مدرسه دولتی Sir John A. Macdonald تا فعلاً نام خود را حفظ کند

خبر

هیئت مدرسه منطقه تیمز ولی (TVDSB) عصر روز سه شنبه رای داد تا تغییر نام مدرسه عمومی سر جان مکدونالد را متوقف کند، و یکی از اعضای معتمد به نگرانی در مورد انتخاب برتر برای نام جدید اشاره کرد.

یک نظرسنجی از والدین علاقه مند به این موضوع، Carling Heights PS را بعد از محله شمال لندن که مدرسه در آن قرار دارد، به عنوان نام جدید انتخاب کردند.

کارکنان از این انتخاب حمایت کردند، اما در روز سه‌شنبه، معتمدان در جلسه خود با تغییر نام، با 4 به 5 رأی مخالف دادند. دو نفر از معتمدین از رای گیری ممتنع کردند.

فقدان بحث یا بحث پیرامون این تصمیم باعث شد تا مشخص نباشد که چرا برخی از متولیان به تغییر نام مدرسه به Carling Heights PS رای منفی دادند. فقط یک متولی در مورد تصمیم خود مبنی بر عدم حمایت از آن نظر داد.

بت مای، معتمد، گفت: «اگر در مورد این انتخاب نام خاص، و اینکه آیا اعضای جامعه به اطلاعاتی که ما اکنون به آنها دسترسی داریم دسترسی داشتند یا نه، دسترسی داشتند یا نه، کاملاً نادیده خواهم گرفت. در مورد اینکه چه اطلاعاتی در دسترس است که می تواند نظر دست اندرکاران رای گیری را تغییر دهد، توضیح بیشتری نداد.

او گفت: “دغدغه اصلی من این است که چند سال بعد خودمان را نیابیم که یک بار دیگر نام یک مدرسه را تغییر دهیم.”

محله کارلینگ هایتس تقریباً با مسیرهای راه آهن کانادا اقیانوس آرام از جنوب، خیابان هورون در شمال، خیابان آدلاید در غرب و خیابان هایبری در شرق هم مرز است.

محله ای که می توانید در اینجا درباره آن بخوانید، به نام توماس کارلینگ، که بیشتر به خاطر آبجوسازی که در اواسط دهه 1800 در لندن راه اندازی کرد، شناخته شده است. کارلینگ مالک زمین بود و از آن به عنوان مزرعه استفاده می کرد.

از والدین دانش‌آموزانی که در مدرسه خیابان لندور شرکت می‌کردند خواسته شد تا اولویت‌های خود را از سه نام انتخاب شده توسط کمیته انتخاب رتبه‌بندی کنند.

در مجموع 210 والدین واجد شرایط شرکت در این نظرسنجی بودند، 78 نفر پاسخ دادند.

حدود 53 درصد از پاسخ دهندگان، مدرسه دولتی کارلینگ هایتس را به عنوان اولین انتخاب خود برای نام مدرسه جدید انتخاب کردند.

تعداد آرای رتبه اول هر نام مدرسه به شرح زیر است:

  • مدرسه دولتی کارلینگ هایتس – 41.
  • مدرسه دولتی مروین هایتس — 24.
  • مدرسه دولتی خیابان لندور – 13.

سر جان مکدونالد میراث پیچیده ای از خود بر جای گذاشته است. او از یک سو به عنوان معمار کنفدراسیون که نقشی کلیدی در ساخت راه‌آهن کانادایی اقیانوس آرام ایفا کرد، ستایش می‌شود. در سال‌های اخیر، بحث‌هایی درباره عناصر دیگر میراث او از جمله قحطی مردمان بومی در دشت‌ها، قانون هند، ایجاد مدارس مسکونی و به دار آویختن لوئیس ریل وجود داشته است.

حرکت هایی برای پاک کردن نام او از مدارس و مکان های دیدنی از کلگری تا جزیره پرنس ادوارد صورت گرفته است. مجسمه او در مونترال روی زمین کشیده شد.

Ryerson PS لندن در سال 2022 تغییر نام داد و Rosvelt PS اوایل امسال تغییر نام داد.