ما از 3 نفر در حال بهبودی از مواد مخدر پرسیدیم که نظر آنها در مورد SafePoint چیست. در اینجا چیزی است که آنها گفتند

خبر

سه نفری که پس از مصرف مواد بهبود می یابند، گفتند که اولین سایت مصرف دارو و درمان ویندزور، SafePoint، خوب است که در جامعه وجود داشته باشد، اما آنها می پرسند که چقدر راحت است.

روز چهارشنبه ساعت 10 صبح، SafePoint، که در 101 Wyandotte St. E. واقع شده است، رسما درهای خود را به روی جامعه باز کرد. هفت سال طول کشید تا این سایت به دلیل تاخیر در تشریفات اداری، مخالفت های سیاسی، COVID-19 و مخالفت های جامعه به واقعیت تبدیل شود.

با افتتاح این سایت، CBC News با سه نفر که در دوران نقاهت از مصرف مواد افیونی هستند صحبت کرد. آنها داستان های اعتیاد و افکار خود را در SafePoint به اشتراک گذاشتند.

با آنگوس آشنا شوید: او 6 ماه هوشیار است

آنگوس، 48 ساله، بیش از 20 سال است که از مواد به ویژه کوکائین و مواد افیونی استفاده کرده است.

سی‌بی‌سی نیوز موافقت کرده است که از نام خانوادگی یا چهره‌اش استفاده نکند زیرا نگران شغل یا خانه‌اش در آینده است.

آنگوس گفت که استفاده از مواد مخدر را در نوجوانی آغاز کرده است، زیرا این شیوه زندگی برای او سرگرم کننده و بی ضرر بود. اما چند سال بعد، او گفت که این به یک اعتیاد تمام عیار تبدیل شد و به زودی، برای او سخت بود که شغل یا روابط خود را حفظ کند.

او در مورد اعتیادش گفت: «این قلاب در من به جایی رسید که فقط می خواستم بیشتر شود.

تماشا: آنگوس در مورد چگونگی شروع مصرف مواد صحبت می کند

آنگوس نبرد 20 ساله خود را با اعتیاد به اشتراک می گذارد

او توضیح می دهد که چگونه شروع به استفاده از مواد مخدر کرده است، زیرا سبک زندگی اطرافش را دوست داشت، اما چگونه مواد به سرعت زندگی او را از بین بردند.

در سال 2012، او به ویندزور نقل مکان کرد و یک برنامه توانبخشی سه ماهه را در برنت‌وود – یک خانه ترک اعتیاد – به پایان رساند.

اما در عرض حدود دو هفته پس از بیرون آمدن، آنگوس گفت که به سرعت عود کرده و دهه بعدی را در ویندزور با استفاده از مواد سپری کرده است. در آن زمان او درگیر جنایت شد، به زندان افتاد و برای ترک اعتیاد خود تلاش کرد.

او گفت که دیدم از چه زمانی مواد افیونی در خیابان ها به مواد مخدر انتخابی تبدیل شدند و چگونه این ماده به راحتی مردم را می کشد.

او می‌گوید: «نارکان زمانی که برای اولین بار آمد بیرون نبود، بنابراین مردن برای مردم بسیار آسان‌تر بود و دامپزشکان باتجربه در دنیای مواد مخدر مصرف می‌کرد و آنها در حال سقوط بودند، موجی از مردم در اثر آن می‌میرند». .

در طول شش سال گذشته، او گفت که مکرراً بیش از حد مصرف کرده است و دیگران نیز همین کار را می کنند.

او گفت: “من خوش شانس بوده ام، من همیشه در اطراف افرادی بوده ام که حدس می زنم به اندازه کافی به من نارکان اهمیت می دهند. بنابراین من افراد بی شماری را به همین ترتیب نجات داده ام.”

“من خیلی خوش شانس بوده ام که نمی توانم تعداد دفعات مرگم را بشمارم.”

او اکنون شش ماه هوشیار است و گفت که رسیدن به این نقطه چالش برانگیز است، اما از زندگی ای که داشت خسته شده بود.

وقتی صحبت از SafePoint به میان می‌آید، Angus گفت که قبلاً هرگز در یک سایت مصرف دارو و درمان استفاده نکرده بود، اما اگر حداقل یک زندگی را نجات دهد، ارزشش را دارد.

او گفت که اگر هنوز از آن استفاده می‌کند، احتمالاً می‌رود آن را بررسی کند و سپس تصمیم می‌گیرد که آیا این مکانی است که می‌خواهد به آنجا برگردد یا خیر.

“من واقعاً هرگز نمی خواستم آنجا بمیرم، بنابراین شاید بخواهم [use SafePoint] می دانستم که حداقل در استفاده از آن ایمن خواهم بود.»

“این راه حل بزرگی نیست، اما قطعا یک مهلت موقت برای مردم است که شاید بیشتر عمر کنند تا شاید به نقطه ای برسند که بخواهند نحوه زندگی خود را تغییر دهند.”

با کریس آشنا شوید: او می گوید مواد مخدر دنیای واقعی را از بین می برد

کریس، 30 ساله، اهل چاتم، انترناسیونال است و در 10 سال گذشته از مواد استفاده کرده است.

