فیصل حبیب، مدیر اینتل، علاقه فزاینده هند به رایانه‌های شخصی کوچک و NUCها را توضیح می‌دهد – اخبار فناوری، فرست پست

خبر

رایانه‌های شخصی کوچک یا NUC برای آن دسته از شما که سرمایه‌گذاری زیادی در اکوسیستم اینتل کرده‌اند در طول همه‌گیری محبوبیت زیادی پیدا کردند و در سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته‌اند.

اینتل امیدوار است با راه‌اندازی سری NUC 13، با صنعت بازی‌سازی پررونق و اقتصاد سازنده در هند، از بازار رو به رشدی سرمایه‌گذاری کند و به دنبال علاقه‌مندان و کاربران قدرتمند قدرتمند مانند گیمرها و تولیدکنندگان محتوا باشد.

فیصل حبیب، مدیر اینتل، علاقه فزاینده هند به رایانه‌های شخصی کوچک و NUC را توضیح می‌دهد.
هند شیفتگی فزاینده‌ای به رایانه‌های شخصی با فاکتور کوچک دارد که بسیار جذاب هستند. همانطور که فیصل حبیب از اینتل توضیح می‌دهد، NUC 13 اینتل به‌عنوان راه‌حل عالی در چنین مواردی، به لطف فرم فاکتور کوچک و ماژولار و عملکرد خیره‌کننده‌ای که قادر به انجام آن است، پیشرفت می‌کند.

با فیصل حبیب، مدیر بازاریابی علاقه مندان، در اینتل گپ کوچکی داشتیم تا بینش هایی در مورد شیفتگی گیمر هندی به رایانه های شخصی کوچک، نحوه شکل گیری بخش علاقه مندان در هند و اینکه علاقه مندان به چه سمتی خواهند رفت. صنعت بازی به سمت. گزیده های ویرایش شده:

NUC های اینتل به عنوان رایانه های شخصی بسیار کوچکی شروع شدند که عملکرد بسیار قدرتمندی داشتند، اما در طول سال ها شاهد بزرگتر شدن آنها بوده ایم. آیا به خاطر پردازنده های گرافیکی است؟
رشد محصولات NUC Extreme ترکیبی از جهت گیری های مرتبط با افزایش قابلیت های CPU و افزایش اندازه GPU بوده است. در حالی که ما در مورد محصولات اعلام نشده و منتشر نشده اظهار نظر نمی کنیم، ارزش این را دارد که به آن اشاره کنیم که با روند بازار در قدرت/عملکرد بسیار آشنا هستیم.

از NUC 9 Extreme تا NUC 13 Extreme و هر چیزی در این بین، هر کدام به دنبال افزایش قابلیت ها و عملکرد بودند.
جهت استراتژیک ما همچنان بر ارائه بهترین عملکرد در هر لیتر متمرکز است. ما فاکتورهای شکل را برای تطبیق با این هدف با در نظر گرفتن افزایش اندازه GPU و قابلیت های CPU تنظیم کردیم.

ما به طور مستمر در حال بررسی چگونگی نوآوری برای رسیدن به آن هدف در هر نسل هستیم و همچنان شاهد فرصت‌های قابل توجهی در ایجاد نوآوری در این فضا هستیم.

روند در سراسر صنعت این است که به دنبال اجزای کوچکتر و کارآمدتر باشیم، اما از طرف دیگر پردازنده‌های گرافیکی بزرگتر می‌شوند. آیا ما شاهد کوچکتر شدن پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ با قدرتمندتر و کارآمدتر شدن آن‌ها خواهیم بود یا همچنان شاهد بزرگ‌تر شدن آن‌ها خواهیم بود؟
دشوار است که بگوییم آینده طراحی‌های GPU چه خواهد بود، اما هدف ما با طراحی هر NUC این است که آنچه را که مصرف‌کنندگان می‌خواهند ارائه دهیم.

به عنوان مثال، با NUC 13 Extreme، اندازه شاسی را افزایش دادیم تا یک پردازنده گرافیکی با اندازه کامل و سه شیار را در خود جای دهد تا بتواند بازار گران‌قیمت و مشتاق را تامین کند. اگر در آینده پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندتر و کوچکتر شوند، مطمئن هستم که محصولات ما مطابق با آن تنظیم خواهند شد.

در اکثر سیستم‌های از پیش ساخته شده با فرم فاکتور کوچک، ایده این است که به سراغ اجزای لحیم‌شده بروید، به‌ویژه وقتی از رم و CPU صحبت می‌کنیم. برای نسل دوازدهم NUC و همچنین برای NUC های Raptor Canyon، اینتل به سراغ پردازنده های سوکتی رفته است. دلیل آن چه بود؟ آیا ارتقای کاربر عاملی بود که در نظر گرفته شد؟
با Intel NUC 12 Extreme و جدیدترین NUC 13 Extreme، ما انتخاب کرده‌ایم که از CPU‌های سوکت‌دار استفاده کنیم تا نیازهای برخی از خواستارترین مصرف‌کنندگان خود را برآورده کنیم.

