فعالان اقلیم جوانان در مورد تصمیم دادگاه انتاریو در مورد اهداف گازهای گلخانه ای تجدید نظر خواهند کرد

خبر

موسسه خیریه حقوق محیط زیست که نماینده جوانانی است که از دولت انتاریو به دلیل طرح تغییر آب و هوا شکایت می کنند، پس از اخراج یک قاضی در ماه گذشته، درخواست تجدید نظر داده است.

Eco Justice نماینده گروهی از جوانان انتاریو است که می گویند این استان اهداف کافی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را تعیین نکرده است، که نسل های آینده و حقوق منشور آنها را تهدید می کند.

ماری آندره ورمته، قاضی دادگاه عالی، با متقاضیان جوانان موافقت کرد که تغییرات آب و هوایی تأثیر منفی نامتناسبی بر جوانان و مردم بومی خواهد داشت و این استان با نداشتن برنامه قوی‌تر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، جان مردم را به خطر می‌اندازد.

ورمت در تصمیم خود نوشت: «انتاریو با انجام ندادن گام‌هایی برای کاهش بیشتر گازهای گلخانه‌ای (گازهای گلخانه‌ای) در استان، به افزایش خطر مرگ و میر و خطراتی که متقاضیان و دیگران با آن مواجه هستند، کمک می‌کند.

  آ
Ecojustice در درخواست خود قصد دارد استدلال کند که طرح آب و هوای دولت انتاریو مبتنی بر علم نبوده و هرگز توضیح داده نشده است. (CBC)

در سال 2018، دولت فورد “طرح محیط زیست ساخته شده در انتاریو” خود را اعلام کرد که پیشنهاد می‌کرد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 30 درصد کمتر از سطح سال 2005 کاهش دهد.

سال گذشته استان بی سر و صدا اهداف خود را تجدید نظر کرد، اگرچه اعلام کرد که هنوز در مسیر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به 30 درصد کمتر از سطح 2005 تا سال 2030 است. پیشرفت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای عمدتاً به دلیل تصمیمات اتخاذ شده در دولت های لیبرال قبلی بود – به ویژه پایان دادن به استفاده انتاریو از تولید برق با سوخت زغال سنگ. .

ورمت شکایت جوانان را رد کرد زیرا گفت که هرگونه نارسایی در طرح آب و هوای استان به سطح نقض حق زندگی، آزادی و امنیت طبق بند 7 منشور حقوق و آزادی ها نمی رسد.

دانیل گالانت، وکیل دادگستری به نمایندگی از جوانان، گفت اگرچه قاضی موافقت کرد که طرح آب و هوای استان ناکافی است، زیرا همچنان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد، اما نمی تواند به عنوان نقض حقوق منشور شناخته شود.

گالانت گفت: “ما می خواهیم استدلال کنیم که قاضی در یافتن اینکه هدف خودسرانه نبوده است، اشتباه کرده است، زیرا او قبلاً دریافته بود که هدف به شدت کمتر از آن چیزی است که اجماع علمی لازم است.”

و آن تفاوت بین هدف و علم زیاد بود، توضیح داده نشد و هیچ مبنای علمی نداشت.»

گالانت گفت: اگرچه او در حال درخواست تجدید نظر در مورد این تصمیم است، اما این پرونده در حال حاضر قابل توجه است زیرا این اولین بار است که دادگاه کانادایی تغییرات آب و هوایی را به عنوان یک موضوع حقوق بشر بررسی می کند.

او گفت: «می‌دانید، می‌توان از طریق دادگاه‌ها، دولت‌ها را در قبال اقدامات اقلیمی خود پاسخگو دانست.