محققان غربی نزدیک به 2.8 میلیون دلار بودجه برای تقویت تحقیقات سلامت مغز دریافت می کنند

خبر

محققان علوم اعصاب در دانشگاه وسترن برای دو پروژه تحقیقاتی که تحقیقات مغز را در کانادا پیشرفت می دهند، نزدیک به 2.8 میلیون دلار جایزه دریافت کردند.

پیتر فراگیسکاتوس، نماینده مرکز شمال لندن، که صبح چهارشنبه در دانشکده آموزش دانشگاه وسترن اعلام بودجه کرد، گفت: «اگر می‌خواهیم درمان بهتری پیدا کنیم و زندگی مردم را بهبود ببخشیم، باید روی تحقیق سرمایه‌گذاری کنیم.

او گفت: «این برای افراد آسیب‌دیده، و همچنین اعضای خانواده و دوستانشان که عزیزانشان را رنج می‌برند، امیدواری می‌دهد. “امید بیش از هر چیز دیگری از تحقیقات ناشی می شود.”

مرد کت و شلواری با میکروفون صحبت می کند
پیتر فراگیسکاتوس، نماینده مرکز شمال لندن، صبح روز چهارشنبه از بودجه تحقیقات سلامت مغز در دانشگاه وسترن خبر داد. (میشل هر دو/سی بی سی)

در دانشگاه وسترن، تیمی از دانشکده پزشکی و دندانپزشکی Schulich به سرپرستی لیزا ساکسیدا، رئیس پژوهشی کانادایی در علوم اعصاب شناختی ترجمه‌ای، 1.46 میلیون دلار برای پروژه MouseTRAP در توسعه سریع دارو برای بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون دریافت کردند.

پروژه دومی که توسط Emma Duerden، رئیس تحقیقات کانادایی در علوم اعصاب و اختلالات یادگیری هدایت می‌شود، 1.46 دلار برای پیشبرد نظارت بر مغز با مشارکت موسسه تحقیقات سلامت Lawson اهدا شد.

چهار کمک هزینه در مجموع به پروژه های تحقیقاتی سه ساله در سراسر کشور در اعلامیه صندوق تحقیقات مغز کانادا با حمایت بهداشت کانادا و بنیاد مغز کانادا اعطا شد.

MP می گوید: «تحقیق راه خروج است

فراگیسکاتوس گفت: «هزاران کانادایی با زوال عقل سر و کار دارند، با چالش‌های سلامت روانی، درگیر با اثرات سکته مغزی یا آسیب نخاعی، ALS، MA – این فهرست ادامه دارد.»

او گفت: “این فقط برای حمایت از دانشگاه ها و محققان نیست، بلکه برای حمایت از کانادایی هایی است که دوران بسیار سختی را پشت سر می گذارند.” “تحقیق راه خروج است.”

فراگیسکاتوس گفت که دانشگاه وسترن اکنون مرکز تحقیقات مغز در کانادا و یکی از مراکز پیشرو در جهان است.

زنی با ژاکت آبی به دوربین لبخند می زند
لیزا ساکسیدا، کرسی تحقیقاتی کانادا در علوم اعصاب شناختی ترجمه و استاد دانشکده پزشکی و دندانپزشکی شولیچ در دانشگاه وسترن است. (میشل هر دو/سی بی سی)

ساکسیدا که همچنین استاد دانشکده پزشکی و دندانپزشکی شولیچ است، می‌گوید: «این یک سرمایه‌گذاری بسیار مهم در سلامت مغز برای کانادایی‌ها است. اگر بخواهیم سلامت مغز خود را حفظ کنیم و آن را بهبود بخشیم، تحقیقات کاملاً ضروری است.

بیماری‌های عصبی یک بار اقتصادی و اجتماعی بزرگ است و ما می‌دانیم که با افزایش سن جمعیت ما این میزان افزایش خواهد یافت.»

به عنوان سرپرست پروژه MouseTRAP، او گفت که این بودجه توسعه داروها و درمان های جدید را برای آسیب های شناختی ناشی از بیماری های عصبی پیش خواهد برد.

او گفت که هدف، درک زیربنای مولکولی و سلولی مغز آسیب دیده توسط آلزایمر و پارکینسون از طریق آزمایش شناختی با استفاده از مدل‌های موش با دستگاه‌های صفحه لمسی است.

او گفت: «ما می‌توانیم موش‌ها را دقیقاً بر روی همان تست‌های شناختی آزمایش کنیم که بیماران خود را روی آن‌ها آزمایش می‌کنیم تا توانایی‌های شناختی آنها و اثربخشی داروهای جدید را ارزیابی کنیم.»

او گفت که این پروژه بر اساس 25 سال تحقیق ساخته شده است. ما در نقطه‌ای هستیم که واقعاً می‌توانیم آن را به گونه‌ای افزایش دهیم که نه تنها در آزمایشگاه ما، بلکه توسط مردم در سراسر جهان قابل استفاده باشد.»

زنی با ژاکت سفید در مقابل تابلوی دانشگاه ایستاده است
اما دوئردن، کرسی تحقیقاتی کانادا در علوم اعصاب و اختلالات یادگیری و استادیار دانشکده آموزش در دانشگاه وسترن است. (میشل هر دو/سی بی سی)

دوئردن، دانشمند لاوسون و استادیار آموزش وسترن، گفت: فناوری جدید تصویربرداری برای مطالعه سطوح اکسیژن در مغز با استفاده از نور، قرار است به عنوان بخشی از پروژه SPRINT توسعه یابد. این تحقیق به ایجاد فناوری برای هشدار دادن به افرادی که ممکن است در معرض خطر سکته مغزی باشند، کمک خواهد کرد.

او گفت که برای حمایت از زندگی بیمار، تنفس و ضربان قلب کنترل می شود، اما بخشی که به طور معمول کنترل نمی شود، مغز است. وی افزود: خطر بالای سکته مغزی زمانی رخ می دهد که سطح اکسیژن در مغز کاهش یابد.

او گفت: “ما می توانیم از این فناوری برای درخشش آن در داخل مغز برای درک رفتار قبل از وقوع استفاده کنیم. همچنین می توانیم از این فناوری در مراکز توانبخشی برای بررسی ترمیم مغز در پاسخ به درمان ها و درمان های جدید استفاده کنیم.”

این بودجه به تیم آنها اجازه می دهد تا شروع به ساختن بر اساس زیرساخت های فعلی خود، توسعه تجهیزات جدید و ارتقای سلامت مغز و ترمیم مغز برای کانادایی هایی که تحت تأثیر بیماری های بحرانی هستند، کنند.