محقق NOSM می‌گوید WSIB ادعا می‌کند یک سفر دشوار برای معدنچیان زیرزمینی مبتلا به COPD

خبر

یک محقق دانشگاه NOSM به تازگی پروژه ای را به پایان رسانده است که سفر معدنچیانی را که تلاش می کنند روند ادعاهای هیئت بیمه ایمنی کارگران (WSIB) را هدایت کنند، به پایان رسانده است.

در تحقیقات خود که در سال 2022 تکمیل شد، شری مونژو دریافت که معدنچیانی که به عنوان سیگاری شناخته می شوند، اغلب حتی از درخواست غرامت منصرف می شوند – گاهی اوقات توسط متخصصان بهداشت.

Mongeau گفت، ماینرهایی که درخواست دادند اغلب با چالش‌ها و عدم حمایت در طول فرآیند مواجه بودند.

Mongeau گفت: “بزرگترین چیزی که از این مطالعه به دست آمد این است که شما نیاز به داشتن یک وکیل دارید که در طول سفر از شما حمایت کند، زمانی که یک ادعای WSIB ارائه می کنید.”

او گفت: “بسیاری از شرکت کنندگان من گفتند که برای من بسیار سخت است که حتی به کسی دست پیدا کنم.”

“اگر آنها کسی را می گرفتند، به مناطق مختلف منتقل می شدند… این یک سفر بسیار بسیار دشوار بود و بدون وکیل، مشکل این است که شما فقط حمایت لازم را ندارید.”

اگرچه بسیاری از فرآیند ادعاهای WSIB – از درخواست تا بررسی وضعیت یک ادعا – به صورت آنلاین منتقل شده است. او گفت که بسیاری از معدنچیان از نسل دیگری بودند یا حتی بازنشسته شدند.

او گفت: “ما قدردانی می کنیم که زمان در حال تغییر است، اما حمایت کافی در زمین وجود ندارد.”

“شرکت کنندگان من می خواستند بتوانند وارد دفتر شوند. این نسل آنها بود. آنها می خواستند بتوانند برای تکمیل فرم ها به دفتر راه بروند.”

ورودی دانشگاه NOSM در سادبری ترکیبی از پنجره های شیشه ای، دیوارهای سنگی و ستون های چوبی است.
شری مونژو، محقق NOSM می گوید که مدعیان WSIB می توانند با یک فرآیند چالش برانگیز درخواست ترسان شوند. (جنیفر نورول/سی بی سی)

یکی دیگر از موانعی که معدنچیان در این فرآیند با آن مواجه بودند این بود که در برخی موارد – مونژو برای مطالعه خود با 16 معدنچی زیرزمینی مصاحبه کرد – پزشکان به آنها توصیه کردند که درخواست نکنند.

او گفت: “از آنجایی که می دانیم سیگار عامل شماره یک COPD است، برای پزشکان بسیار دشوار بود که بتوانند ثابت کنند COPD آنها نیز تا حدی به دلیل شرایط زیرزمینی در صنعت معدن بوده است.”

او گفت که 14 نفر از آزمودنی های او سیگاری بودند، در حالی که دو نفر سیگاری نبودند.

“این بخشی از چالش بزرگ بود – هر بار که آنها نزد پزشک می رفتند، پزشک می گفت، “اما تو سیگار می کشی.”

معدنچیان با داستان‌هایی از هوای کثیف و دودهایی که تنفس می‌کردند مقابله می‌کردند و می‌گفتند که محیط زیرزمینی مقصر بیماری آنهاست.

او گفت: “یک شرکت کننده داشتم که به من گفت: “من قبلاً از زیر زمین بالا می آمدم و همه چیزهایی که از دهانم بیرون می آمد و بینی ام سیاه بود.”

همه چیز سیاه بود زیرا ما دائما دود گرد و غبار و گازها را استنشاق می کردیم.

شما باید نقاط را به تاریخچه استخراج وصل کنید.– شری مونژو

برای تکمیل تحقیقات خود، Mongeau همچنین با گروهی از پزشکان و نمایندگان اتحادیه مصاحبه کرد. او گفت که برای یک پزشک «کاملاً» کار دشواری است که بیماری یک معدنچی را به محیط کار خود گره بزند.

او گفت: “شما باید نقاط را به تاریخ معدن متصل کنید.” قرار گرفتن در معرض، اشعه ایکس قفسه سینه، تست عملکرد ریوی. برای یک پزشک آسان نیست که بتواند این کار را انجام دهد.

اما این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که همان عوامل محیطی که معدنچیان با آن کار می‌کردند، می‌توانند در طول زمان به یک خطر جدی برای سلامتی تبدیل شوند، چه سیگار کشیدن یا نه.

او گفت: “ما می دانیم که سیگار عامل شماره یک است.” “اما تحقیقات همچنین نشان داده است که گرد و غبار، دود، گازها نیز می توانند به آن کمک کنند. بنابراین این چالش بزرگتر با WSIB است.”

زمانی که Mongeau در حال تکمیل تحقیقات خود بود، کمی غافلگیرکننده بود.

با تشکر از حمایت مداوم اتحادیه، Mongeau گفت که WSIB سیاست خود را در مورد کاهش غرامت برای افراد سیگاری تغییر داد.

WSIB اعلام کرد که دیگر «خسارت غیراقتصادی و مزایای ناتوانی دائمی» را برای سیگاری‌هایی که ادعا کرده‌اند جبران نمی‌کند.

این بدان معناست که سیگاریانی که ادعای WSIB آنها به دلیل سیگار کشیدن آنها کاهش یافته است، اکنون حق دریافت کل مبلغ را دارند.

Mongeau گفت: “این یک برد واقعا بزرگ برای معدنچیانی بود که در معرض تمام این قرار گرفتن در زیر زمین قرار گرفتند.”

اکنون که این تحقیق کامل شده است، Mongeau گفت امیدوار است یافته‌های او به ماینرهایی که برای WSIB درخواست می‌کنند، کمک کند و دوباره برای حمایت بیشتر در خط مقدم تلاش کند.

او گفت: “حمایت بسیار مهم است، اما آموزش در مورد چگونگی طی کردن فرآیند WSIB نیز حیاتی است.” من فکر می کنم برای هر کسی که در صنعت معدن است، جوان، پیر یا بازنشسته، این مهم نیست.

آموزش و پرورش باید وجود داشته باشد تا از هر کسی که باید آن فرآیند را طی کند، حمایت کند. این یک فرآیند چالش برانگیز و دشوار است.”