فرماندار میشیگان به دنبال خاموش شدن خط لوله انبریج در دریاچه های بزرگ است

خبر

گرتچن ویتمر ، فرماندار میشیگان ، روز جمعه اقدام قانونی را برای تعطیلی خط لوله انبریج انجام داد كه نفت را در زیر كانالی كه دو دریاچه بزرگ را به هم متصل می كند ، حمل می كند.

دفتر ویتمر به شرکت مستقر در کلگری اطلاع داد که در حال لغو حق الزحمه اعطا شده در سال 1953 برای گسترش قطعه تقریبا 6.4 کیلومتری خط لوله از طریق تنگه های مکیناک ، دریاچه هورون به دریاچه میشیگان است.

این لغو ظرف 180 روز اعمال می شود ، در این زمان باید جریان روغن متوقف شود.

مشاور حقوقی فرماندار دموکرات در نامه ای به انبریج گفت که این لغو ناشی از “نقض دکترین اعتماد عمومی” و “الگوی پایدار و مداوم عدم انطباق با شرایط خدمت و استاندارد مراقبت های لازم” است.

ویتمر در بیانیه ای گفت: “انبریج به طور معمول از اقدامی برای محافظت از دریاچه های بزرگ ما و میلیون ها آمریكایی كه به دلیل داشتن آب آشامیدنی تمیز و مشاغل خوب به آنها وابسته اند ، خودداری كرده است.” “آنها با نادیده گرفتن مشکلات ساختاری که دریاچه های بزرگ ما و خانواده های ما را در معرض خطر قرار می دهد ، بارها و بارها شرایط عرفی 1953 را نقض کردند.

“مهمتر از همه ، انبریج خطر غیر قابل قبولی برای نشت نفت فاجعه بار در دریاچه های بزرگ که می تواند اقتصاد و روش زندگی ما را ویران کند ، به مردم میشیگان تحمیل کرده است. به همین دلیل ما در حال حاضر اقدام می کنیم ، و من همچنان ادامه خواهم داد مسئول هر کسی که دریاچه های بزرگ و آب شیرین ما را تهدید کند. “

دادستان کل میشیگان ، دانا نسل گفت که وی روز جمعه برای اجرای تصمیم ویتمر و خاموش کردن خط شکایت کرد و گفت این اقدامات نشان می دهد که “خط 5 خطرات بزرگی برای دولت ما است و باید از آبراه های عمومی ما حذف شود.”

انبریج بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

در این سال 2017 ، پرونده بایگانی ، مهره ها ، پیچ ها و اتصالات تازه آماده است تا به قسمت شرقی خط لوله Enbridge Line 5 در میشیگان اضافه شود. طبق هیئت دادگاه دادگاه تجدیدنظر دادگاه 6 آمریکا در رای 5 ژوئن 2020 ، شرکت Enbridge Inc از نظر قانونی برنامه های قابل قبولی را برای مقابله با احتمال نشت در دریاچه های بزرگ تهیه کرده است. (دیل جی یانگ / اخبار دیترویت از طریق آسوشیتدپرس)

این حرکت باعث نبرد چندین ساله بر سر خط 5 ، که بخشی از شبکه خطوط لوله Lakehead انبریج است و نفت را از غرب کانادا به پالایشگاه های ایالات متحده و انتاریو می برد ، افزایش می دهد. این خط لوله روزانه حدود 87 میلیون لیتر مایعات نفت و گاز طبیعی بین Superior ، Wisconsin و Sarnia ، Ont حمل می کند.

این شرکت می گوید قطعه زیر آب از وضعیت خوبی برخوردار است و هرگز نشت نکرده است. گروه های محیط زیست ادعا می کنند که در برابر پارگی آسیب پذیر است که می تواند بخشهایی از دریاچه هورون و دریاچه میشیگان را ویران کند.

انبریج با Gov وقت توافق کرد. ریک اسنایدر ، یک جمهوری خواه ، در سال 2018 برای جایگزینی بخش زیر آب با یک لوله جدید که در یک تونل قرار دارد و از طریق بستر زیر تنگه های ماکیناک حفر می شود.

این شرکت به دنبال مجوزهای ایالتی و فدرال برای این پروژه است ، که تحت تأثیر دستور خاموش شدن ویتمر در مورد خط لوله موجود نیست.