ماهی قزل آلا شینوک دریاچه هورون قبلا پادشاه بود. 20 سال پس از کاهش سریع، ماهی های بومی دوباره در صدر قرار گرفتند

خبر

بسیاری از 300 ماهیگیر که برای جایزه برتر در چهل و هفتمین دربی سالمون ماهیگیران آبی واتر در نیمه جنوبی دریاچه هورون رقابت می کنند، روی صید هیچ رکورد شکنی ماهی قزل آلا شینوک، که معمولا شاه سالمون نامیده می شود، حساب نمی کنند.

به گفته زیست شناسان، اگر ماهی گیران بخواهند از آنچه در دریاچه است استفاده کامل کنند، باید در گونه های بومی بیشتری از ماهی های شکارچی راحت شوند.

رایان شارپ، مالک Grand Band Fishing Charters و یکی از رقیبان دربی امسال که از 28 آوریل آغاز شد و یکشنبه به پایان می رسد، گفت: “ما تمام تلاش خود را می کنیم تا یک شاه ماهی آزاد بیاوریم.” “آنها همچنین سرگرم کننده ترین جنگیدن هستند. اما البته، گرفتن آنها سخت ترین است.”

شارپ، شرکت کننده 20 ساله دربی، در اولین تورنمنت خود در رده جوانان قهرمان شد.

شیلات متنوع تر شده است. قبلاً یک فرمول بسیار قابل پیش بینی بود.– دانیل فیلدر، زیست شناس، بخش منابع طبیعی میشیگان

ماهیگیری ماهی قزل آلا شینوک زمانی که در دریاچه هورون فراوان بود، پس از خشک شدن منبع غذایی اصلی آن، ماهی شاه ماهی مانند، در سال 2003 از بین رفت. رقابت در دربی آن را ترجیح می دهد، بعید است وزن 20 سال پیش را به دست آورد.

شارپ 31 ساله گفت: “روز افتتاحیه، ما شانس زیادی داشتیم.”

رایان شارپ 20 سال است که در دربی ماهی قزل آلا آبی واتر آنگلرز شرکت می کند.  این ماهی قزل آلا شینوک 15.08 پوند وزن داشت.
رایان شارپ 20 سال است که در دربی ماهی قزل آلا آبی واتر آنگلرز شرکت می کند. این ماهی قزل آلا شینوک 15.08 پوند وزن داشت. (ارسال شده توسط رایان شارپ)

شاه ماهی آزاد اکنون کوچکتر شده است

دنیل هاربا، رئیس دربی گفت: «جمعیت علویان سقوط کرد و واقعاً تأثیر زیادی بر ماهی قزل آلا شینوک در دریاچه هورون داشت تا جایی که ماهی‌ها به اندازه آن‌ها نیستند.» مایه تاسف است، اما در حال فروکش است.

از روز جمعه، بزرگترین ماهی قزل آلا از هر نوع دیگری در هیئت مدیره دربی انجمن ماهی گیران آبی واتر 18.28 پوند وزن داشت. این انجمن همچنین یک کارخانه جوجه کشی دارد و دریاچه هورون را با 125000 ماهی به طور متوسط ​​در هر سال ذخیره می کند.

هاربا می‌گوید: «در آن زمان، تقریباً به دهه 30 نزدیک بود. امسال، موارد بزرگی وجود دارد و برخی بزرگ‌ها دستگیر شده‌اند، بنابراین ما در یک روند صعودی هستیم، اما زمان مشخص خواهد کرد.”

دیوید فیلدر، زیست شناس تحقیقات ماهیگیران در اداره منابع طبیعی میشیگان، گفت: نفس خود را حبس نکنید.

فیلدر گفت که جمعیت ماهی قزل آلا شینوک احتمالاً یک دهم جمعیت قبل از سال 2003 است.

رایان شارپ، مالک و اپراتور Grand Bend Fishing Charters، با سه نوع ماهی قزل آلا که او و پدرش در دربی ماهی قزل آلا در دریاچه هورون در این ماه از آن استفاده کرده اند، عکس می گیرد.
شارپ، مالک و اپراتور Grand Bend Fishing Charters، با سه نوع ماهی قزل آلا که او و پدرش در طول دربی ماهی قزل آلا در دریاچه هورون از آن استفاده کرده اند، ژست می گیرد. (ارسال شده توسط رایان شارپ)

او گفت که اگرچه ماهی قزل آلا شینوک در زمان ناپدید شدن علوی قادر به سازگاری نبوده است، اما گونه های دیگر ماهی مانند قزل آلای دریاچه ای بومی و وال ای، رشد کرده و در حال رشد هستند. آنها اکنون از گوبی گردی که در پایین زندگی می کنند تغذیه می کنند.

فیلدر گفت: “اما شینوک از ستون وسط آب تغذیه می کند.” “آنها به خوبی با تلاش برای تغذیه از کف جایی که گوبی ها هستند سازگار نیستند.”

او گفت که هنوز یک ماهیگیری شکارچی بزرگ وجود دارد – فقط ماهیگیری متنوع تر.

محدودیت های دربی همانطور که در وب سایت Bluewater Anglers نشان داده شده است.
محدودیت های دربی همانطور که در وب سایت Bluewater Anglers نشان داده شده است. (ماهی گیران آبی آبی)

فیلدر گفت: «این یک فرمول بسیار قابل پیش بینی بود. “شما می توانید به طور قابل پیش بینی چینوک را شکار کنید. این تغییر کرده است… اکنون ماهیگیران باید سازگارتر باشند و با اعماق ماهیگیری آزمایش کنند تا بفهمند چه چیزی در آن روز خاص کار می کند.”

“این کمی چالش برانگیزتر است، اما کسانی که این کار را انجام می دهند با ماهیگیری بسیار خوب پاداش می گیرند.”

شارپ هنوز هم امسال چشمش به شاه سالمون است.

شارپ اعتراف کرد: «از نظر آماری، شانس بسیار زیاد است، بسیار کم است.» اما اضافه کرد که هر چیزی ممکن است.

ما به بهترین شکل ممکن این کار را انجام خواهیم داد.»