برای آنها اوج عملکرد همه چیز است و اینجاست که CPUهای دسکتاپ ما به این وعده عمل می کنند. با این حال، این به معنای دور شدن ما از اجزای لحیم کاری سنتی نیست. ما هنوز محصولات NUC دیگری داریم، مانند NUC 12 Enthusiast که از یک پردازنده موبایلی استفاده می کند که روی برد لحیم شده است.

با این حال، صرف نظر از محصول NUC، ارتقای کاربر همیشه مورد توجه است و ما سعی می کنیم با ارتقای حافظه رم و فضای ذخیره سازی آن را ارائه دهیم.

رایانه‌های شخصی با فاکتور کوچک اغلب قربانی صدای بلندتر فن شده‌اند که عمدتاً به دلیل گرما است. اینتل چگونه حرارت و صدای فن را با شاسی NUCهای نسل سیزدهم مدیریت کرد؟
طرح‌های حرارتی همیشه بر اساس نویز در مقابل عملکرد ارزیابی می‌شوند، با Raptor Canyon متوجه شدیم که ارائه چیزی که می‌تواند با یک میز تست در هوای آزاد مقایسه شود، کار شگفت‌انگیزی در پایین نگه داشتن حرارت و نویز نسبت به طرح‌های قبلی انجام داده است. و ما موفق شده‌ایم این را ارائه دهیم و در عین حال یک توری روی شاسی ایجاد کنیم تا گرد و غبار را به حداقل برسانیم.

فیصل حبیب، مدیر اینتل، علاقه فزاینده هند به رایانه‌های شخصی کوچک و NUC را توضیح می‌دهد.

آسیای جنوب شرقی، به ویژه هند، جامعه علاقه مندان بسیار کوچک و جامعه DIY حتی کوچکتر دارد. آیا اینتل کاری برای رفع آن و کمک به رشد بازار علاقه‌مندان و DIY انجام می‌دهد؟
بازار بازی عمدتاً در حال رشد بوده است و به طور کلی برای فرم فاکتورهای کوچکتر نیز رشد ثابتی وجود داشته است. ما قصد داریم با در نظر گرفتن این مسیر به نوآوری و ارائه محصولات جدید به بازار ادامه دهیم.

به گفته شما، Raptor Canyon NUC برای چه کسی مناسب است، چه نوع کاربر رایانه شخصی یا علاقه مند به رایانه شخصی باید Raptor Canyon NUC را در نظر بگیرد؟
در طول نسل‌ها شاهد استفاده از موارد بسیار کمی برای NUC از جمله بخش‌هایی مانند Robotics و Edge IoT بوده‌ایم. NUC های بازی ما برای افرادی که به دنبال رایانه های شخصی بازی با فاکتورهای کوچک هستند عالی هستند.

بسته بندی قابلیت حمل لپ تاپ و قدرت یک کامپیوتر رومیزی. بنابراین، چه گیمر باشید و چه تولید کننده محتوا، تا زمانی که به دنبال عملکرد عالی در یک بسته کوچک هستید، NUC 13 Extreme برای شما عالی خواهد بود.

بزرگترین چالش در طراحی 13th، Gen NUC چه بود؟ آیا حوزه های خاصی وجود داشت که مهندسان شما باید بیشتر تمرکز کنند؟
هدف قرار دادن محدودیت توان بر روی پردازنده بیش از دو برابر نسل قبلی، واقعاً ما را به صفحه طراحی سیستم و طراحی حرارتی بازگرداند. ماژولار نگه داشتن سیستم و در عین حال بالا بردن سطح انرژی به همان اندازه که انجام دادیم چالشی بود که معتقدیم با یک راه حل عالی روبرو شدیم.

ما همچنین یک فرآیند یکپارچه سازی بسیار آسان را انجام دادیم که می تواند در حدود 5 دقیقه تکمیل شود و شامل بیش از 8 پیچ برای نصب حافظه، ذخیره سازی و GPU نیست.

اگر بخواهم NUC نسل سیزدهم خود را به حداکثر برسانم، چه نوع پیکربندی پیشرفته‌ای را دنبال می‌کنم؟
Intel NUC 13 Extreme را می توان با پردازنده Core i9-13900 اینتل، 2×32 گیگابایت DDR5-5600 SODIMM، درایور 2 ترابایت NVMe Gen4 در هر اسلات و تا Nvidia GeForce RTX 4080FE پیکربندی کرد.