لندن تقریباً 400 هزار دلار برای توسعه نرم افزار مسکنی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، هزینه کرده است

خبر

شهر لندن در طی نه سال گذشته تقریباً 400000 دلار برای توسعه یک برنامه نرم افزاری برای مدیریت سیستم مسکن اجتماعی خود هزینه کرده است – پروژه ای که اکنون پس از سؤالات CBC News در حال بررسی است.

سی‌بی‌سی نیوز پس از اطلاع از این که پول برای پروژه‌ای که هنوز محقق نشده است، از جمله صدها هزار دلار از سال 2015 به یک مشاور پرداخت شده است، شروع به پرسیدن سؤالات درباره این پروژه کرد.

مت فلدبرگ، مدیر توسعه مسکن شهرداری، در گزارشی به کارکنان شهر نوشت: «در آوریل 2023، یکی از اعضای رسانه محلی لندن با تیم توسعه مسکن شهرداری تماس گرفت و در مورد پروژه و وضعیت کلی جویا شد. دستور کار امروز جامعه و خدمات حفاظتی کمیته. این امر رهبران جدید در حوزه مسکن را بر آن داشت تا وضعیت پروژه را بررسی کنند.

فلدبرگ گفت که از پیچیدگی قرارداد یا نرم افزار تا زمانی که CBC News در ماه های مارس و آوریل با این شهر تماس نگرفته بود، اظهار داشت.

فلدبرگ گفت که این پروژه که تقریباً 3 میلیون دلار هزینه داشته است، قیمتی که توسط چندین شهرداری به اشتراک گذاشته شده است، با فناوری شهر یا بهترین شیوه های مدیریت پروژه “همخوانی ندارد”.

وی افزود، شورای شهر از سال 2015، درست پس از راه اندازی، در مورد این پروژه به روز نشده است. فلدبرگ گفت: اکنون گزارش های فصلی در مورد این پروژه که از پاییز امسال شروع می شود، ارائه می شود.

تا سال 2020، بیش از 5000 نفر در لیست انتظار مسکن اجتماعی و تقریبا 200 واحد خالی وجود داشت.

قرار است این نرم‌افزار به مرکز مسکن میدل‌سکس لندن کمک کند تا افرادی که در لیست انتظار هستند، واحدهایی که نیاز به تعمیر دارند، مشتریان چه کسانی هستند و افراد در کجا در مسکن قرار می‌گیرند، مدیریت کند. افراد داخلی IT شهر در توسعه یا پیاده سازی نرم افزار دخیل نبودند.

این پروژه شامل پرداخت‌هایی به Arcori، یک شرکت توسعه نرم‌افزار، و همچنین پرداخت‌هایی به مشاور تیموتی لیونگ، مالک شرکت مشاوره BSA است که قرار است بین شهرداری‌های مختلف و Arcori ارتباط برقرار کند. CBC نتوانسته است با Leung تماس بگیرد.

CBC News قراردادهایی بین شهر و شرکت لئونگ به دست آورده است که نشان می دهد او از سال 2015 تقریباً 800000 دلار دستمزد دریافت کرده است. اولین قرارداد او به مدت دو سال 6667 دلار در ماه درآمد داشت و هر قرارداد بعدی کمی بالاتر بود. تمدید دو ساله قرارداد در سال 2023 به ارزش 113436 دلار در سال است.

“حسابداری کامل” مورد نیاز است

مشخص نیست که چرا شورای شهر یا مدیرانی مانند فلدبرگ از اعطای چنین قراردادهای مشاوره ای آگاه نیستند.

محاسبات شهر نشان می دهد که لئونگ 127000 دلار توسط لندن و 635000 دلار توسط شهرداری های دیگر پرداخت شده است، اگرچه قراردادهای به دست آمده توسط CBC News این موضوع را روشن نمی کند.

فلدبرگ گفت: «کاری که ما انجام خواهیم داد، حسابداری کامل تمام مخارج پروژه است و ما آن را تأیید خواهیم کرد.» وی افزود که از زمانی که در آوریل سؤالاتی درباره کارش از CBC News دریافت کرده است، با مشاور صحبت نکرده است.

جاش براون، رئیس سابق مسکن اجتماعی میدلسکس لندن، گفت که این نرم افزار مورد نیاز است، اما توسعه آن بسیار طول کشیده است.

او گفت: «به هیچ وجه فکر نمی‌کردم یک دهه طول بکشد.

تاکنون، این نرم‌افزار در همیلتون و واترلو، در سال 2021 عرضه شده است. در ماه مارس، مقامات لندن به CBC گفتند که شهر آزمایش محصول را اواخر امسال آغاز خواهد کرد.