CBC News موافقت کرده است که از نام خانوادگی او برای محافظت از او در برابر فرصت های آینده استفاده نکند.

او حدود 10 ماه هوشیار است و روی بازسازی زندگی خود متمرکز است.

زمانی که او شروع به استفاده از موادی مانند فنتانیل کرد، گفت که میل به جا افتادن در آن ایجاد می شود.

او می‌گوید: «بیشتر افراد اطراف من مواد مخدر سخت مصرف می‌کردند یا زیاد مشروب می‌نوشیدند، به نظر می‌رسید که این یک راه آسان برای درگیر شدن با همه است.

فکر می کنم اولین باری که استفاده کردم، دنیای واقعی را از بین برد.

کریس در طول اعتیادش گفت که چند بار سعی کرده پاک شود، اما مدام عود کرده و در نهایت بی خانمان شده است.

تماشا کنید: کریس می‌گوید نتوانست از چرخه اعتیاد خارج شود

کریس می‌گوید که او به «پایین» می‌رسید

کریس در طول 20 سالگی خود با اعتیاد دست و پنجه نرم کرد و چرخه ای از بهبودی را پشت سر گذاشت و سپس دوباره عود کرد.

او با نگاهی به گذشته گفت که باورش سخت است که چه چیزی را پشت سر گذاشته و زندگی اش در چند ماه گذشته چگونه تغییر کرده است.

در حالی که کریس هرگز از یک سایت مصرف مواد مخدر استفاده نکرده است، او گفت که دریافت منابع مناسب برای کمک به افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند نباید هفت سال طول بکشد. او نگران راحتی آن است.

“اگر آن طرف شهر باشد، نمی بینم که دارم به یک محل تزریق امن می روم تا از آن استفاده کنم، صادقانه بگویم احتمالاً هنوز هم جایی به دستشویی می روم. اگر تعداد زیادی از آنها وجود داشت، آنها راحت بودند، این چیز دیگری است. داستان” او گفت.

ملاقات با گرگ: او از یک سایت تحت نظارت دارو در کیچنر استفاده می کرد

برای گرگ، 43 ساله، اعتیاد به فنتانیل در همان زمان شروع شد.

CBC News موافقت کرده است که از نام خانوادگی یا چهره خود استفاده نکند زیرا او نگران فرصت های شغلی آینده است.

او گفت که اعتیاد او پس از تجویز تکه های فنتانیل پس از عمل جراحی شروع شد. گرگ گفت که شروع به سوء استفاده از دارو کرد و به سرعت معتاد شد.

گرگ که اهل برانتفورد است، اما در دوران اعتیاد فعال خود در کیچنر زندگی می کرد، گفت: «شما مثل یک سیاه چاله هستید.

در سال‌های بعد، او گفت که فقط برای تأمین هزینه اعتیادش درگیر جنایات سازمان‌یافته شده است.

اولین باری که فنتانیل بیش از حد مصرف کرد بخشی از چیزی بود که او را به سمت بهبودی سوق داد.

پشت سر یک مرد در پیش زمینه است و سپس زنی نشسته و در پس زمینه به دوربین خیره شده است.
گرگ با جنیفر لا گراسا از CBC در مورد چگونگی شروع اعتیاد او از داروهای تجویزی صحبت کرد. (جنیفر لا گراسا/سی بی سی)

“شش نارکان کنارم بود و نمی‌توانستم بایستم، مجبور شدند مرا احیاء کنند، همه جا پوک بود، پیراهن نداشتم و حتی نمی‌توانستم بلند شوم، اوردوز کردم و کاملاً مرده بودم. او درباره این تجربه گفت.

پس از فرود در بیمارستان، او به یک برنامه بهبودی در ویندزور فرستاده شد.

او می‌گوید: «این می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد، آسیب دوران کودکی یا فقط داروی بد یا راهنمایی‌های نادرست یا می‌دانید که بسیاری از مردم شیاطین زیادی دارند که باید با مواد مخدر فرار کنند، اما ممکن است به دلایل مختلف برای هر کسی اتفاق بیفتد.»

گرگ گفت که در طول اعتیاد فعال خود از یک سایت مصرف مواد مخدر در کیچنر استفاده کرده است.

او گفت که فکر می‌کند خوب است که جامعه SafePoint داشته باشد، و افزود که این به مردم کمک می‌کند تا سوزن‌ها یا فویل‌های تمیز را دریافت کنند.

او گفت: «من واقعاً فکر نمی‌کنم این کار را امکان‌پذیر کند، زیرا آنها احتمالاً از چیزی کثیف استفاده می‌کنند، اگر چیز تمیزی نداشته باشند.

اما او افزود که “مواد مخدر در ساعت 6 بعد از ظهر متوقف نمی شود” و بنابراین او نگران است که بدون ساعات شبانه روز، SafePoint فقط به مردم احساس امنیت موقتی می دهد.

SafePoint، که به طور موقت در خیابان Wyandotte 101 واقع شده است، از دوشنبه تا یکشنبه، 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است و توسط واحد بهداشت شهرستان ویندزور-اسکس و هتل Dieu Grace Healthcare اداره می شود.