های لایت فوت بر روی سیستم صوتی پخش می شود.

دو ساعت پس از شروع، نیروهای امنیتی این رویداد تخمین زدند که نزدیک به 1700 نفر از کلیسا عبور کرده بودند.

اعضای عمومی برای ادای احترام به هنگام دیدار از گوردون لایت فوت خواننده و ترانه سرا در کلیسای سنت پل، در زادگاهش اوریلیا، انتاریو، یکشنبه، 7 مه 2023. این هنرمند افسانه ای کانادایی در 1 مه درگذشت. سن 84 سالگی به دلایل طبیعی
اعضای مردم در زیر باران در کلیسای متحد سنت پل به صف شدند تا به لایت فوت که در 1 مه درگذشت. (فرد تورنهیل/ مطبوعات کانادا)

استیو پورتر و همسرش دایان پورتر، دو ساعت و نیم قبل از باز شدن درها، اولین بار در ساعت 10:30 صبح در صف کلیسا بودند. آنها که نمی دانستند جمعیت چقدر زیاد است، می خواستند برای ادای احترام زودتر حاضر شوند.

او در حالی که در صف ایستاده بود، گفت: «احساس می‌کنم که گورد را به شیوه کوچک خودم گرامی می‌دارم.

من نماینده خانواده و اجدادم هستم که همه رفته‌اند و او را بسیار دوست داشتند.»

Myeengun Henry از Chippewas of the Thames First Nation در نزدیکی لندن، اونت، با یک هدیه تنباکو به افتخار لایت فوت سفر کرد.

او همچنین یک پر عقاب در دست داشت که به گفته او ژست نمادین پرنده ترین پرنده بود.

او گفت: “این می تواند دورترین ها را ببیند و من آن را به نوعی به گورد ربط می دهم.”

او می توانست چیزهایی را ببیند که دیگران نمی توانستند ببینند و پر عقاب برای فکر کردن به گوردون عالی است. [He] حقیقت را برای بسیاری از مردم فرستاد و بنابراین من برای میراث او احترام زیادی قائل هستم.”

هد شات گوردون لایت فوت
لایت فوت که در سال 2019 در تورنتو عکاسی شد، دوشنبه در سن 84 سالگی درگذشت. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

آنتونت دینوو و همسرش، وینس دینوو، چند ساعت از مارکهام، اونت، خارج از تورنتو سفر کردند.

آنتونت گفت که آنها قصد داشتند از یک فروشگاه ضبط محلی بازدید کنند و در نزدیکی ماریپوسا، محل برگزاری جشنواره موسیقی که لایت فوت اغلب در آن اجرا می کرد، قدم بزنند.

او گفت: “من فکر می کنم مهم است که امروز اینجا باشم.” “این نشان دهنده فقدانی است که ما احساس می کنیم و یک جشن.”

بسیاری از مؤسسات محلی این احساسات را به دل گرفتند. چندین بار و یکی از فروشگاه‌های ضبط محلی برنامه‌ریزی کردند تا تأثیر لایت‌فوت را از طریق اجرای موسیقی زنده این آخر هفته شناسایی کنند.

دیوید لابوت که برای آخر هفته با دوستش چهار ساعت از ویندزور در استان اونتیا رانندگی کرد، گفت که روح لایت فوت را می‌توان در خیابان‌های شهر حس کرد.

او گفت: «در همه جا ادای احترام وجود دارد. واقعاً خوب است که می‌بینیم شهری مالک یکی از شهرها می‌شود.»

دوست قدیمی می گوید: یک روز احساسی

ریک هاینز نوازنده باس گوردون لایت فوت و یک دوست قدیمی بود. او گفت که این یک روز احساسی برای او بود.

هاینز به سی بی سی نیوز گفت: «خاطرات زیادی با گوردون در اطراف اوریلیا و همچنین هزاران نفر از طرفداران او در اینجا وجود دارد، بنابراین … بسیار سورئال و تکان دهنده است.

تماشا | ریک هاینز درباره دوست دیرینه گوردون لایت فوت فکر می کند:

گوردون لایت فوت یک دوست وفادار و خوب بود، بیسیست قدیمی

ریک هاینز، که در ملاقات عمومی برای دوستش گوردون لایت فوت در اوریلیا، انترنتی شرکت کرد، تروبادور فقید کانادایی را فروتن و خجالتی توصیف کرد، یک ماجراجو برای هر چالشی و یکی از بزرگترین ترانه سرایانی که تا به حال زندگی کرده است.

هاینز گفت که در حال انعکاس 55 سال با Lightfoot است “و تمام اوقات خوبی که ما داشتیم، و او گفته است که “این یک سواری عالی بود.”

او افزود: “این یک افتخار واقعی بود که در تمام این سال ها برای گوردون کار کردم.”

هاینز دوستش را “مردی بسیار متواضع”، ماجراجو، بشردوست و “شخصی بسیار خجالتی” توصیف کرد. “

در ساعت 2 بعد از ظهر، ناقوس کلیسا در سنت پل 30 بار به صدا درآمد، 29 بار برای خدمه ادموند فیتزجرالد و یک بار به افتخار لایت فوت.

پس از مرگ لایت فوت در 1 می، ساکنان اوریلیا شروع به گذاشتن گل بر روی دو بنای یادبود این خواننده در شهر کردند.

روز شنبه، کنسرتی که از قبل برنامه ریزی شده بود برای ادای احترام به حرفه او در خانه اپرای اوریلیا، جشنی برای زندگی و حرفه او شد.

در جای دیگر، کتاب تسلیت را می توان در تالار مسی تورنتو امضا کرد، مکانی که لایت فوت در طول دوران حرفه ای خود اغلب در آن اجرا می کرد. از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر در دسترس است

یک تشییع جنازه خصوصی قرار است در اوریلیا برگزار شود، جایی که او در کنار والدینش به خاک سپرده خواهد شد.

زنی با پیراهن سفید، کت و شلوار آبی و کلاه، کتاب بازدید را امضا می کند.
یک بازدیدکننده کتاب مهمان را در یک بازدید عمومی برای Lightfoot در Orillia در روز یکشنبه امضا می کند. (هدر والدرون/سی بی سی)